Wie kan mij helpen? Ik zit er ff helemaal doorheen. Ons zoontje is tot nog toe een vrij makkelijk kind geweest, maar nu: wat een drama! Afgelopen 5 nachten heeft ie huilend doorgebracht! Overdag is ie ook niet de gezelligste, maar als ik wat ga doen met m gaat t wel. Maar s nachts..... Hij slaapt tot middernacht en daarna gewoon niet meer. Dan huilt ie aan 1 stuk door. Ik loop dan met m rond, tot ie rustig is, leg m weer terug en dan gaat ie weer huilen. Ikga dit niet trekken (en mijn man ook niet). K ben helemaal kapot. Wat kan er toch zijn met m? Hij heeft geen koorts (temp s morgens: 38 gr), heeft geen extreme bijt/zuigbehoefte. Grijpt geregeld naar zijn oortje (moeheid? oorpijn?). Wat nu? naar de dok/cons bureau? Zo'n week of 4 geleden heeft ie ook zo'n fase gehad, geen idee wat het toen was, maar na 7 nachten ging het weer steeds beter met slapen. Moet ik dit weer afwachten? K weet niet of ik dat aan kan.... ben echt radeloos.... Gr. Claudia
38 graden is wel verhoging. En idd, grijpen naar een oor kan best wel oorpijn betekenen. Of misschien komen er toch ineens tandjes door? Om uit te sluiten dat er iets lichamelijks aan de hand is, zou ik wel even proberen langs de huisarts te gaan met hem.
Dank voor je reactie. Ik heb gelijkmaar de ha gebeld en kan zo terecht. Al is t idd maar om bv een oorontsteking uit te sluiten. Thanks!
Net bij de HA geweest. Ales nagekeken. Maar t is een heel gezond kind. Niks aan de hand. Hij had ok niet t idee dat t door tandjes kwam, omdat mijn zoontje t toeliet dat de arts de plek waar tanden moeten komen aanraakte (is dat t criterium?). Maar ja, wat is t dan? En wat doe ik eraan? Gelukkig slaapt ie nu, dus k ga zelf ook proberen een oog dicht te doen....
Amy grijpt hier wel heel erg naar haar oren als er tanden door komen. Zelfs zo erg dat ze er wondjes in maakt, ook al zijn haar nagels net geknipt. Afgelopen paar nachten was het hier ook feest. En nu zie ik 2 tanden die gelijk door komen. Ze heeft er wel al meer. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is. Ik mag trouwens bij amy wel in haar mond komen en ook waar de tanden door komen. Heb je al geprobeerd om wat onder het matras te leggen zodat hij wat hoger ligt, amy wil dit niet en gaat dan aan de andere kant van het bed liggen haha.
Kan het zijn dat ie honger heeft? Dat ie gewoon net even wat meer voeding nodig heeft? Dus als hij savonds wakker word even aanleggen of een flesje melk geven? Misschien helpt dat dat ie weer gaat slapen! En tja last van tandjes zou ook echt kunnen! Succes!
Als hij bijna 6 maanden een 'makkelijk' kereltje is geweest, dan moet het voor hem nu toch wel iets vervelends zijn. Ik denk zelf dat het toch echt tanden zijn, want 's ochtends 38 graden hebben duidt toch echt op iets. Ook kan het zijn dat de dokter nu nog niet de oorontsteking kan vinden maar dit binnen een korte tijd opeens wel zichtbaar is. Schijnt heel moeilijk te vinden zijn bij kleintjes. Probeer nog even door te bijten, het is niet leuk, maar dit blijft heus niet zo! (Alles gaat voorbij is mijn mantra) Succes! Ik weet zelf uit ervaring hoe je je kunt voelen!
Vannacht gelukkig weer wat beter geslapen. Tja, zelf ga je ook maar vroeg naar bed om alvast wat slaap te pakken. Maar ook met Stijn ging het stukken beter. Hij werd nog wel keer wakker, maar was goed te troosten, in tegenstelling tot voorgaande 5 nachten. Dus dat geeft de burger moed! Nog wel wat verhoging (gisteren uiteindelijk 39, 7). Vanmorgen 38,3. In zin mondje voel ik nog niks, maar hij vindt het wel lekker als ik met een borsteltje zijn tandvlees masseer, dus wellicht tot de tandjes? Anderzijds is ie ook wel snotterig.. dat zal ook niet fijn slapen.... gr Claudia
ik weet hoe vervelend het is, wij hebben die periodes ook gehad. eigenlijk bleek steeds achteraf opeens dat hij toch ergens last van had (in zijn geval vaak oorontsteking, toch de doorkomende tandjes terwijl wij dachten van niet, etc), daarom blijven we het wel altijd serieus nemen als hij opeens weer zulke periodes heeft. het lijkt me vreselijk als kind zijnde als je je ellendig voelt en je papa en mama op den duur niet meer komen troosten snachts. heel veel sterkte, het gaat echt weer over!
