ik geef mijn meisje nu 5 voedingen, 4 van 165 ml en eentje voor de nacht van 200 ml. ze heeft gisteren deze laatste om 12 uur gehad en ze slaapt nu nog. maar omdat ze elke keer zolaat wakker is met 5 voedingen kom ik straks weer op 1 uur snachts uit. van het cb mocht ik voor 3 maanden niet op 4 voedingen maar vandaag is ze 3 maanden hihi. nu wil ik graag proberen om haar 4 voedingen te geven, maar als ik 4 keer 200 doe komt ze op 800 cc en nu met 5 voedingen op 860 cc. hebben jullie een idee hoe ik de 4 voedingen kan verdelen en wat is dan het beste om te geven, 200 of 210? wie kan mij tips geven?alvast bedankt!
o ja ik wil graag er straks op uit komen dat ze rond 7 uur akker wordt voor de fles omdat ik straks weer aan het werk moet. dus als ze nu al 9 uren haalt, dan kan ik ook aar om 10 uur savonds de laatste geven
CB adviseert om niet al te grote hoeveelheden tegelijk te geven zeker bij die hele kleintjes. Mijn zoon heeft eerst 5 mnd borstvoeding gehad dus van voor die tijd kan ik niet zeggen, maar toen hij overging op fles, kreeg hij 4 voedingen van 210. Kun je de flessen niet korter op elkaar geven op de dag?
nee als ik ze korter op elkaar geef dan drinkt ze nog niet de helft van de fles leeg. Ze werd vanmorgen wakker en ik heb haar 200 cc gegeven en dat heeft ze leeggedronken. ze is altijd al voor geweest met het aantal ml, zo dronk ze met 4 dagen oud zomaar al 80 cc op omdat ze erg uitgedroogd was toen ze geboren was. had namelijk geen vruchtwater meer wat niemand gemerkt heeft ze heeft de eerste weken gigantisch gegeten.
Mijn dochter krijgt 4 x 180 eerst 5 x 180.... Ik heb in het begin met het starte van 4 voedingen wel geprobeerd om 's ochtends en 's avonds 210 te geven, maar dit dronk ze nooit op...
maar zij krijgt ook al fruithapje en ander drinken tussendoor? ik heb haar nu vanmorgen 200 gegeven dat heeft ze opgedronken, nu net heeft ze 180 gehad. ik probeer haar dan de laatste fles wat meer te geven 220 denk ik en dan kijken of ze het redt door de nacht, anders maar weer 5 voedingen!ik geef haar meestal nog water tussen door voor de ontlasting, dusze krijgt wel genoeg vocht.
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Als we ons zoontje laten liggen, dan zou hij rond 9 uur wakker worden en het qua tijd kunnen redden met 4 voedingen. Hij is echter nog te jong voor 4 voedingen. Op de werkdagen van mijn man maak ik hem gewoon om 7 uur wakker voor zijn flesje. Op vrije dagen van mijn man geef ik hem vanaf 9 uur om de 3,5 uur een flesje. Zo krijgt hij altijd om 23 uur zijn laatste fles. Groetjes Saskia
en hoe zwaar is ze dan? mijn meisje is bijna 6 kilo en t cb zei dat ze eerst 6 kilo moest zijn en minimaal 180 cc moet drinken voor ze op 4 voedingen mag, nou ze ziet er goed uit, zelfs met haar gewicht tegen de bovenste lijn aan, dusss... en als ze 200 cc drinkt neem ik aan dat het geen kwaad kan dat ze op 4 voedingen komt. ik probeer het gewoon en als ze hier niet genoeg aa heeeft en niet goed op groeit dan bedenk ik wel weer wat anders! of niet?
Persoonlijk vind ik je kindje nog wel erg jong voor 4 flessen, ze moet er nog zo hard van groeien..Je kunt haar toch gewoon eerder wakker maken 's ochtends voor de eerste fles en daarna meteen weer terugleggen? Kan ze gelijk aan die vroege fles wennen voor als je weer moet gaan werken..Je kan dan het volgende schema misschien een beetje aanhouden; 07.00-11.00-15.00-18.45-22.30 Is maar een voorbeeldje, geen idee of je dit prettig zou vinden zo..
hier ook al dik een maand op 4 flessen. Gaf ze zelf zo aan met slapen en eten. Je zegt dat je water tussendoor geeft, dat is dan mss ook iets om even naar te kijken. Dan heeft ze tch weer even haar zuigbehoefte bevredigt en wat in haar maagje dus slaapt weer langer. Je kunt ook de voeding wat meer water doen. Bijv 190 water met 6 schepjes. Dan heb je per fles 10 meer water. Ik zit nu op 8-12-16.30-20.30 Ze krijgt af en oe wat wortels tussendoor om 18uur maar das niet dagelijks.
nou het word toch niks de vier voedingen omdat ze de fles met 200 cc lang niet leeg drinkt. Ze blijft toch steken op de 160 en is dan weer na 4 uren wakker, ze heeft vannacht van half 10 tot 5 uur geslapen, toen had ze maar 100 cc gehad. vanmiddag kwam ze na 2 en half uur alweer omdat ze vamorgen de fles niet had leeggedronken. ik ga toch maar weer even op d vijf voedingen denk ik en dan een keer proberen om de fles van 20.00 met meer te geven of als ze die tijd wat langer slaapt haar langer laten liggen en dan de fles voor de nacht geven. dus de laatste fles er af. als dat dan lukt zit ze ook op vier voedingen. ik merk dat ze hetnu toch meer nodig heeft en ik zal haar maar vroeger wakker maken.