Huilen en Krampjes tijdens de fles !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMirella, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het maagje van een baby is ongeveer even groot als het vuistje. Kijk eens goed hoe ver een maagje dan moet oprekken als er 200cc in moet!

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Maar toch vind ik het raar dat ze dan berekenen naar gewicht.. Want mijn binkie is echt heel erg flink!
    Maar zou hij het dan niet aan kunnen..?
    Opzich doet hij het best goed op 165ml flessen, maar hij drinkt 'm tot de laatste drup op!
    (Niet altijd, soms laat hij 30cc staan...)
    Zal ik voor de nacht toch maar 200ml proberen..?

-xxx-

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet of ik al te laat ben ;), maar je zou het kunnen klaarmaken en kijken wat hij drinkt. En hopelijk spuugt hij niet teveel daarna, maar ik denk dat je hem moet wakker maken? Eva spuugt tijdens de nachtvoedingen nl. helemaal niet, dus zal hij ook wel niet doen denk ik? (omdat ze dan en daarna natuurlijk een stuk rustiger zijn)

Liefs,
    Snoopy

4. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ze heeft altijd al aardig wat gedronken.toen ze met 1 wk t ziekenhuis verliet dronk ze al grote hoeveelheden.dat was wel borstvoeding maar ze dronk meer als een kleintje zou moeten op haar leeftijd.
    ze krijgt nu AR voeding wat niet terug komt.(die krijgt ze ook tegen t spugen,omdat ze dat altijd deed met dunnere voeding).
    maar ze slaapt al aardig door.dus ik hoef dr snachts niet meer te voeden.ik geef dr meestal dr laatste voeding tussen 00.00 uur en 01.00 uur.en dan komt ze pas weer tussen 07.00 en 08.00 uur.
    6 voedingen is teveel voor haar.dus moet ik er 5 geven.en als ik me aan t pak moet houden zou ze nu al 5x 180+6 mogen maar dat vindt ik nog teveel.dus krijgt ze er 3 van 180+6 en 2 kleinere.en als ze zo'n kleine op heeft is ze soms boos omdat ik de fles eruit haal als ie leeg is.dan lijkt t of ze meer wil.
    maar die grote zijn zo op.hooguit 15 min.en weg is ie.
    maar zoals ik al zei.ik denk dat t wel verschilt per baby.ze geeft vanzelf ook aan als t teveel is en dan hou ik wat over.of ze valt gewoon in slaap enwil dan niks meer.
    op t cb zei ze ook dat ik t wat mocht opvoeren.en gewoon kijken wat ze aangeeft.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke spuugt 's nachts wel hoor! En ze slaapt in de bakerzak, dus echt onrustig doen lukt dan niet.

Snoopy, ik vind het wel heel apart dat Eva aan 125 ml genoeg heeft! Ik dacht eerst ook, das weinig! Maar het klopt natuurlijk dat BV een heel andere samenstelling heeft. De eerste maand dronk Ymke al snel 100 ml BV, maar daar had ze echt niet genoeg aan, mijn BV was helaas niet voedzaam genoeg... :(

Ik vind 200 ml ook best veel voor een kindje van 2 maanden, maar het stomme is dat wel op het pak staat dat je bij dat gewicht al 200 ml per keer mag geven. Die pakken worden streng gecontroleerd en het lijkt me dat ze dat niet zomaar op een pak mogen zetten.
    Als ik mijn schema van het cb bekijk mag Ymke al bijna 5x200 ml hebben, nou dat ga ik echt nog niet doen hoor!

6. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    nee daarom.maar dat doe ik ook nog niet hoor ik geef er maar 3 van de 5.ik ga er idd vanuit dat ze weten wat ze op zo'n pak zetten.

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hij heeft 'm niet opgedronken de grotere fles, en vanmorgen weer 165 gegeven en daarvan 40cc laten staan :|
    Hij is ook verkouden nu :( Misschien omdat hij niet lekker is ?
    Njaa, hij valt iig. gewoon in slaap tijdens de fles!
    Echt het ene uiterste in het andere uiterste !

=XXX=

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    haha
    je kan t idd gewoon aanbieden en als ie t niet op kan laat ie de rest staan.dan weet je wel dat ie vol zit iig.
    bridgett heeft ook last van dr oortjes en wat opgedroogd snot(sorrie :) )waardoor ze niet helemaal lekker is.
    als ze vol zit dan geeft ze dat ook aan.
    of ze valt gewoon volgas in slaap.ik heb r net een kleine gegeven weer.en ze was wat huilerig erna.ik had r op schoot.ik pak dr andersom beet tegen me aan.misschien dat er nog een boertje dwars zat.en ze valt gewoon in slaap tegen me aan.doet ze anders niet zo snel.ik leg dr op bed en ze valt in slaap.ben benieuwd voor hoe lang. maar goed.......

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Ik zit even naar zijn leeftijd te kijken.. zou het kunnen dat we hier te maken hebben met een sprongetje? Anne was laatst ook heel vervelend met drinken tijdens het 8-weken sprongetje..

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hmm Zou kunnnen, hij doet echt al veel !
    Lacht heel veel en probeert steeds meet geluidjes te maken en dingen te pakken...

-xxx-

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vandaag heeft papa een flesje (afgekolfde melk) gegeven en ze heeft 150ml op. Ik denk dus dat ze ergens tussen de 125 en 150 per voeding drinkt en 's nachts misschien iets meer. En ik zit dus op 6 voedingen. Dus als je het rekensommetje hier op loslaat, dan komt ze wel ongeveer goed uit (150ml per kg lichaamsgewicht/aantal voedingen. Dus in mijn geval gemiddeld 150 per voeding). Maar ze komt goed aan en doet het verder goed, dus dan is het ook gewoon goed. Maar voor mij is het wel handig te weten hoeveel ze ongeveer drinkt, voor als ik ga werken. We houden het nu maar op flesjes van 160ml

12. christina

christina Niet meer actief

Bekend verhaal, heb het zelfde meegemaakt. Veel verschillende spenen en flessen geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de osteopaat en dat hielp. Binnen 48uur na de eerste behandeling hadden we een kind dat goed dronk en niet meer huilde tijdens de fles. Des tijds heb ik er een topic over geopend; huilen tijdens de fles, wie heeft er tips? Dus ik zeg Osteopaat!

Deel Deze Pagina