Ik heb een vraag. Mijn dochter is 1 maand oud en krijgt borstvoeding. Sinds vorige week maandag is ze gestart met Zantac ivm reflux, dit lijkt nu goed te gaan. Vanaf vorige week dinsdag is ze erg onrustig aan de borst. Ze drinkt eerst even goed en al snel begint ze heel hard te huilen en overstrekt ze zich. Dan hapt ze weer aan en laat wild los, zo gaat het dan door. Ze huilt ontroostbaar. Ik had zelf ook last van steken in mijn borst en rode tepels dus ik dacht aan spruw. Mijn dochter heeft ook en witte tong (een beetje. Kan het ook van de voeding zijn?) en een parelmoer glans in haar mondje. Dus gestart met de behandeling van spruw. Het leek beter te gaan, het drinken ging weer rustig met af een toe nog een onrustig moment. Nu lijkt de onrust toch weer terug (niet iedere voeding). Vanmiddag was dit ook zo en toen liet ze heel veel windjes. Zou ze last van darmkrampjes kunnen hebben? Kunnen ze daar zo heftig op reageren? Of misschien koemelkallergie? Ik hoop dat je me kunt helpen het is zo zielig als ze zo huilt.
Hoi. Het zou nogsteeds spruw kunnen zijn. Is de witte aanslag weg te schrapen of blijft het zitten? Als het blijft zitten, dan is het nogsteeds spruw. Rond de 5e week krijgen vele kindjes last van darmkrampjes. Kindjes kunnen hier behoorlijk veel last van hebben Hiervoor kan je Infacol, Sinababy of ABC Dophilus gebruiken. Draag je kindje op de buik op je onderarm en/of wrijf met de kolk mee zachtjes over haar buikje. Koemelkallegrie: Komt het in de familie voor? Drink/eet je zelf veel koemelkproducten? Hoe is de ontlasting? groen en/of schuimend? Groetjes Saskia
Bedankt voor je snelle reactie. Volgens mij is de aanslag niet weg te schrapen. Koemelk: ik drink 2 mokken melkproducten per dag en vaak nog een toetje. De ontlasting is af en toe groen of anders geel. Niet schuimig. Er zit ook geen allergie in de familie. Spruw is dan misschien het meest voor de hand liggende? Of misschien in combinatie met krampjes. Dan bel ik morgen de huisarts opnieuw om het te laten beoordelen.
Hoi, Als het niet is weg te schrapen de witte aanslag, dan is het spruw. Ga inderdaad langs je huisarts voor een behandeling van jullie beide. Groetjes Saskia
Hoi Saskia, We zijn al bezig met de behandeling sinds vorige week. De witte aanslag is er nog steeds dus ik bel vrijdag (dan is de kuur bijna afgelopen) de huisarts voor een afspraak voor eventueel iets anders als het dan nog nodig is. Bedankt voor je advies.
Hoi, Heel goed. Soms moet de behandeling verlengd worden, of moet je iets anders krijgen voor jullie beide. Groetjes Saskia