Huilen bij slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna1978, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Sinds een week gaat mijn dochter hard huilen bij het naar bed brengen om half 8 /8 uur. Dat vind ik verschikkelijk!
    Iedere avond doe ik hetzelfde badje, massage, pyama aan, voeding, boekje lezen dan slaapliedje zingen en slapen. Nou dat werkt de laatste paar dagen plots niet meer.
    Wat doe ik plots fout?

2. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    waarschijnlijk is het een sprongetje :)

3. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Valt duidelijk onder de categorie verspringen want ook nu weer drama :(
    Misschien dat ik morgen eens ga proberen om haar eerst de fles te geven en daarna in bad te doen.

Dit trek ik niet ze is zo lief en nu rollen de tranen over haar wangen en ligt ze hard te huilen boven. heb alle dagen na een tijdje oppakken troosten en terug in bed maar dan begon het verdriet weer opnieuw....
    Dus dan op mijn borst in slaap vallen maar dat ia natuurlijk niet de bedoeling. Na haar fles van 11 uur is er geen probleem.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je het niet trekt, dan gewoon knuffelen. Tot 6 maanden kun je ze niet verwennen. Dan maar lekker op je borst in slaap vallen en dan terug leggen. Gewoon je gevoel volgen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lekker bij je pakken hoor, als ze zo ligt te huilen. Hier valt Fae ook nog weleens in slaap bij papa als ze haar dag (week) niet heeft. Ze komt anders echt in zo'n circeltje, waarbij ze te moe wordt en de slaap ook niet meer kan vatten uit zichzelf en zich daardoor helemaal overstuur huilt.
    Maar na zo'n periode gaat ze gewoon weer wakker naar bed. Zolang ze bij de andere tijden wel in slaap valt uit zichzelf, weet je dat ze dat wel kan.

Dus lekker bij je pakken en troosten en genieten van je dochter als ze bij je in slaap valt (ik vind het heerlijk tenminste, zo'n slapend baby'tje op m'n arm, zoiets moois, dat ze bij mij in slaap kan vallen!)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Misschien niet verwennen, maar wel GEwennen. Baby went er echt aan als hij elke keer opgepakt wordt bij het huilen. Onderschat die kleintjes niet hoor.
    Ik snap wel dat je het moeilijk vindt, ik vond dat ook moeilijk. Wat wij deden is elke keer even heen gaan om te troosten, even over zijn bolletje aaien, kusje geven en weer weg. En als hij doorhuilde, na 5 minuutjes weer heen, een beetje troosten en weer weg. Dus nooit uit zijn bed gehaald. Want dat is heel onrustig voor ze, vooral omdat je ze kort daarna weer in legt. Heel verwarrend.
    Hier hielp het uitstekend. Natuurlijk niet meteen, het heeft even een paar weekjes geduurd, maar we hebben er nu veel baat bij. Hij huilt nooit meer als hij op bed gelegd wordt.

Maar ik denk dat het een fase is. Als zij altijd een makkelijk ging slapen, zal dit gewoon een periode zijn en je zult zien dat het net zo snel weer weg is als het gekomen is.
    Komt goed!

7. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Uiteindelijk heb ik haar dus toch uit bed gehaald. Ik vind het idd ook heerlijk als ze op mijn borst in slaap valt maar aan de andere kant wil ik niet dat ze daar aan went.

Mijn moeder denkt dat ze overdag teveel slaapt om ook nog eens om half 8 naar bed te gaan.
    Mijn oma denkt dat het komt omdat ze honger heeft en ik haar geen boterham wil geven......

Misschien heeft mijn moeder wel gelijk en moet ik haar overdag minder lang laten slapen.

8. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    uhm..? boterham met 3 maanden?

maar het is heel herkenbaar je verhaal,
    bij mijn kleine ging het gewoon vanzelf voorbij, maar daarbij probeerde ik haar wel te troosten voor zover dat kon

meestal kan je ook horen aan hun gehuil, of het echt ernstig is
    en inderdaad kan je je baby niet verwennen tot 6 mnd

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik laat mijn dochter nooit huilend in slaap vallen. We pakken haar altijd. Soms valt ze vanzelf in slaap, soms na even op mijn pink sabbelen en soms alleen aan de borst (dat is wel eens lastig dan). Het zijn periodes hier, maar al met al gaat het steeds beter en lukt het ook steeds beter vanzelf. Maar ze ligt dus ook niet ieder avond om dezelfde tijd op bed. Soms pas om 22.00. Ze slaapt dan wel 's ochtends lang uit.

Er komt nu steeds meer regelmaat in. Misschien iets minder snel dan wanneer je consequent je kindje laat huilen, maar ik voel me hier gewoon veel beter bij. Ik kan haar gewoon niet laten huilen.

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik ben fel tegen laten huilen ook al is het maar 10 minuutjes, ze huilen niet om jou te plagen hoor! Ze huilen altijd met een reden.

Aan TS, ik vind dat je goed bezig bent, maar als ze huilt meteen troosten, anders nog ff lezen, liedje zingen, slokje drinken en weer proberen en anders inderdaad maar bij je houden tot ze slaapt. Als het een sprongetje is waait het vanzelf wel weer over.

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Dat moet je nooit doen, wakker houden heeft juist het tegenovergestelde effect, doordat ze te moe zijn komen ze moeilijker in slaap en slapen onrustiger.

12. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Ik ook niet

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Gewoon even bij haar blijven, beetje wiegen..wat sussen..of anders op schoot nemen in haar kamertje of wat met haar rond lopen.

Laten huilen is echt NIET de oplossing.

(http://www.zorgvoorborstvoeding.nl/file ... p_2008.pdf)

En geloof me..ik heb ook al die trainingen toe gepast (ook het laten huilen! wat hier dus echt alleen maar nadelige gevolgen heeft (gehad)) en nu is ze 2 en zitten we weer in hetzelfde schuitje. Ik blijf altijd even voor haar deur zitten (ze hoeft me niet eens te zien ze moet gewoon weten dat ik daar ben) en als ze snachts wakker wordt wilt ze dus niet meer in haar eigen bed. Ik heb het nu gewoon 'opgegeven' ben er twee jaar mee bezig geweest..en ik heb er geen zin meer in. Nog even wachten en dan begrijpt ze alles echt heel goed en dan kunnen we ook echt duidelijk boos worden en zeggen dat ze gewoon haar bed niet uit komt savonds of snachts. Maar nu laten we het maar gewoon even zo. Ze zijn maar zo kort klein.

en het is voor jezelf zo'n opluchting als je het gewoon loslaat en er aan toegeeft wanneer ze eens niet alleen in slaap kunnen vallen. en ooit gaat het wel over hoor:)

14. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Die mensen die altijd zo TEGEN huilen zijn, hebben vast nog nooit een huilbaby meegemaakt. Als je kindje 24/7 huilt dan heb je ECHT WEL momenten dat je hem/haar even laat huilen! :( En ik ben het ook niet met je eens dat ze altijd huilen met een reden! Die van ons WEET gewoon dat ie op bed moet.....altijd lachen lachen lachen en zodra z'n hoofdje het bedje raakt: BAM, raak....HUILEN! Dusss... de meningen zijn verdeeld.

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
  16. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ja idd je kleintje weet dat ie alleen achtergelaten wordt...helemaal alleen zonder papa of mama...geen idee of ze wel weer komen...en ja op een gegeven moment gaan ze minder huilen...er komt toch niemand om te helpen.........

ik heb Rubin nooit laten huilen...heb ook heel veel met m rondgelopen in het begin (heerlijk... daar ben ik mama voor geworden)...het heeft een poosje geduurd maar ik kan Rubin in bed leggen en dan zonder dat ie moet huilen gaat ie lekker slapen...als ie wakker wordt ga ik naar m toe en troost m... lukt dat niet dan neem ik m even mee en leg m na of even wat knuffelen of even wat drinken weer terug en meneertje gaat weer lief slapen....en wat onsukkie ook zegt ze huilen echt niet om je te plagen hoor....verwennen kan echt niet en ik je kind gewennen dat er iemand komt helpen als er wat is daar is volgens mij niks mis mee

