Zesde ziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

even een vraagje herkennen jullie dit?

Dominique had uit het niets dinsdag morgen 39,1 graad koorts, en voelde zich zichtbaar niet lekker, dinsdagmiddag en avond een pcm gegeven en toen had ze woensdag morgen 36,3 daar schrok ik best van. Maar tegen 10.30 was haar temp. 37,1 en om 11.30 37,0, vandaag ook stabiel, maar nog niet fit, slaapt meer als normaal, en eet wat minder.

Nu had mijn moeder vandaag tijdens het geven van de fles ineens rode vlekken en rode puntjes op haar huid, na het geven van de fles waren deze ook spontaan weer weg.
    Maar toen we haar vanavond in bad deden had ze de vlekken en puntjes weer en deze trokken ook niet weg.

Gezocht op internet en het lijkt wel erg op de zesde ziekte, ook het onverklaarbare hebben van koorts hoort hierbij, wat vinden jullie?

Henriette

2. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    klinkt als de 6de ziekte mijn zoontje heeft dit vorige week gehad
    de vlekken houden 3 dagen aan en moeten daarna verdwenen zijn
    ben er mee naar de dokter geweest omdat mijn zontje ook erg aan zn oren zat maar dit kwam dus door het moe zijn

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi lkm,

bedankt voor je snelle reactie, dominique zit ook veel aan haar oren als ze moe is, was jouw zoontje ook jengelig en het ene moment vrolijk en het andere moment huilerig?

was dit ook na drie dagen over?

henriette

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur heeft het ook. Begon afgelopen zaterdag zoiets met koortsaanvallen en een warm hoofd maar ik had maandag pas echt door dat ze koorts had toen ze smiddags lag te zweten in haar bed. Dinsdag vlekjes op haar buik en rug en een beetje in haar gezicht onder de ogen.

Hier ook veeeeel slapen. We waren net terug van vakantie en ik dacht: HAA! vanaf nu slaapt ze dus tot 08:00 uur....niet dus...ha ha...ze was gewoon niet lekker. De vlekjes trekken nu langzaam weg maar ze is nog erg moe en ligt er savonds vroeg in...smiddags nog verhoging van 37.6. Ook erg huilerig soms en bozig en dan weer vrolijk. Kan hier ook met 13 maanden sprong te maken hebben.

Gaat vanzelf weer over. Het kan een week tot 10 dagen duren toch?

Succes, M

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik dacht 3 tot 5 dagen, of dit is voor de koorts, moet zeggen dat de koorts binnen een dag weg was, maar de symptomen lijken heel erg op de zesde ziekte, ineens koorts, en dan koorts weg en dan de vlekken.

wel zielig hoor, moet er nog heel erg aan wennen dat mijn kleine meid ziek is, nu moet ik ook zeggen dat dit de eerste keer is dat ze ziek is, en zal zeker wel niet de laatste keer zijn!

hebben jullie ook als je over de huid voelt dat het een beetje bobbelig aanvoelt?

henriette

6. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja de huid is een beetje bobbelig maar het is niet echt knalrode uitslag ofzo, gewoon een lichte vlekkerige uitslag. De koorts kan 3 dagen aanhouden, dan komen de vlekjes vrijwel meteen terwijl de koorts zakt. de vlekjes verdwijnen dan na 3 dagen geloof ik.

Maar dat kan natuurlijk wel iets verschillen per kind. Fleur's koorts was namelijk ook niet heel hoog, tussen 38.5 en 39 denk ik. Maar ze heeft dan ook nooit echt koorts, ook niet na inentingen. Dit is ook de eerste keer dat Fleur ziek is. Denk dat ze het voor onze vakantie op schiphol heeft opgelopen. Ben wel benieuwd hoe dan enzo, via hoesten zeggen ze. Nou ja, ik zal het nooit weten. Ha ha.

beterschap voor je kleintje.

M

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    bedankt jij ook beterschap met Fleur, ik ben er nu van overtuigd dat het de zesde ziekte is, heb het internet nog even afgespeurd en alle symptomen kloppen!

nou wat kun je je toch een zorgen maken he over zo'n kleintje!

Ja ze kunnen het oplopen via de lucht he, ik denk dat dominique het op de creche gekregen heeft.
    Nou ja als we een week verder zijn is het hopenlijk weer voorbij!

groetjes
    henriette

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Britt had 3 dagen boven de 39 graden en op dag 4 was het over en kwamen de vlekjes

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Dat is wel een beetje afwijjkend bij Dominique ze heeft 1 dag koorts gehad van 39,1 de volgende morgen had ze een hele lage temperatuur maar tegen een uur of 11 was dit weer normaal, wel heb ik haar paracetamol gegeven misschien dat dit de oorzaak is dat ze eigenlijk maar 1 dag koorts heeft gehad.

Wat me ook opviel is dat wanneer ik haar oppakte ze vaak begon te huilen, is nu al weer veel beter, maar ik las dat ze ook gezwollen klieren kunnen hebben in de nek, kan me voorstellen dat dit wel pijnlijk is als je ze dan oppakt.

Henriette

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre had precies hetzelfde. De vlekken waren trouwens bij hem binnen 1 dag ook weer weg. Dus of het nou de 5e of de 6e ziekte was.. Het is gelukkig weer over in ieder geval!

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Het kan ook iets met de oortjes zijn. Even in de gaten houden; als ze het nou weer krijgt gewoon (voor je eigen gemoedsrust ook ;)) even laten nakijken bij de huisarts.

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    maar als het de oortjes zijn, dan krijgt ze toch geen vlekken, ik las trouwens wel dat ze als ze de zesde ziekte hebben ook oorontsteking er bij kunnen krijgen, bedoel je dat misschien?

Henriette

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
  14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmm.. Sverre had op zijn gezicht juist dat 'slapped face' uiterlijk: grote rode plekken, net of hij inderdaad geslagen was. ;) Op zijn rompje wel dezelfde vlekken als Britt!

Het voelde wel bobbelig aan op zijn gezichtje. Raar hoor...

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja ik doelde op oorontsteking. Maar dan zou de koorts ook niet weg moeten trekken.. :(
    Waarom kunnen ze het niet gewoon zeggen he?! ;)

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hihi dit was ook net de eerste dag,
    Daarna werd het nog erger en leken het hele grote verbrande plekken .. miss bedoel jij dat met slapped face ;)

Deel Deze Pagina