Telefoonabonnement vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door RianneF, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Vodafone heeft aanbiedingen voor een nieuw abonnement waarbij je een samsung galaxy of blackberry (geloof ik) krijgt. Alleen mijn abo loopt pas in september 2012 af. Kan ik dan evengoed veranderen?

2. danip

danip Niet meer actief

Nee dat kan niet. Dan moet je een 2e abonnement nemen, maar je kunt het tussendoor niet wijzigen voor een abbo met telefoon. Wat voor abbo heb je nu dan? heb je vorig jaar een nieuwe telefoon gehad met abbo er bij? Of loopt dit al heel lang? (want dan is het weer anders, en heb ik je verkeerd begrepen)

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Het kan wel alleen dan moet je een boete betalen.
    Ik wilde het ook en ik moest 70 euro betalen,

4. danip

danip Niet meer actief

O ja dat kan natuurlijk ook nog! Dan betaal je de resterende maanden van je abbo af toch?

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik heb vorig jaar een sim only abo afgesloten, dus 1 zonder toestel. Even zo'n toestel los kopen zit er niet in. Dus denk dat ik het nog maar een jaartje vol moet houden met de telefoon die ik nu heb.

6. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    kan je het abonnement niet vanaf september in laten gaan? Volgens mij kun je zelf kiezen wanneer je het in wilt laten gaan namelijk... Heb ik zelf wel een keer vanaf een bepaalde datum laten lopen.

7. danip

danip Niet meer actief

Maar was dat dan een 2-jarig contract? Misschien kun je bellen met Vodafone? Ze zullen meer aan je verdienen als je een duurdere abbo hebt. Dus misschien willen ze wel wat voor je doen.

8. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Bij Vodafone mag je vier maanden van tevoren je abonnement aanvragen. Ik heb in januari aangevraagd, maar het abonnement ging pas in mei in.

9. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Het was idd Sim only voor 2 jaar, dat was mooi goedkoop.
    Via My Vodafone zag ik ook dat ik 4 maanden van tevoren kan verlengen, maar het loopt pas sept 2012 af, dus dat duurt nog even. Als ik eens in de buurt van zo'n winkel ben, zal ik het wel eens vragen. Gezien mijn zwangerschap (36 weken) zal de actie wel voorbij zijn voordat ik eens in de buurt ben!

10. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Regels zijn per 1 juli gewijzigd... Bij alle providers is dit 2 maanden geworden! Ook overstappen met nummerbehoud is maar mogelijk vanaf 2 maanden (officieel 60 dagen) voor einde contractsdatum...

11. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Oh, dat wist ik niet :), weer wat geleerd.

12. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Is idd 2 maanden van te voren geworen, maar als je een goede reden heb, zoals in mijn geval mijn toestel was stuk, dan kun je met de afdeling loyalty bellen en meestal krijg je dan toestemming om 4 maanden van te voren verlengen.

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dat durf ik niet te zeggen,
    bij T mobile is het 70 euro en ik moet nog 10 maanden voor dat mijn 2 jaar om zijn.

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hmm, dit staat er bij mijn t-mobile:

Je komt nog niet in aanmerking voor contractvernieuwing. Vanaf drie maanden (min één dag) voor het eind van je vaste contractperiode, kun je bij T-Mobile je contract vernieuwen.

jij werkt bij zo'n telefoonwinkel he? betekent dit dat t-mobile het nog niet heeft aangepast op mijn persoonlijke pagina? en kan ik nu toch 3 maanden vooraf overstappen en een nieuw toestel kiezen?

15. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    T-mobile is momenteel nog de uitzondering op de regeling haha verlengen is daar nog 3 maanden maar Da's afwachten of ze dat gaan behouden... De nieuwe regels voor de andere providers kregen ze ook pas ongeveer een week voor 1 juli via via te horen en 2 dagen ervoor pas officieel

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    aha, duidelijk. wat is de reden dat men het aanpast van 3 naar 2 maanden?

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hoe hoog is je sim only? als je een abbo hebt van bijv 2.95 betaal je het aantal maanden dat je abbo nog loopt x 2.95 en dan ben je er vanaf

18. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik begon met een 7 euro abo maar dat bleek veeeeeel te kort! Ik zit nu op 18 nog wat per maand.

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Nou ze hadden allemaal andere regels en daar werd niemand vrolijk van haha 3 maanden van te voren verlengen bij t-mobile, 4 bij kpn/hi/telfort en maar liefst 6 bij vodafone... Dit hebben ze op t-mobile na allemaal ongeveer 2 maanden terug gewijzigd naar 2 maanden... Niet heel handig want overstappen met behoud van nummer kon nog steeds 4 maanden van te voren en hier hebben de providers gezamelijk besloten om dit terug te brengen naar 2 maanden in eigen belang! Anders raakten ze teveel klanten kwijt aan hun concurrent...

20. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    + eventuele boete... En soms een goeie reden waarom je t af wil kopen, providers mogen weigeren...

Deel Deze Pagina