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Precies, babies zijn niet gek hoor. Natuurlijk huilen ze altijd om een reden en soms is de reden aandacht willen. Er is tijd om te spelen en aandacht krijgen maar ook tijd om te slapen. Wat dat betreft is het hier heel duidelijk.
    Ik zeg ook niet dat het altijd bij iedereen werkt. Hier en bij veel anderen werkte het super. En nu? Hij huilt nooit meer bij het slapen gaan. Sinds week 4 niet meer. Als ik soms hoor hoe lang sommige mama's bezig zijn om hun kleintje in slaap te krijgen, denk ik pffff. Herkenbaar hoor, want zo ging hier ook de eerste 2 weken.
    Mijn zoontje ligt binnen 5 minuten op bed en valt in slaap zonder toeters en bellen. Dus geen zielige baby meer en geen mama meer wiens hart breekt, want natuurlijk vond ik het ook moeilijk om mijn baby even te laten huilen. Ik heb hem overigens nooit overstuur laten worden.

De meningen zijn hier ook inderdaad over verdeeld, maar het wordt MOETEN ( je MOET je kindje niet laten huilen) hoeft niet gebruikt te worden. Iedereen doet wat hen het beste lijkt.

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, je kan het zo zielig maken als je zelf wilt....

19. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Nou in mijn ogen is even laten huilen niks mis mee hoor. Mijn dochtertje van 8 weken is vrolijk en lacht als ze wakker is, zodra ik dr op bed legt gaat ze huilen. Je maakt mij niet wijs dat er dan meteen iets aan de hand is en ze huilt omdat ze ineens pijn o.i.d heeft dat geloof ik niet. Misschien dat ze huilt omdat ze zich alleen voelt, daarom praat ik af en toe wel even tegen dr en stel ik dr gerust. Ik ben er gewoon achter dat zij gewoon zo'n 10 minuten huilen nodig heeft voor ze in een diepe slaap valt. Eerst pakte ik dr ook bij elk huiltje op. Met het gevolg dat ze nooit sliep en helemaal oververmoeid was. Dus ik laat dr nu lekker huilen hoor en dan valt ze vanzelf na een minuut of 10 in slaap. Ik zeg niet dat dat voor iedereen de oplossing is, maar ik vind dat sommige er tegenwoordig wel ver in gaan hoor, het liefst zou een baby niet meer mogen huilen. Maar goed dat is mijn mening en iedereen heeft de zijne, dat respecteer ik wel. Maar dit is hoe ik dr over denk.

20. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Het gaat in dit artikel over "excessief huilen" en dat is m.i. wat anders dan eens een keer 5 min. laten huilen! Wel jammer dat er in dit artikel met geen woord gerept wordt over wat je dan WEL moet doen als je baby huilt... de godganse dag met hem op de arm gaan lopen???! Typisch zo'n artikel dat geschreven is door mensen ZONDER kids... de beste stuurlui...
    Let wel....ik troost mijn kind tussen de voedingen door soms 3 tot 6 keer als het moet en laat hem nooit langer dan 10 min. huilen maar ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die dat gewoon wel doen. En dat psychologische geneuzel vind ik echt onzin. Aanhaling uit artikel : "Er zijn diverse vormen van begeleidingbeschikbaar in Nederland (onder andere: VHT, Basic Trust, babyconsulenten, baby-ouder psychotherapie, Video-Feedback, opname van ouders en baby in het ziekenhuis) waarbij snel
    verbetering wordt geboekt." Rot toch op....wij zijn dagen in het ziekenhuis geweest 'ter observatie' en denk je nou echt dat er wat gedaan wordt in het ziekenhuis?! MIJN ADVIES: DOE ALS OUDER GEWOON WAT JE ZELF DENKT DAT GOED IS VOOR JE KIND! Laten huilen of niet.... beslis gewoon zelf en laat je niet gek maken door al die psychopaten. :D

Deel Deze Pagina