Wanneer gaat hij nou doorslapen? Hij is nu 16 mnd en heeft 3x vorig jaar doorgeslapen, ik moet er nog steeds uit voor voeding snoet
hm, ik hoop niet dat jet het verkeerd opvat, maar met 16 maanden hebben ze echt geen eten meer nodig s nachts. Das echt een gewoonte. Door de dag heen zou hij genoeg moeten eten om de nacht door te komen. Ik denk dat hij er nu ook echt aan went om s nachts wakker te worden voor eten. Ik zou echt stoppen met voeding s nachts. Het is ws even doorbijten, maar dan ben je er wel vanaf.
Ik sluit me volledig aan bij Tulip. De nachtvoeding is echt gewenning. Die hebben ze niet meer nodig. Mijn dochter slaapt vanaf dat ze 6 weken is door van 23:00 tot 06:00 en vanaf 3 maanden van 19:00 tot 09:00. En die kreeg snachts ook geen voeding dus het moet een gewoonte zijn. Het is idd even doorbijten, toch laten huilen en hoogstwaarschijnlijk is het na een paar dagen over.
met 16 maanden kun je ook al een hoop uitleggen. Ik zou dus wel duidelijk vertellen waarom hij geen melk meer krijgt en dat het tijd is om lekker te gaan slapen. Als hij echt verdrietig is zou ik hem wel troosten. Je moet dan nu nog wel een paar keer uit bed ws, maar dat is na een week of wat over.
Ik denk dat het inderdaad een patroon is. Maar het heeft er misschien ook wel mee te maken met de hoeveelheden hij 's avonds eet. Is het misschien een slechte eter. Heb je het idee dat hij hongerig is? Misschien zou je nog een kunnen proberen om heb bij het slapen gaan nog een (pap)fles te geven. Mijn dochter vind dat ook nog steeds lekker. Misschien is het een idee om hem alleen wat water aan te bieden 's nachts. In de hoop dat hij het niet meer waard vindt om wakker te worden??? Lastig te bedenken hoe je dit patroon kunt doorbreken. Ik zit me te bedenken hoe het zou gaan als je hem aan het eind van de avond nog wakker gaat maken voor een fles. Zou hij dan ergens verder in de nacht nog wakker worden. Anders zou je dat eens kunnen proberen. Het lijkt misschien een beetje of ben je dan weer helemaal terug bij af. Maar op die manier zou je dat laatste drinkmoment op de avond steeds meer kunnen vervroegen. Tot het punt dat hij gewoon nog met een laatste fles rond 19;00 uur op bed gaat??
Het is een slechte eter en drinker. Hij gaat rond 20.00 naar bed en dan krijgt hij nog bv, meestal komt hij dan rond 22.30 en krijgt hij weer en rond 3.00/4.00 uur (en die keren dat hij wakker wordt huilt hij echt en drinkt een goede 3 min en dan leg ik hem terug) en dan tussen 7.00 en 8.00 wakker en dan geen bv meer maar dan een boterham. In een andere omg wordt hij ook s'nachts wakker en dan is hij een stuk moeilijker in slaap te krijgen bijv bij oma&opa Oké nu is hij ziek maar doorgaans eet hij geen 2 opscheplepels, hij zit er na 1 vol en dan iets later krijgt hij nog een toetje. Als hij heel slecht gegeten heeft krijgt hij pap.
Mijn zoon werd op een gegeven moment in de nacht wakker en sue hebben we toen weer voor het slapen een fles gegeven rond half 8. Maar vind dat hij erg vaak komt voor 16 mnd als hij ook nog rond 22:30 komt en dan rond 03:00/04:00. Dit schema heeft mijn jongste van 7 weken nu. Denk dus ook dat het gewenning is. Geef je de bv in een fles of aan de borst? Wellicht dat hij graag bij je is denk dat als je er vanaf wilt je geen bv moet aanbieden maar eerste keren water en daarna gewoon niks meer
is t miss een idee om voor het slapen te gaan afgekolfde melk te geven met wat pap? dan heeft ie een voller gevoel. jayden krijgt dan geen bv meer maar wel een goede fles pap voor het slapen gaan anders komt ie ook snachts, en dat terwijl hij juist een goede eter is. want eigenlijk heeft je kereltje wat leeftijd betreft geen fles oid meer nodig maar dat wil niet zeggen dat ze met lekkerder slapen.
