's Nachts slaapt mijn dochter op haar eigen kamertje, maar ik vind het moeilijk met wat ik overdags moet doen. Het lijkt mij zo zielig om haar dan ook in haar bedje te leggen, dan ligt ze daar zowat dag en nacht. Maar aan de andere kant is het daar wel rustiger en kan ze misschien beter (en dus langer) slapen. Mijn vraag is: wat doen jullie, en op welke tijden?
Kyano slaapt of in de box of in zijn bed... Als hij s'middags in zijn box in slaap valt ga ik hem echt niet versjouwen naar zijn bed ik doe dan gewoon wat rustiger in de huiskamer... En hij heeft geen vaste slaaptijden overdags.. Kyano is dan nu wel 1 maar toen Kyano net zo oud was als jullie ukkie toen deed ik precies het zelfde...
Ik vond dat eerst ook zielig, maar ja, als ze slapen, is dat natuurlijk helemaal niet zielig, maar eigenlijk alleen maar beter als ze dat rustig kunnen doen. Eva heeft de eerste weken in de kinderwagen beneden geslapen, daarna boven. Maar ze slaapt maar 3 slaapjes overdag van zo'n 3 kwartier, dus zo lang is nou ook weer niet boven. Ze ligt in haar wieg trouwens veel beter dan in de kinderwagen, ze kan haar armen tenminste lekker kwijt (naast haar hoofd, maar liever aan weerszijden van de wieg tussen de spijlen door).
De enige plek waar Nova echt slaapt is in haar bedje. Ik ben altijd jaloers op vrouwen die vertellen dat hun kindje in de box, wipper op op schoot in slaap valt. Nova wil heel soms nog wel een hazenslaapje in de wagen of de maxi-cosi doen, maar zodra die stil staan is ze sowieso weer wakker. Ik vind het ook wel eens jammer, vind het wel gezellig als ze bij me in de kamer is, maar ja een uitgerust kind is toch fijner.
Marleen heeft altijd in haar bedje geslapen. Zodra ik zie dat ze moe wordt, gaat ze lekker naar haar eigen bedje.
Eva slaapt ook nooit in de wipper of box, in de wipper zit ze eigenlijk nooit omdat ze dat echt niet leuk vindt. In de kinderwagen slaapt ze als het niet anders kan en ze echt moe is, en als ik ga wandelen soms, en in de maxicosi slaapt ze als we onderweg zijn, maar inderdaad is ze meestal meteen weer wakker zodra we thuis komen.
nu in bed,de eerste maand vond ik het zielig om dat hij zoveel slaapte dan zou hij de hele dag in de slaapkamer slapen,maar toch hebben ze die rust nodig hoor....
Meestal in bed. Alleen als ik bedenk van te voren dat ik weg wil, leg ik hem in de kinderwagen. Of als hij boven niet slaapt, dan leg ik hem nog wel eens beneden in de kinderwagen. Dan valt hij uiteindelijk toch wel in slaap.
Louise sliep in het begin overdag vaak in de box. Dit was ook uit praktisch oogpunt voor mij vanwege de ks mocht ik niet de hele tijd trappenlopen. Ik vond het heerlijk want zo had ik haar toch bij me en wende ze al heel snel aan allerlei (harde) geluiden. Pas toen we een lekker ritme hadden (en ik me weer beter voelde) legde ik haar in haar eigen bedje voor de slaapjes overdag.
Hier sliepen ze alleen 's nachts in bed. Overdag sliepen ze waar ze in slaap vielen: box, wagen, draagdoek, speelkleed...
Mijn jochie slaapt in bed. Behalve rond 17 uur, dan wordt hij meestal onrustig in bed (krampjes oid) en dan leg ik hem beneden, das wat handiger met eten koken dan heb ik hem vlak bij me en zicht op hem.
De eerste maanden sliep Sjoerd beneden in de kinderwagen. Ik heb een keizersnee gehad, dus was het erg lastig om telkens de trap op en af te gaan. Bovendien vond ik het ook wel erg gezellig..
De eerst paar weken beneden in de kinderwagen. Maar toen toch maar in zijn eigen bedje (ingebakerd). Had het idee dat het voor hem toch fijner was in een rustiger omgeving. Maar dat kan per kind ook verschillen volgens mij.
Alannah slaapt alleen maar in haar bed. Dus daar slaapt ze ook altijd. Op dit moment slaapt ze nog 2 momenten (naast de nacht) en dat is rond 9 uur (uurtje) en in de middag (tijd verschillend)
Lekker in bed, waar het bedje voor is bedoeld. In de box wilde hij niet slapen of waar dan ook Als hij aangaf en nog steeds aangeeft dat hij moe is, dan breng ik hem naar bed, of in de wagen als we weggaan
de eerste 4 wk alleen in de wieg ( bij ons op de kamer) , daarna snacht in de wieg en overdag in der eigen bedje en dat gaat prima en vanaf vandaag dus dit is haar eerste nacht ook in der bedje aan het proberen. ik wordt van elk kuchtje wakker maar kon het niet en nu moet ik er toch aan toegeven want ze past echt nog maar net in der wiegje en om nou met der ledikant te gaan shouwe. ik vind het wel moeilijk hoor maar zij deed meteen der oogjes dicht en ligt nu heelrijk te slapen dus ik vidn het erger dan haar. heb al vaker een poging gedaan maar dan was het gillen en na 7 uur wilde ze dan echt niet meer in der ledikantje op der eigen kamer teriwjl het overdag prima gaat. nu was ze erg moe en dus had ze er denk ik geen problemen mee. i.o.v. 8 uur lag ze vandaag pas om half 10 in bed
in bed of in de kinderwagenbak, nu alleen nog in bed. als ie slaapt heeft ie toch niet door waar hij is, en als hij wakker werd haalde ik hem er toch gelijk uit.
Toen ze nog zo klein waren sliepen ze in hun bedje, in de kinderwagen of in de box. Maar net waar ik zin in had. Als ik geen zin had om naar boven te gaan legde ik ze in de kinderwagen. Maar lagen ze in de box en vielen ze in slaap liet ik ze ook gewoon liggen. Nu slapen ze alleen nog boven in hun bedje, alleen als we weg zijn (of aan het wandelen) slapen ze in de wandelwagen of de draagzak.
De eerste 2 weken in de kinderwagen beneden ivm keizersnee. Daarna alleen nog maar in zijn eigen bedje. Hij slaapt ook nergens anders dan in een bedje.
De 1e paar weken in het wiegje bij ons op de slaapkamer. Nu snachts in het wiegje bij ons op de slaapkamer, het middagslaapje (van ongeveer 12 tot 2 of 3) in het ledikant op haar eigen kamertje. En alle slaapjes daar tussenin in de bak van de kinderwagen, deze staat nog in de box. Of op het speelkleed, in de maxicosi of waar ze op dat moment maar is.