Wat moet ik met z'n dokter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Trotsemama1, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hai meiden
    ik moet even mijn frustratie uiten
    en misschien kunnen jullie je mening geven

Mijn dochter van bijna 10 maanden
    loopt al maanden te tobben met eczeem verkoudheid ontstoken oogjes
    dit begon allemaal al na 8 weken na haar geboorte
    toen kregen wij een kat
    ik dacht er verder niet bij na maar nu zijn we maanden verder en me dochter blijft maar verkouden en ontstoken oogjes houden
    ook wil het eczeem niet echt weg gaan
    nou zegt de dokter dat ze dit niet kunnen testen ???
    ik ben namelijk van mening dat ze een allergie heeft en wel van onze kat wat dit gedonder is begonnen toen we die kat kregen
    alleen zegt de dokter dat we dit alleen kunnen testen als ze uit de omgeving is
    nou gaan we volgende week 2 weken op vakantie
    maar ik wil gewoon dat ze getest wordt daarop desnoods ga ik naar een kinderarts in het ziekenhuis
    heb nu morgen weer een afspraak bij de huisarts ditmaal een ander
    want ik wil dat er iemand anders even naar kijkt

ik voel me zo niet serieus genomen
    nou wil ik morgen dus even vragen of ik een verwijzing mag naar het ziekenhuis als de andere dokter ook niks kan zeggen

nou wil ik aan jullie vragen
    wie heeft dit ook meegemaakt met jullie kindje dat ze een kattenallergie hebben en hoe ben je er achter gekomen ???

alvast bedankt

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik loop ook regelmatig te tobben met alyssa.
    dan is het weer benauwdheid, dan weer verkouden, huiduitslag, allergische reactie op iets, het houd niet op.
    mijn ha zegt dat ze pas getest kan worden op allergien en astma als ze 2 geweest is.
    ik baal hier ook erg van want het is iedere keer gedonder en ik weet niet waar het door komt.

als je echt wil dat ze getest word kan je idd een verwijzing naar een kinderarts vragen.
    volgens mij moet je ha die gewoon geven.

succes ermee en een fijne vakantie.

liefs doris

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze kan wel getest worden. Maar op zo'n jonge leeftijd is de kans te groot dat de uitslag niet klopt. Soms lijken kindjes allergisch, maar blijken het niet te zijn. Of kinderen lijken niet allergisch en zijn het wel.

De beste test op deze leeftijd, is inderdaad het allergiepunt weghalen (bij koemelkallergie andere melk, bij huisdierenallergie het huisdier)

Ik weet het toevallig van een vriendin. Daar is het ook overduidelijk, maar de test zegt dat het niet zo is. (dus dat kleintje zinloos belast met onderzoeken). Als de poes in de buurt is geweest is het ook erger, maar in huis wel continu last. Een weekje op vakantie was er niks aan de hand. En thuis was het weer mis. Dus ze overwegen om de kat nu eerst tijdelijk naar het asiel te brengen. En als het dan weer goed gaat toch de kat een nieuw huis te geven..

4. randi

randi Niet meer actief

je ha heeft wel gelijk. ze kunnen niet voor 2jaar testen op allergiën en voedselintolerantie.als je merkt tijdens die 2 weken dat het afneemt kan je der inderdaad vanuit gaan dat het aan de poes ligt en anders zal het een heel zoekwerk worden. zo kan je gedurende enkele dagen opschrijven wat ze eet en dit dan enkele dagen achterwege laten of wachten tot ze oud genoeg is

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    ook hier wordt Jaimy niet getest op allergie omdat ze de uitslagen als niet betrouwbaar beschouwen. (HA EN KA)

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik weet niet of je openstaat voor alternatieve geneeswijzen, maar je kunt je kindje ook laten testen via Bioresonantie-therapie of NAET-therapie. Het is een beetje lastig om uit te leggen, hoe dat precies werkt, maar voor meer informatie hierover kun je het beste even via google zoeken op de namen hiervan.

Er zijn veel natuurgeneeskundig artsen die met dit soort methodes werken en mijn kinderen (en ikzelf ook) zijn door middel van deze geneeswijzen verlost van hun (voedings-) allergieen. Het werkt dus heel goed bij voedings-allergieen (tenminste daar hebben wij ervaring mee, zelf kreeg ik altijd een zere tong van het eten van bijvoorbeeld tomaten en na behandeling kan ik die nu weer gewoon eten), maar ook bij allergieen voor metalen, stof, huisdieren etc. En ook al zou je je kindje verder niet laten behandelen, je kunt met deze methodes in elk geval laten testen waar ze allergisch voor is, zodat je datgene kunt vermijden. Maar nog mooier is natuurlijk dat ze er blijvend van af zal zijn.

Mijn dochtertje Noelle heeft dus koemelkallergie en reageerde meteen beter op andere voeding, maar ik heb haar dus ook laten testen met bioresonantie en naet en daarmee werd ook bevestigd, dat ze koemelkallergie had. Ze is er nu voor behandeld en reageert nu niet meer allergisch. Alleen blijf ik haar voorlopig uit voorzorg toch nog hypo-allergene voeding geven. Vaak zie je echter bij KMA ook reacties op andere voedingsmiddelen als je met bijvoeding start, maar de bijvoeding gaat met haar wel helemaal goed.