Tja, met de hoeveelheden die hij eet, vnd ik het niet zo gek dat hij nog om een nachtvoeding komt. Ik vind verder dat de conclusie 'gewenning' wel erg snel getrokken wordt: je geeft verder geen enkele info, behalve dat ie 16 mnd is en nog een nachtvoeding krijgt. Op die info kun je echt niet zeggen of het enkel gewenning is, of dat er meer speelt. Zijn er redenen dat hij zo slecht eet? Kun je daar wat aan doen? Zitten daar fysieke klachten achter mogelijk, (speelde hier heel lang, Thirza is pas met 23 maanden gaan doorslapen zonder nachtvoedingen), of zit er mogelijk een logopedisch probleem, (slikken-kauwen)? Mocht dat niet het geval zijn, dan vraag ik me af wat je allemaal al wel en niet hebt gedaan om die nachtvoedingen eraf te krijgen? Want ook dat is belangrijke info om een conclusie aan je hele verhaal te kunnen geven...
Ik adviseer de babyslaapgids. Kijk maar eens via google. Ik vond het echt een aanrader. Het is een kwestie van doorbreken. Baby's/kindjes vanaf 4,5 kg hebben geen voeding meer nodig in de nacht. Het is puur gewenning. En dat vraagt om een consequente aanpak als je het mij vraagt. De Nanny Jo Frost is hier ook van. Ik kijk regelmatig haar programma en het is een kwestie van doorbreken. En dat is niet makkelijk, zeker als ze een voeding in de nacht al zo lang gewend zijn. Daarom hebben wij bij onze 2 kinderen de voeding er in een vroeg statium vanaf gehaald. Bij onze eerst rond de 2 maanden en bij onze dochter, die een hoger geboortegewicht had vanaf 6 weken. Ze sliep steeds langer door en toen hebben we besloten om geen voeding meer te geven. Ook al zou ze wakker worden. Men denkt vaak dat het honger is waarom ze wakker worden, maar is dat wel zo? Misschien wel als je iedere keer een voeding in de nacht geeft. Je lichaam went hieraan en geeft dan een hongersignaal af. Googlen maar eens naar de babyslaapgids. Kan hem je toesturen als je wil
Dilano eet op vaste tijden maar is gewoon een slechte eter ik ben na advies hem op vaste tijden eten gaan geven in de hoop dat hij dan meer zo eten maar helaas hij eet net zo weinig als voorheen. Hij lust wel alles. Gister voor het eerst sinds tijden heeft hij warm gegeten. Althans kamertemperatuur. Er is niets fysiek aan de hand en vind het bij mama zijn erg prettig en zeker aan de borst. Ik heb hem s'nachts tot nu toe nog niet genegeerd omdat ik dacht dat hij wel echt honger heeft. Omdat hij bij o&o s'nachts ook nog een fles van 175 ml leeg drinkt. Een pap fles neemt hij niet dus als hij slecht gegeten heeft krijgt een bordje pap met een beetje vla erdoor heen anders lust hij het niet.
Een baby neemt wat hij wil of nodig heeft. Vind ik wel een geruststellende gedachte en dat geloof ik echt. Ik zou tussen 23.00 en 06.00 geen voeding meer geven. Je kindje vraagt er overdag wel naar als hij honger heeft, gewoon genoeg aanbieden. (Btw; simpel gezegd maar ben ook van mening dat je kindje oud genoeg is om het te kunnen dus dat er misschien even een knop om moet worden gezet. Het is gewenning, hij zal wel honger hebben 's nachts, maar dat komt omdat hij elke nacht een voeding krijgt. Zijn lichaam is erop ingesteld, dus even een reset .)
Lastig hoor. Het zal denk ik te maken hebben dat hij overdag mogelijk te weinig eet. Heb je al wat geexpirimenteerd met pap?? Er zijn verschillende soorten pap. Gewone pap met melk was mijn dochter niet gek op. Maar de appelpapjes ed van Bambix vond ze heerlijk. Of gewone pap met was roosvicee. desnoods een beetje vla voor de smaak met een papspeen. Of afgekolfde melk met rijstebloem? Mogelijk zou dat wel de oplossing zijn om het door te laten slapen zonder honger te krijgen. En maak er 's nachts niet een al te gezellig moment van. Dat is misschien lastig met borstvoeding. Maar misschien kunje afgekolfde melk gebruiken en hem gewoon in zijn bed laten liggen.
