hoeveelheid bv in fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sk103, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sk103

sk103 Lid

3 sep 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb een zoontje van 2.5 week oud en ik kolf borstvoeding af en geef hem dat in fles.
    Maar ik twijfel heel erg over de hoeveelheid die ik hem moet aanbieden als ik op internet zoek en kijk naar de reken methodes krijgt die teveel.
    Ik doe nu 100cc in flesje Hij woog afgelopen donderdag 3585 gram.
    Is dit teveel of kan ik t op een bepaalde manier toch beetje berekenen hoeveel die moet hebben.

Hoop op antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

geef je hem alle voedingen afgekolfde melk in de fles?
    Dan is er een rekenmethode, je doet het gewicht van het kind in kilo's keer 150 en dat deel je door het aantal voedingen per dag. Dan weet je wat je ongeveer per keer in de fles mag geven. Dit is geen harde regel voor borstvoeding, hij mag zoveel borstvoeding hebben als hij wil/nodig heeft, en dit verschilt per kind. Maar dan heb je een beetje een richtlijn.
    De ene keer zal hij meer drinken dan de andere. Je hoeft het er niet in te proppen, je zoontje zal zelf aangeven hoe vaak en hoeveel hij wil drinken.
    Succes en bij meer vragen hoor ik het wel!

Mirjam

3. sk103

sk103 Lid

3 sep 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt idd alle afgekolfde melk in de fles.

Die rekenmethode had ik idd ook gevonden en als ik die gebruikte kwam ik op ongeveer 80cc per fles vandaar dat ik begon te twijfelen of die dan niet teveel kreeg met 100cc per keer en soms zelfs meer.

Groetjes

Deel Deze Pagina