Onze zoon gaat 1 keer in de week naar het kdv. Hij heeft het er altijd prima naar zijn zin. Wanneer ik hem s middags op kom halen is hij altijd heerlijk aan het spelen. Ook de leidsters geven aan dat hij zich altijd goed vermaakt. Maar s ochtends wegbrengen, is echt niet leuk. Meestal is het huilen wanneer ik wegga en probeert hij aan mijn been te hangen, zodat ik niet wegkan. Leidsters geven aan dat het huilen altijd zo weer over is, gelukkig. Maar nu mag hij volgend jaar naar school. Ik ben best bang dat hij iedere dag verdrietig is met wegbrengen. Hoe is jullie ervaring hiermee? Was jullie kindje verdrietig met wegbrengen naar kdv en later ook met wegbrengen naar school, of viel dit mee? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Is het huilen altijd geweest of met periodes? Mijn dochter ook net 3 huilt op het moment ook als ik wegga, maar zij heeft dat met periodes, mijn oudste zoon heeft het ook met periodes moeilijk gehad s'morgens maar de overgang naar school was geen probleem, hij kwam ook wel bij kindjes in de klas die hij ook weer kende van het kdv en mss daarom ook wel wat vertrouwd?!
Hier was het wegbrengen naar de psz het eerste half jaar een DRAMA! Echt janken, krijsen noem maar op, en duurde vaak ook nog even als ik al weg was..... Nu zit ze sinds begin dit schooljaar op school en niks aan de hand! Vanaf dag 1 alleen maar goed gegaan, ze vind het hardstikke leuk. Toen ik haar vanmiddag wegbracht zei ze zelfs de basisschool leuker te vinde als de kinderschool (psz) Hoeft dus helemaal niks te betekenen dat het nu veel huilen is.....
Bedankt voor jullie reacties. Het kan dus nog alle kanten op.... Het duurt nog wel even voordat hij naar school gaat, nog een jaar. Het huilen is inderdaad met periodes, hoewel het de laatste maanden wel aanhoudt. Hij gaat ook maar 1 dag naar het kdv. Misschien dat hij aan school sneller gewend is, dat is tenslotte 5 dagen. Of het is elke dag 'feest' met wegbrengen.
Onze zoon is 2,5 en altijd een drama tijdens het brengen naar de kdv. Hij heeft ongeveer een uur nodig om er te wennen en dan is het goed. Maar wat een drama elke x weer. Gelukkig ook maar 1x per week. Hij is gisteren voor het eerst naar school geweest (psz) en dat ging boven verwachting goed. Ik mocht erbij blijven omdat het de eerste x was maar hij zei zelf: mama jij moet boodschappen doen toch? Ik blijf hier wel. Dus ben gegaan. Hij had niet eens tijd om te zwaaien. Haha. De juf was vanochtend bij ons thuis en die vond het erg vreemd dat op het kdv een drama is. Voor de rest kan ik hem altijd overal met een gerust hard achterlaten. Ik zit er nu toch aan te denken hem nog naar een andere kdv te doen. Heb het idee dat hij de sfeer of dergelijke niet prettig vind.
ja, erg herkenbaar. Mijn zoon had dat op het kdv ook, ook 1 keer per week en telkens huilen/overstuur. De eerste 2 weken op school ook huilen, maar nu prima. Na de vakantie niet gehuild. Ws. inderdaad 5 dagen achter elkaar. En meer uitdaging. Hij gaat 1 keer n/d bso ( vandaag 3de keer) en ook niet gehuild, eerste keren wel. Kortom, ws. de regelmaat zal hem goeddoen !