Seekay, bovenstaande had ons verhaal kunnen zijn. Woensdag was er nog "niets" aan de hand en vanmorgen heeft de HAP toch een oorontsteking geconstateerd. En waarschijnlijk komen er 2 tandjes door EN ze is nog eens snipverkouden....al met al voelt ze zich dus knap ellendig en is het hier ook drama alom. Nu een amox-kuur gekregen en hopelijk slaat die snel aan. Wat ik wil zeggen....twijfelen jullie, dan gewoon nog een keer gaan hoor. Veel succes en sterkte! Wens ik mezelf en mijn kleine meid ook toe....ha ha ha.
Hoi mijn dochter had het ook een periode. opeens kreeg ze koorts, wat bleek, oorontsteking. ze had dus voor ze oorontsteking kreeg al oorpijn. wist je dat oorpijn savonds en snachts het ergste is, en vooral als je ligt, dan heb je de meeste druk op je oren. en tandjes komen niet van de 1 op andere dag door. je ha zegt nu wel niks te zien, maar je baby kan wel al een poosje last hebben van de tandjes die gaan komen. er gebeurd wel wat onder het tandvlees. mijn tip is: bedje eventueel aan 1 kant hoger zetten (boek onder pootjes) paar dagen neus sprayen met zoutoplossing (als een kindje oorpijn heeft houd je met zoutoplossing de buis van eustachias schoon en heeft je kindje minder druk op de oren en kan de oorpijn sneller over gaan) en goed de temp in de gaten houden. bij verhoging eventueel zetpil en als het aanhoud weer naar de HA. succes
Nou, hier heeft de kleine meid de nacht weer keurig doorgeslapen. Wat een genot zeg! Van 19.30 tot 7.15 en die nachtrust doet een mens goed. De ab-kuur slaat goed aan. Seekay, hoe is het met jouw kleine man?
hoofdeinde van het bedje omhoog verlicht de druk, helpt bij tandjes en oorpijn en is ook makkelijker ademen bij verkoudheid
er zijn bedblocks te koop, gekleurde blokken die je onder de poten aan t hoofdeind kan zetten. kan natuurlijk ook gewoon met een boek oid! maar wij vonden dit er wat charmanter uitzien hihi aangezien we ze maanden gebruikt hebben
Hoi. Wat ontzettend fijn al die reacties! Doet me erg goed om te weten dat ik niet de enige ben die aan t tobben is (sorry voor alle medetobbers... @ Suuszwager: Fijn dat ze weer doorslaapt! Zeker ook beter voor je eigen humeur en toestand.... Met Stijn gaat het ook wel beter s nachts: hij wordt nog zeer regelmatig wakker, maar met een fup er in slaapt ie weer snel in. Alleen overdag is ie niet de gezelligste. Hij is echt helemaal uit z'n ritme. Hij slaapt nu veel korte slaapjes van een half uur a 3 kwartier. Hij is moe, snotterig en nu heeft ie ook nog erg last van een snotterig oog. of t tandjes zijn weet ik niet, maar hij is niet helemaal fit, dat is duidelijk. Ik ben nu bezig met een neusspray en hom pilletjes bij verkoudheid. Zo meteen gaan we idd zijn bed maar wat hoger zetten aan t hoofdeinde. Wie weet geeft dat idd wat verlichting s nachts. T is nu vrij moeilijk ademenen met een fup in s nachts en zonder fup kan ie helemaal niet in slaap komen. Gr Claudia
Seekay, dat heb ik ook hoor..... Ik vind het ook fijn om te weten dat er meerdere mensen zijn, geeft toch een beetje steun (al gun ik dit niemand). Fijn dat het weer iets beter gaat met Stijn. En dat humeurige had Tess de eerste dagen ook, maar neemt nu langzaam af. Ze zijn gewoon uit hun ritme en daar worden ze niet gezelliger van. Tess wordt nu nog 1 keer 's nachts wakker en na een slokje drinken valt ze vaak direct weer in slaap. Dus dit is prima te doen.
@Suuszwanger: Heeft Tess al tandjes? Of blijven die ook uit, zoals bij Stijn? Gelukkig slaapt Stijn nu weer van7 to . Hij wordt s nachts 2 a 3 ker wakker, maar dan doe ik (hmm...oke, k zal niet alle lof mezelf toewijzen...mijn man gaat er meestal uit s nachts!), maar afijn: fup er in en Stijn slaapt weer. Erg fijn! Alleem is ie overdag nog wel uit zijn ritme: hij slaapt van 9.30 - 11.00 en van 13.30-15.00... Hiervoor sliep ie ook wel 3 keer op een dag. Nu is ie vanaf half 5 niet zo gezellig, maar wil ook niet slapen. Hij is overigens nog steeds wel verkouden (Tess ook nog?) en heeft een enorm soepoog. Maar ja..als ie snachts maar slaapt ben ik een tevreden mens! Gr Seekay