Huilen door muziek =P

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb meerdere liedjes
    maar de ergste tranentrekkers zijn:

eric clapton; tears in heaven (crematie zoontje)
    prince: sometimes it snows in april (crematie zoontje)
    corrie konings: mooi was die tijd ( van mijn oma )

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Louder & louder - Nits (begrafenis van mijn vader)

en 't is echt een biecht hoor, maar dit liedje kan ik echt niet aanhoren

YouTube - Kinderen voor Kinderen (7) : de Lek

Vroeger vond ik het al zo'n heel zielig nummer en helaas hebben wij 2 jaar geleden min of meer hetzelfde met mijn vader moeten meemaken, hij had dan wel geen kanker, maar het liedje past verder precies en dat is zo emotioneel, bah.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
  4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

weet je wat ik ook een prachtig nummer vind. niet dat ik hef te huilen maar het raakt je zeg maar. avond van boudewijn de groot

5. lvdm

lvdm Niet meer actief

YouTube - Gabriellas sång! Full version!
    Geluid is een beetje zacht maar dit is zoooooooo'n mooi nummer. Eigenlijk zou je de vertaling moeten opzoeken van de tekst en de film gezien moeten hebben ;) om het totale gevoel erbij te krijgen. Zal het kort uitleggen: het liedje wordt in de film speciaal geschreven voor een vrouw die door haar man mishandeld word maar ze durft niet bij hem weg te gaan. De tekst van het liedje komt erop neer dat ze kiest voor zichzelf, dat ze wil voelen dat ze leeft...

Uit dezelfde film:

YouTube - Frida Hallgren - fly with me (lenas song)

Ook kippenvel en tranen...:)

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

"Het land van je ogen dicht" van Chantal Janzen.

Dit nummer werd gedraaid op de begrafenis van dat vermoorde kindje op dat Belgisch kdv. Sinds ik dat weet, schiet ik vreselijk vol als ik het nummer hoor.
    Heb hem op cd (woezel en pip) en sla hem meestal over, want anders denkt m'n dochter ook; 'waar heeft mama nu weer last van ;)'

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    "Wie" van Herman van Veen.

En een nummer waarbij ik altijd begin te huilen: 'Voor haar', van Frans Halsema, gezongen door Claudia de Breij.

En o, 'You are' van Dolly Parton en 'Jij daar in het donker' van Stef Bos. Die komen bij mij ook met tranengarantie. Als ik er alleen al aan denk prikken de tranen al! (Sentimentele doos ben ik..)

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Stil in mij van Van Dik Hout. Dan moet ik aan meerdere begrafenissen terugdenken waar dit nummer werd gedraaid.

En Time of my Life (ja van Dirty Dancing), die werd gedraaid op de crematie van een veel te jong overleden kennis.

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
  11. Leliana

Leliana Niet meer actief

Owh die is ook mooi!!!

12. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Donna Lewis- I love you always and forever....
    Dit nr hoorde ik in t ziekehuis als eerste toen ik net was bevallen van mijn zoontje, sindsdien is dit ons nr en dan hou ik t ook echt niet droog

13. Giltje

Giltje Niet meer actief

YouTube - Aeris theme-orchestral

Kreeg ik ook tranen van in mijn ogen, zeker toen het liedje afspeelde tijdens het spel, Aeris is mijn favo personage en toen ging ze dood vond ik echt erg :(

14. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik ken het liedtje van ameno niet horen van era
    daar is een schoolgenootje toen op bergraven.
    wat een rot nummer. en ook die van kinderen voor kinderen de lek die wou ik niet horen rot nummer.en waarom nou jij van marco borsto dat liedtje heeft ooit een exs van me naar toegestuurt.er nog wel meer.

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik heb ook nummers die ik niet graag luister omdat ze zoooo zielig zijn maar oh zo mooi....

Open einde van Rob de Nijs prachtig lied over een man wiens geliefde ineens doodgaat en hij kan daar niet mee omgaan. Mijn moeder wil dit liedje op haar begravenis en we draaiden hem ook tijdens de crematie van mijn oma.

Dance with my Father van Luther Vandross een liedje over iemands vader die er niet meer is...brr elke keer kippenvel!

Margaritha van Marco Borsato

16. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Heb er meerdere.

Sinds ik moeder ben zijn nummers als nu dat jij er bent van Glennis Grace en Slaap maar van Marco Borsato echte tranentrekkers.

Yesterday van The Beatels werd gedraaid op de crematie van mijn opan en daar schiet ik ook nog steeds van vol.

Verder krijg ik kippenvel en tranen van enkele nummers van U2.

17. MissT

MissT Niet meer actief

18. MissT

MissT Niet meer actief

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
  20. Bubbel