Voeding baby bijna 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Manon11, 25 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Wie denkt er mee over de voeding van ons dochtertje, volgende week 7 maanden?
    We zijn erg aan het 'klooien' met het aantal flessen en het lukt maar niet om flessen af te bouwen.
    Haar schema is nu ongeveer zo (in grote lijnen):
    6u wakker
    7u fles (pap)
    9-10u slapen
    11u fruithap + fles
    12-13 slapen
    tussendoortje (broodkorstje, soepstengel, halve rijstwafel)
    15u fles
    15.30-16.30u slapen
    17.30 groentehap
    19u fles
    19.30u slapen
    rond 23u halve fles
    rond 3 u halve fles

Langer dan 4 uur tussen de flessen redt ze niet, ze schreeuwt het dan uit van de honger. Van de fruit- en groentehap eet ze nog niet veel. We geven het vers (eerst stukken zodat ze zelf kan happen en daarna nog geprakt), maar meer dan een paar happen eet ze niet. Dus daar krijgt ze nog niet veel extra's van binnen. We geven nu nog voeding nr 1 (hypoallergeen) omdat ze anders nog minder zou mogen, zou ze hier niet genoeg meer aan hebben? Die nachtfles krijgen we er ook maar niet uit. Na een week slaaptraining (waarbij we haar niet laten huilen, maar wel steeds troosten) en geen nachtfles op advies van het cd hebben we het vannacht maar opgegeven en toch weer een half flesje gegeven 's nachts. Het was echt niet uit te houden, ze was compleet over haar toeren en na het flesje was ze direct vrolijk en viel na een paar minuten in slaap.

Wat mijn twijfel nu is: zou ze gewoon echt niet genoeg hebben aan alle voedingen, ook al krijgt ze meer dan de max, en is ze gewoon een hongerige baby? Of komt het echt doordat ze zo weinig bijvoeding binnen krijgt dat ze nog geen flessen kan laten staan? :( Ik hoor graag andere ervaringen hiermee! Die avond- en nachtvoeding beginnen aardig op te breken, maar liever dat dan dat ze zoveel moet huilen....
    Ze bungelt onderin de groeicurve (weegt nu 6,5 kg) dus veel reserves heeft ze niet....
    O ja en ze heeft verborgen reflux, maar dit is met Omeprazol eindelijk onder controle...
    Nou alvast bedankt voor het meedenken!

2. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    O ik vergeet helemaal te noemen wat voor flessen we geven: 180 + 6 of 90 + 3 als er een halve fles staat...

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ons ventje van 7 maand eet het volgende (borstvoeding):
    7 uur wakker, tiet erin en dan drinkt ie vrij weinig.
    Daarna gaat ie meteen weer even naar bed.
    8.30 wakker en om +/- 10.00 uur fruit. Meestal eet ie 1,5 stuk fruit (peer, banaan, kiwi, nectarine, mango (alles wat ie in z'n handje kan houden)
    11.30 uur naar bed.
    Meestal slaapt ie dan een uurtje/1,5 uur en vlak nadat ie wakker wordt krijgt ie 1 broodje in stukjes (met boter/smeerkaas/appelstroop/fruithap/leverpastei) en daarna eet ie de korstjes ook nog op. Daarbij krijgt hij een beetje gewone melk, maar daar drinkt ie niet zoveel van. Dus ook nog even aan de borst.
    Rond 15.00 nog even een (half) uurtje naar bed en daarna krijgt ie meestal nog even een soepstengel.
    Rond 17.00/17.30 krijgt ie warm eten (soms een potje, en anders wat groente en aardappelen uit de hand.)
    Om 19.00 uur krijgt hij na het wassen een fles van 180/6, waar hij meestal maar zo'n 100 uit drinkt.
    Om 23.00 uur maken we hem altijd nog even wakker voor een fles van 180/6, maar ook hier drinkt hij maar 100 van. Dit wakker maken doen we nog steeds omdat hij zich anders zelf midden in de nacht meldt.

Ik dacht dat hij veel teveel en te snel kreeg, maar de arts bij het cb zei dat dit prima was en zolang hij binnen de 'lijnen' bleef, mocht hij eten wat hij wilde (qua hoeveelheid dan). Advies was wel om de fles/borstvoeding op max 600 te houden, dus ik denk dat ik maar maatstrepen op m'n borst ga zetten :-D

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ts: als je kindje zo hongerig is, is forte voeding een oplossing?

5. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Doe je pap door de avondfles?

Misschien is dit schema wat?

7 uur papfles
    11 uur fruit + fles 90cc
    13 uur broodje (bijna 7 maanden dus daar mag je mee beginnen) met water
    15 uur tussendoortje met fles 90cc
    18 uur groente met toetje (dan krijgt ze toch meer binnen om even op te teren;) )
    21.00 fles pap
    Ik heb geen idee hoor, misschien werkt het misschien niet, dit zijn streeftijden, je kan ook half uurtje afwijken.

Mijn mannetje krijgt nu
    Tussen 7-8 papfles
    10 fruithap met water, 1 a 1,5 stuks fruit
    12.00 fles 180/6 met 2 eetlepels pap omdat hij anders niet wil drinken.
    Zodra hij 7 maanden is een broodje en fles van 90cc
    15.00 tussendoortje, liga of rijstwafel met water
    16.30 fles
    18.30 groente
    21.30 papfles

6. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik herken veel in je verhaal van toen mijn zoon ongeveer deze leeftijd had. Hij is nu 9 maanden.

Ik lees dat je h.a. 1 gebruikt. Dit heb van 4 t/m 6 maanden ook gebruikt (daarvoor bv). In die tijd dronk mijn zoon ook 5 flessen van 180/6 helemaal op en at hij nog heel weinig groenten en fruit. Ik ben de h.a.1 heel langzaam gaan vervangen door standaard 2: hierdoor bouwde de hoeveelheid schepjes heel snel af. Nu heeft hij nog 3 flessen van 180/6 en doet het er prima op.

Je geeft 's morgens een papfles. Is dit rijstebloem of gewone pap? Voor sommige kinderen voegt rijstebloem niets toe. Mijn zoon krijgt 's morgens ook pap (Bambix 8 maand+) en heeft hier zat aan.

Wat betreft de groenten en fruit: gewoon blijven aanbieden zoveel als je kindje zelf aangeeft. Bij mijn zoon ging van de één op de andere dag de knop om en hij lust tot nu toe alles behalve aardbeien:D.

Succes!

7. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de voorbeeldschema's! Ik ga inderdaad maar eens proberen of ze ook iets anders dan melk wil drinken, zoals water of thee. Ik geef van die bambix ontbijtpap, volgens mij is dat best stevig?
    En goed om te horen dat de overstap van h.a. naar standaard ook kan helpen, dat gaan we ook proberen! En als dat ook niet voldoende is kunnen we forte nog overwegen....vandaag heeft ze ietsmeer groente dan normaal gegeten, dus wie weet is ze vannacht ook meer verzadigd!

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Misschien een boterham proberen i.p.v. broodkortsje e.d? Ik geef een hele boterham zonder korst in stukjes met wat beleg.

Mijn schema:
    8.00 fles 180/6
    10.00 fruithapje + water
    slapen
    13.00 boterham + water
    15.00 fles 180/6
    slapen
    17.30 warme maaltijd + water
    soms nog kleine dutje tussendoor
    20.00/20.30 fles 180/6

9. BLiS

BLiS VIP lid