Vervelend he die tandjes. Ik hoor idd ook vaak om mij heen jee dat zij er zo last van heeft mijn kind heeft nergens last van gehad. Nou ja helaas mijn kind wel. Vandaag was bij ons ook weer draaama! Pff zo zielig. Bij mijn dochter komen nu de laatste tandjes, de onderste hoektanden. Bij haar zijn de hoektanden het ergste, die duren zoooo lang en doen zo pijn. Helaas heeft zij dan ook erge last van haar oren, ze wil dan niet plat liggen. Vandaag oren na laten kijken en gelukkig geen ontsteking. Hopelijk komen de laatste 4 kiezen echt pas na haar 2e jaar dan heeft ze even rust. Jullie allemaal sterkte vannacht en hopelijk komen er morgen heel veel tandjes door en kunnen onze kindjes weer heerlijk lachen en blij zijn.
Nou hier was het vannacht complete drama.... Normaal ligt Lucas tegen 19.30u op bed. Nu was het 20.30u (niet erg, ik kijk wanneer hij moe is). Slapen duurde lang, eindelijk 21.15u in slaap. Om 22.30u toch maar fles gegeven op aanraden van dietiste. Om 1.30 begon de ellende. Krijsend wakker. Niet te troosten, weer helemaal over zijn toeren. Dus flesje gemaakt (100/3). Dronk dit maar voor de helft leeg en viel in slaap. 3.15u weer krijsend wakker. Maar omdat hij al zoveel melk gehad had, kon ik niet weer een fles geven. Dus even naar beneden. Bijtring, troosten, zingen, rondlopen, niks hielp, hij heeft 30 min gehuild. Toen was ik het zat (uit medelijden, niet uit boosheid!) dus heb ik hem toch maar weer een pcm gegeven. En een klein flesje. Daarna doorgeslapen van 4.15 tot vanmorgen 6u. Vraag me nu alleen wel twee dingen af: hoe lang mag je die pcm geven zonder dat dat erg is? En is het dus erg als ik een paar dagen te veel melk geef? Hij heeft vanmorgen zijn fles maar voor een deel opgedronken (120cc - 180cc aangeboden). Dus hij geeft zelf aan wat hij wil. Zo zielig, als ik zo lees hier en daar dat kiezen nog veel meer zeer doen, dan kunnen we hier onze borst nat maken
Ik heb altijd begrepen dat een paar dagen over de liter (bij standaart 1 en 800 ml bij standaart 2) helemaal niet erg is. Alleen wat is een paar dagen? Ik zou zeggen als je denkt dat het komt door tandjes dat het echt wel een week kan. En als hij zelf aangeeft vol te zitten zie ik helemaal het probleem niet. Over pijnstillers. Toen ik zwanger was vertelde de gyn dat kinderen net als volwassen er goed tegen konden. Mijn advies, is het over 5 dagen nog zo, dan zou ik pas de huisarts of cb om advies vragen over dit soort zaken. Het is namelijk echt niet schadelijk! Zolang je op de aangegeven dosis op de verpaking niet over heen gaat. Bij mij zag ik net het eerste tandje komen, heel klein nog onder het tandvlees. En als ik hier de verhalen lees, weet ik wat me te wachten staat de komende dagen... *zucht* Succes allemaal
Op het doosje pijnstillers (pcm 60 mg zetpil) staat dat je er 2-6 per dag mag geven bij baby's tot 10 kg of 1 jaar. En dat je het niet langer dan 2 dagen achter elkaar mag geven. Ik neem aan dat 1 zetpil per dag wel een paar dagen langer mag? We hebben het gisteren en eergisteren nodig gehad, vanavond (nog) niet.
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Eergisteren 1, gisteren 1 en vandaag was het overdag niet nodig. Nu ben ik al een aantal keren naar boven gelopen omdat hij aan het huilen is. Kan ik indien dit de hele nacht doorgaat nog een zetpil geven? Ik vind het zo zielig he! Het lijkt nog steeds niet minder te worden, sterker nog het lijkt erger te worden. Ik geef het nog tot eind deze week en anders ga ik volgende week toch even richting de huisarts... Kan het niet langer aanzien dat hij zoveel pijn heeft. (en ik weet dat de huisarts ook niet kan toveren, maar dit wat ik doe voelt niet goed)