Wat kun je hier nou aan doen? Mijn dochter heeft eigenlijk sinds ze fruit ed krijgt last van hele harde keutels, soms meerdere keren per dag. Je ziet haar echt rood aanlopen van het persen zeg maar.... Ik heb niet het idee datzelfde er echt pijn van heeft, maar kan me voorstellen dat het wel vervelend voor haar is. Maar wat kun je hier nou aan doen? Extra water in de fles doe ik liever niet, ze heeft al moeite om haar flessen leeg te drinken, altijd al zo geweest. Dus wat zijn nou echt goede tips om dit op te lossen?
Eet ze ook al warm? Dan een lepeltje olie er doorheen en margarine/halvarine op brood. Of even lactulose proberen (drogist) dat het even goed op gang is.
Wat (extra) olijfolie door het avondeten? Verder goede volkoren producten geven (brood/pasta etc) en inderdaad pruimen oid. Hier poept ze ook meestal keutels, loopt ook rood aan, maar heb niet de indruk dat ze er pijn van heeft....
Wat bij ons helpt: wat appelsap laten drinken, of een appeltje stomen. Echt waar! Geen rauwe appel, dat werkt dan weer obstiperend. En als het echt vast zit (lees: al meerdere dagen vast, wenen bij het duwen en zelfs wat bloeden): een glycerine suppo! Werkt als een mirakel! Wel niet te veel geven, enkel in uiterste nood! En banaan, wortel, rijst ... vermijden! Mijn dochter is nu bijna 10 maanden, en nog steeds geraakt ze verstopt van deze voedingswaren!
Een paar eetlepels rooibos thee. Dit kregen we als tip van onze kraamverzorgster en het werkte erg goed bij mijn zoon!