Huilen en overstuur voor t slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by D83, Nov 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb al in verschillende topics de situatie geschetst maar krijg geen reactie dus mogelijk herkennen weinig tot geen moeders t maar wie heeft een dreumus bijna peuter die huilt voor t slapengaan? En dan met name bij t verlaten vd kamer.. Omdat ik voorheen bleef tot ie sliep en t weg gaan een steeds groter drama werd en t in slapen steeds langer ging duren verlaat ik nu na t vaste ritueeltje de kamer en dan duurt t 5-20 min voor in slaapt maar altijd gepaard met gekrijs n gehuil..
    slaapt vervolgens goed door en wordt blij wakker behalve Smiddags worden de dutjes korter en wordt hij huilend wakker
    Vraag me af of ik er goed aan doe
    Zie vooruitgang met t sneller slapen en t nie afhankelijk zijn van mij wat betreft inslapen maar vind t zo sneu dat ie zooo veel huilt en overstuur is voor hij gaat slapen
    Om de zoveel min heen en weer maakt t alleen maar erger als ik weg ga
    En erbij bij blijven duurt 30-45 gemiddeld omdat ie ondanks dat ie rustig ligt zo lang mogelijk wakker probeert te blijven zodat ik nie weg ga..

Dus m'n vraag is vnml nu van schaadt dit hem?

2. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Soms helpt de verandering van de kamer
    Heeft hij nergens last van? Oortjes ofzo? Dan duurt het lang voordat hij idd gaat slapen en zal er dus geen oplossing komen totdat je kindje ab krijgt.
    Verandering in eetpatroon?
    Dreumes in een droomritme (boek)?

Of het schadelijk is geen idee, bij verlatingsangst is het misschien wel een probleem.

3. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja t is puur niet willen dat ik weg ga.. Willen dat ik er bij blijf tot ie slaapt
    Ik heb dit vanaf t begin af aan "verkeerd" aangepakt
    Heb m'n gevoel altijd gevolgd en bleef bij m tot ie sliep
    Omdat t gewoon uit de hand liep, dus spelletje er van maken en bewust nie in slaap vallen zodat ik langer blijf ben ik t anders gaan aanpakken
    Nu slaapt ie dus wel snel 5-10 enkele x alles bij elkaar max 20 min) maar dat gaat dus wel gepaard met huilen
    Maar ik ben nu beetje van mening dat ie op deze leeftijd zelf kan inslapen dit deed hij immers elke middag ook alleen Avonds niet
    Omdat hij uit t niets Smiddags ook stennes begon te schoppen volg ik nu 1 zelfde aanpak..
    Medisch verder alles uitgesloten..

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hoe lang probeer je het nu? Geef het wat tijd zou ik zeggen. Voor hem is het ook een verandering en daar protesteert hij nogal tegen. Ik zelf zou het zo een tijdje proberen, hij moet het toch een keer leren. Wel heel vervelend natuurlijk! Geloof niet dat het schadelijk is hoor, wel wanneer hij uren zou huilen, maar sommige kinderen die huilen altijd een aantal minuten voor ze slapen.

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    Ons zoontje huilt soms ook voordat hij in slaap valt.
    ook wel is geprobeerd om bij hem te blijven tot hjj slaapt maar dat duurt dan minimaal een uur en als ik gewoon weg ga is het inderdaad ff 5 tot 10 min over de rooie zijn en dan slaapt hij vervolgens heel de nacht door en vrolijk wakker sochtends.

En als ik dus bij hem blijf tot hij slaapt word ie snachts vaak ook wakker waardoor ik dan ook minimaal een uur naast hem zit.

Ene avond slaapt hij wel gelijk en andere avond heeft hij dat huilen gewooon nodig om in slaap te vallen

6. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

Jan 11, 2013
    464
    18
    18
    Ik herken het ook.. alleen is mijn zoontje nog maar bijna 11 maanden.
    Ik moet perse naast hem blijven liggen en vaak huilt hij dan alsnog. En het rustig liggen en wakker blijven zodat hij in de gaten kan houden of ik er nog ben herken ik ook.. We hebben hem eigenlijk gewoon elke avond bij ons in bed uit wanhoop, want dan slaapt hij wel.
    Ik ben ook bang dat als ik op deze manier doorga dat hij dan verwacht dat het altijd zo zal zijn.. pfff... lastig..

7. alanopra

alanopra Lid

Aug 28, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar...

Mijn zoontje is 19 maanden en heeft vanaf baby af aan gehuild om in slaap te vallen. Ik vind het heel erg om hem te horen huilen maar ik weet dat het bij hem niet anders gaat. Erbij zitten oid maakt het alleen maar erger. Dan wordt hij compleet hysterisch.

Afgelopen weken ook erg gerommeld met middagslaapjes maar dat is nu weer voorbij, dat zullen wel fases zijn :)

Zolang het huilen niet hysterisch is (verschil merk je wel, hard huilen of hysterisch) en niet langer duurt dan 20 minuten zou ik zeggen dat het niet schaadt. Wij hebben immers ook een ontzettend vrolijk mannetje die altijd vrolijk wakker wordt en goed doorslaapt maar nooooit.... wil slapen :p

(Ik moet wel zeggen, als hij langer dan 20 minuten huilt/jengelt haal ik hem uit bed. Dan weet ik dat het toch geen zin heeft. Proberen we het een half uurtje later opnieuw.)

8. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor de reacties
    Toch wel herkenning.. Opgelucht! Maar lastig voor jullie ook
    Heb gemerkt dat m'n tweede zoontje beter slaapt omdat hij mij nie nodig heeft om opnieuw in slaap te vallen, alleen zn speentje..
    Die geef ik nog wel een paar x terug meestal eind vd nacht begin vd ochtend
    Maar zl in kwestie huilt wel echt hysterisch n over de zeik maar houdt gemiddeld snel op (maar elke minuut te lang voor mij ntl)
    De ene x duurt t wel wat langer of wordt ie t eerste kwartier van elke scheet wakker
    Wat betreft bij je nemen
    Hij heeft tot ie bijna 1 was bij ons op de kamer geslapen in z'n eigen bedje en daarna regelmatig ook bij ons als hij ergens in de holst vd nacht wakker werd en ik rustig een uur of langer op n neer kon(Same problem) om t ons allemaal makkelijker te maken (was hoogzwanger ook) namen we m dan bij ons
    En doen we nog als ie eind vd nacht of begin vd ochtend huilend wakker wordt
    Dan knuffelen we en slapen we nog even lekker met z'n drietjes
    Is moeilijk af te leren want ze raken er aan gewend
    Merk wel dat ie laatste maanden steeds vaker in eigen bed doorslaapt en vooral ook nu hij mij nie nodig heeft
    Dus t is wel heel wat waard om er nie te lang mee te wachten

Share This Page