De klachten die jij echter aangeeft bij je dochtertje zouden ook verband kunnen houden met KMA, want daardoor raken de slijmvliezen in het lichaam aangetast met als gevolg allerlei verkoudheidsklachten. Vanuit KMA kunnen namelijk ook allerlei andere allergische klachten ontstaan. Dus het zou ook kunnen dat jouw dochtertje bijvoorbeeld in beginsel al reageerde op koemelk waardoor er meer allergieen zijn ontstaan. Via bovengenoemde therapieen zou je dat echter kunnen nagaan.

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

net zoals frieda hier ook al goede ervaringen met zulke mensen.
    Electro accupuncturist.
    Kwam uit dat ze ei allergie geeft.
    Ben er nu sinds 8 mei achter en haar huidje is weer zo goed als mooi!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ze kunnen inderdaad niet testen bij zo'n jong kindje (bij reguliere artsen dan, van alternatieve artsen heb ik geen verstand). Dus je arts heeft gewoon gelijk.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat is nou de moeite om de allergiebron weg te halen en daarop te vertrouwen?

10. Trotsemama1

dat is zeker niet te moeite
    maar wel met pijn in me hart
    die 2 zijn zo leuk met elkaar

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Maar eigenlijk zeg je het zelf al, je vermoed dat je meid allergisch is voor de kat. En jou gevoel zal waarschijnlijk kloppen. Ik begrijp dat het heel moeilijk is om je kat daarvoor weg te moeten doen, dus ik denk ook dat je boosheid niet gericht is naar de ha maar naar het feit dat de kat waarschijnlijk weg moet. Ik zou adviseren om te kijken hoe het je dochter vergaat zonder kat en dan weet je meteen meer. Sterkte in ieder geval!

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik vind je dokter niets vreemds zeggen. Tot 2 jaar worden kindje bijna niet getest omdat de uitslag hoogst onbetrouwbaar is. Je word echt wel serieus genomen, maar er kan heel weinig gedaan worden behalve een tijdje weg van de vermoedelijke allergiebron.

Als de klachten tijdens de vakantie weg zijn kun je er van uitgaan dat ze kattenallergie heeft (zoals heel veel mensen) en dan lijkt het mij een simpele zaak. Je kindje gaat voor, lijkt me zo.

Succes!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Mijn zoontje is wel getest toen hij een maand of 10 was, op kma ei, pinda, katten, honden , astma en wat erbij hoort.

Wel is ons duidelijk gezegt dat de test niet 100% betrouwbaar is.
    Uit verschillende dieeten met onze zoon is echt pas duidelijk geworden wat hij heeft, dat is gewoon het beste te vertrouwen met zulke kleintjes, dus ja je ha heeft gelijk

14. Sweetlakecity

is toch echt de bron weghalen.
    Misschien een idee dat de kat tijdelijk bij iemand anders kan logeren?

15. Trotsemama1

De knoop is doorgehakt
    Noa's vriendje gaat weg
    ik had het gister nog met me man er over
    en toen zei die staat hij nog niet op marktplaats:$
    (hij wou liever ook geen kat maar omdat hij het belooft had aan mij hadden we er 1 genomen )

mijn gevoel zegt gewoon duidelijk dat het door die kat komt
    het is heel zielig voor bassie, maar het is beter voor noa
    ik hoop dat bassie gauw een ander tehuisje heeft waar hij lekker oud kan worden

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk dat je een goede keuze maakt!

17. Trotsemama1

na 1 avond op marktplaats te staan is waarschijnlijk bassie vanaf morgen bij iemand anders
    had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan
    ik moest er net meerdere traantjes van laten

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

begrijp ik heel goed, veel sterkte en laat anders je man de kat meegeven, dat jij even lekker de stad in gaat of zo ;)

19. Sweetlakecity

heel goed maar wel veel sterkte!
    Is zeker heeeeel moeilijk. :(

20. Trotsemama1

nou bassie is weg
    vanochtend kon ik in de auto stappen en heb ik hem weggebracht
    eenmaal daar liep hij vrolijk rond zijn nieuwe huisje te bekijken
    de laatste spullen uit de auto en ik ben niet meer mee terug gelopen
    toen ik die man weg zag lopen liepen de tranen over me wangen
    kon me niet meer in houden

ook nog bij de ha geweest deze heeft eindelijk is de tijd genomen en alles goed uit gelegd (dat deed de andere HA niet)
    hij vond dat ik een goede keuze had gemaakt om de grootste allergiebron weg te halen en mocht het over een paar maanden helemaal over zijn dan was het dus van de kat
    zo niet dan gaan ze haar neusamandelen weghalen
    (dat wel pas naar een jaar ) onder een jaar doen ze het niet

pff me huis is leeg zonder me 2de kindje

Deel Deze Pagina