Jij gaat zelfs nog verder dan Kind & Gezin! Mijn zoon woog met 6 weken al méér dan 4.5kg en ik mocht hem nog niet laten doorslapen, zenne. TS, wil je ervan af omdat je het te vermoeiend vindt voor jezelf of omdat je denkt dat het niet gezond is? Onze zoon drinkt 's nachts ook nog 1-2x. Ik weiger echter wel om uit m'n bed te komen dus wij hebben een co-sleeper! Is echt véél makkelijker en veel minder vermoeiend! Moedermelk mag je onbeperkt geven, het is een melk die erop gemaakt is om vaker over de dag verspreid kleinere hoeveelheden te drinken en ik geloof dat een kind uit zichzelf aangeeft wat zijn behoefte is. Misschien vind je het interessant om dit te lezen: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - De nacht doorslapen
Oh wat fijn dat je dit zo stellig kunt beweren, aangezien het voor de 80% van de gevallen totaal niet geldt. Er zijn zat kinderen met een geboortegewicht rond dit getal. En er kunnen nog tig andere dingen meespelen, + het feit dat een kind een bepaalde hoeveelheid eten NODIG heeft, en hoe dit verdeeld wordt over de 24 uur is per kind en per gezin verschillend. TS: je schrijft niet wat jouw zoontje voor de rest overdag allemaal eet. Het kan zijn dat hij gewoon voedingsstoffen mist en deze bij jou komt halen. Dat dit 's nachts gebeurd KAN een stukje gewenning zijn, of de kwestie van een kleine maag die overdag maar kleine hoeveelheden aankan? Heb je dit toevallig besproken met een (bv-vriendelijke_ cb of een kinderarts? Komt je zoontje voldoende aan? Ik ben iemand die 1 nachtvoeding op deze leeftijd totaal geen probleem vindt. Mijn kinderen eten als bootwerkers, echt goed en veel overdag, gevarieerd enz enz. 's avonds voor het slapen gaan drinken ze nog een volle fles, EN dan nog komt mijn zoontje geregeld voor een nachtvoeding. Ik zou hem waarschijnlijk ook rustig kunnen krijgen zonder, maar het kind heeft echt honger, hij drinkt zo 200cc leeg als we het aanbieden, DUS vind ik het geen probleem. Hij valt na het drinken als een blok in slaap, is verder niet dik, en hartstikke tevreden kind, die nachtvoeding zou dus alleen voor mezelf eraf moeten, en dat hoeft niet per se. Zo kun je ook denken. Oh, mijn zoontje is 18 maanden.
De babyslaapgids, waar ik me 100 % in kan vinden, tenminste bij gezonde kindjes, werkt met een principe Ze moeten o.a maar dat staat daarin uitgebreid beschreven voldoende voeding overdag binnen krijgen. De kindjes moeten minimaal 3 maanden zijn en 4,5 kg wegen. Als een nachtvoeding geen probleem is, lekker zo laten, maar dat is bij de meeste niet het geval. Als jij iedere nacht om 3 uur 2 boterhammen gaat eten, dan wordt je om vijf voor 3 wakker omdat je honger hebt. De voeding heb je niet nodig, maar je lichaam is eraan gewend geraakt. De eerste maanden zou ik nooit moeilijk doen over doorslapen, maar na een maand of 3 a 4 vind ik het niet meer nodig. En je moet vooral doen wat bij je past hoor. Dit is mijn idee en het idee van de babyslaapgids. Maar het is een principe wat bij je moet passen. Dat geld met alles als het om het opvoeden gaat bij je kindje. Ik geef dit advies een ander, een ander. En vooral jij als moeder moet kijken wat bij jou past toch?
je hebt meer een eetgids nodig denk ik dan een slaap gids. hier hoe ik het doe(ook vaak een slechte eter) ik geef altijd iets om te bekijken object tijdens eten, becel doos, houten lepel, bekertjes enzo.wanneer hij die vast pakt dan gaat zijn mond ook open. zo eet hij en soms helemaal geen stukjes omdat hij pijn heeft van blaren van kiezen die nog door moeten komen. in plaats van boterham een kadetje, zo een witte bol in zijn hand eet hij beter. en ik geef dan beleg apart in zijn hand soms, plakjes kaas en met n inimini lepeltje boter ook apart die ik anders op boterham zou moeten smeren. hij eet beter wanneer ik elke keer iets anders geeft, altijd dezelfde dingen eten doen ze ook niet. bumbaa kijken tijdens eten helpt soms ook. geef je ook voldoende vitD?