waarom speen eruit met slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zoals de titel zegt: waarom moet die fopspeen eruit als ze slapen? net sliep me kleintje heerlijk. haal ik die speen uit haar mondje en nu is het weer brullen grrr :cry: waarom is dit?

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hoeft toch helemaal niet? Fenja heeft altijd met speen in geslapen hoor.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb dr zelfs nog nooit van gehoord dat dat 'zou moeten' :)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook neit weten waarom? Fae spuugt hem zelf wel uit snachts, maar als ze wakker wordt wil ze hem terug hoor! Gelukkig gaat ze hem nu langzaamaan zelf af en toe pakken :)

5. henkie24

ja heb dat zo her en der is gelezen. nou de lullo die dit bedacht heeft :evil: ze heeft dr speen nu weer en slaapt weer heerlijk. speen blijft mooi zitten nu! bedankt :D

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Heb ook nooit gehoord dat ze niet met speen mogen slapen.

Wel probeer ik mijn dochter zo min mogenlijk te laten inslapen met speen, dan hoef ik er ook niet aldoor heen als ze hem uit heeft gespuugd.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh maar dat hoeft idd helemaal niet. Mij is in het ziekenhuis juist verteld dat dat toch wel veilig slapen is (ivm wiegendood bv) met een speen in de mond! Dus gewoon lekker geven zou ik zeggen :D

8. henkie24

ja dat had ik ook gelezen en toen even later dat ie als het kindje slaapt je hem er uit moet halen. maar staat verder geen reden bij :rolleyes: ja lekker duidelijk dan ;)

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ow dat is idd niet slim nee :(

10. Ik heb verschillende verhalen gelezen. Op de ene plek wordt gezegd dat het beter is de speen uit de mond te halen als de kleine slaapt (was dat niet vanwege het betere sluiten van de mond dan?), maar op andere plaatsen heb ik weer gelezen dat in laten houden beter is, zou wiegedood ook tegengaan inderdaad... Tja, ik weet het ook niet hoor, zal wel weer zoiets zijn dat om de haverklap veranderd omdat er weer eens 1 of ander onderzoek naar gedaan is.
    Lekker doen wat je zelf handig vindt, denk ik dan altijd maar :p

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    pfff al die onderzoeken, het veranderd per keer, ze weten zelf niet wat ze willen die "onderzoekers"... ;) Ik laat de speen mooi zitten als hij slaapt, meestal spugd hij de speen zelf wel uit en als hij wakker is vind hij het wel weer in zijn bedje, heb de speen er ook nooit uitgehaald ;)

12. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    volgens mij (maar pin me er niet op vast) wordt het wel eens gezegd om te zorgen dat het kindje dan met de mond dicht gaat slapen (want als kindjes steeds met mond open slapen/lopen, heeft dat allerlei vervelende effecten zoals grotere kans op oorontsteking, slechte mondontwikkeling, etc.) En zodat het kindje niet aan de speen gewend raakt in de zin dat het niet meer zonder kan. Maar volgens mij geldt dit alles vooral voor wat oudere kindjes, die niet meer de echte zuigreflex hebben enzo. Dus pas over een paar maanden. Laat haar nu in elk geval maar lekker met speen slapen. Bij jonge kindjes schijnt het zelfs de kans op wiegendood te verkleinen.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Precies! Goed uitgelegd.
    Alleen denk ik anders over de laatste zin. Dit geldt ook voor jonge babies.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt zonder speen en gebruikt alleen haar duim om in slaap te vallen, maar slaapt vaak ook met haar mond open...

Maar altijd met een speen slapen lijkt me niet goed voor het gebit, maar goed, dat komt over een paar maanden pas. Daar zou ik me de eerste maanden niet druk om maken.

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Dit is ook wat ik gehoor dheb!
    Tin slaapt ook met speen, en ind. die kwijlt waar je u tegen zegt, en zijn mond staat vaak open! Nu duwt hij de speen er zelf uit als hij slaapt, maar toch staat zijn mondje altijd open in bed.

kus miek

16. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Op een gegeven moment valt de speen of duim uit de mond van de kindjes als ze goed slapen, de kans dat hun mondje dan open staat is dan natuurlijk groter, daardoor kunnen de slijmvliezen uitdrogen.
    Maar om de speen echt uit de mond te halen lijkt mij ook niet echt nodig!

En tja volgens mij slaap ikzelf ook met mijn mond open, hahaha

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn dochter slaapt ook gwn met speentje anders heb ik gegarandeert drama!

Deel Deze Pagina