Iemand misschien tips .. We zijn sinds 15 juli weer trotse ouders van onze derde meid ze is geboren met 37.1 weken via spoedkeizersnede nu is het dus al een 2 dagen zo dat haar neusje veel verstopt is vooral met de fles geven is dat heel lastig ze drinkt dan ook erg slecht vind ik zelf .. Vanmorgen ging wel goed we hadden een ui in haar bedje de voedingen die ze nu heeft gehad zijn .. 05.15 uur 90 cc flesje leeg wat ze wag 08.30 uur 90 cc flesje leeg wat ze mag dan zou ze rond 11.30 - 12.00 weer komen toen kreeg ik er al amper wat in en tot nu toe bijna 16.00 is er denk ik krap aan 100cc bij gekomen ... steeds als ze de speen in de mond krijgt merk je ook dat ze gewoon soms los laat om adem te happen .... nu weet ik niet zo goed wat ik kan halen voor haar .. zo,n neuszuigertje is haar neusje veel te klein voor .. ze is met 37 weken geboren nu net 1 week oud .. ga zo als vriend thuis is ook even langs de apotheek maar misschien hebben jullie al wat tips.. een ui s,nachts hebben we al in haar bedje dat helpt goed
Dat had mijn meisje ook. Wat ik toen heb gedaan is soms fysiologisch zout gebruiken en soms dr neus leeghalen met zo'n watje gedompeld in warm water. Dit allemaal op aanraden van de kraamzorg en verloskundige trouwens. Succes!
Ja, baby neusspray, dat gebruikte ik ook, geloof dat ze toen 2 weken was. Had gebeld met de hap en die zeiden dat dat geen kwaad kon. Nog gefeliciteerd trouwens!
Hier hadden we als tip van kraamzorg dan de ui s,nachts dat werkt wel .. beneden dan geen ui misschien dat ik er ook 1 in de box moet leggen moet even vragen wat ze mag omdat ze met 37 weken geboren is bij de andere 2 kids gebruikte ik ook wel luuf niet op haar zelf maar op een doekje naast haar in bedje maar weet niet of dat al mag ..
Hoi Nog gefeliciteerd! Ik weet niet of je een hemeltje hebt maar mijn zus deed dan een klodder baby luuf in een hydofyle washandje en hong dat aan het hemeltje ... Misschien de dok ff bellen voor tip? Succes
Geef je bv in de fles? BV werkt grandioos in de neus, veel beter dan neusdruppels. Dus dat is een tip. Verder heeft Otrivin een neusjes-uitzuig-systeem, echt een super ding, je kunt heel zachtjes het snot uit het neusje zuigen (met beleid). Luu zou ik niet op het huidje zelf smeren maar eventueel op een losse hydrofiel bij het hoofdeinde.
Ik weet niet of je in de buurt van duitsland woont, maar in ned is er alleen zout voor die hele kleintje. Daarna heb je neusspray vanaf 2 jaar en nog een sterkere variant voor oudere kinderen en volwassenen. In duitsland hebben ze er nog een variant tussen, met de helft van de werkzame bestanddelen van het middel vanaf 2 jaar. Dat is in nederland niet te krijgen, maar het werkt echt als een speer! Kwam het toevallig tegen op vakantie in duitsland...
Otrivin vanaf 2 jaar bevat 0.5 mg/ml xylometazoline. De duitse variant voor zuigelingen (fur Sauglinge) bevat de helft, dus 0.25 mg.ml...
vriend is bij apotheek geweest en heeft nu zoutoplossing meegekregen gewoon zo,n spuitbuisje maar misschien een stomme gedachte maar gaat dat niet te snel bij een baby van 1 week die geboren is met 37 weken ..... hij heeft het wel gezegt maar twijfel zo had eerder verwacht dat ze daro zouden geven eigenlijk ... en woon niet echt in de buurt van duitsland woon in zwolle
Zoutoplossing (dat is wat dato is) kan echt geen kwaad. De concentratie is hetzelfde als wat van nature al in het lichaam aanwezig is. Het zit bijvoorbeeld ook in (onschuldig) infuus-vloeistof. Je kunt het ook zelf maken met wat keukenzout in water. Het kan echt geen kwaad! Ik gebruikte het ook bij mijn dochter toen ze na de geboorte nog op de ic lag. Enige dat wij wel deden is het met een klein spuitje (1 ml) in de neus druppelen. Een paar druppels, dus niet dat hele spuit-flaconnetje.
We hebben nu die van daro voelt beter dan die spuitflesjes en tot nu toe slaapt ze alleen mama zelf is even emotioneel op geloof ik blijf huilen en doen rot rijd gehad voor en tijdens bevalling
Mooi dat je nu die zoutoplossing hebt. Die zou ik dan elke keer een paar minuten voor haar voeding geven, zodat juist tijdens de voeding alles wat losgekomen is en ze wat beter door dat neusje kan ademen. Met xylometazoline zou ik persoonlijk nog niet beginnen. Ik heb dat hier laatst op recept van mijn ha gekregen voor mijn toen 6.5 mnd oude dochter. Ik moest dat ook steeds voor een voeding geven. Toen ik thuis kwam was het voedingstijd dus dat spul gegeven, de fles gegeven en daarna pas de bijsluiter gelezen. Nou, heb het spul meteen weer weggeknikkerd! In de bijsluiter stond specifiek dat het wordt afgeraden om te gebruiken voor kinderen onder een bepaalde leeftijd en dan had ik al de laagste dosering (ik weet niet meer precies welke leeftijd, maar ik dacht twee jaar). Bovendien was er al met een paar dagen gebruik behoorlijk risico op permanente schade aan het neusslijmvlies, waardoor je heel vaak verkouden bent! Er stond daarom dat je het nooit langer dan vijf dagen achter elkaar mag gebruiken. (Dat gold al voor volwassenen, dus dat ga ik mijn baby echt niet geven!) Gewoon overgegaan op zoutoplossing, die we nog hadden staan, en dat hielp ook voldoende om haar te helpen bij het drinken van haar flessen. Wij gebruiken hier trouwens zoutoplossing met een druppelpipetje. Dat voelt inderdaad beter dan spuiten. Is toch een harde straal, ook al mag het.
Dat is met smeren zo...maar zou het ook gelden als het gewoon in de buurt ligt in een washandje oid?! Hier ook ui naast bed, matrasje iets omhoog en zoutoplossing!
Zoutoplossing kan echt geen kwaad. Het niet kunnen drinken is veel vervelender dan af en toe zon spuitje met zoutoplossing. Ook een neuspeer kan goed werken. En verder de tips van een ui en luif op een doekje. En matras of bedje iets omhoog, kan ook wel helpen! Dat je op bent en emotioneel is helemaal niet gek hoor! Je hebt er nog twee lopen en bent net bevallen. En als je een zware tijd hebt gehad, natuurlijk helemaal. Misschien helpt het om hier je verhaal te doen? Even van je afschrijven? En kun je goed met je man praten? Veel succes en hopelijk ook lekker genieten van je gezinnetje.
Mag ik even nuanceren? Onze dochter heeft vanaf 3 weken xylometazoline gekregen (die vanaf 2 jaar). Op aanraden van een KNO-arts! Het wordt afgeraden langer dan een week te gebruiken, dat wel. En voor medicatie dat zonder recept verkrijgbaar proberen ze altijd aan de meest veilige kant te zitten, vandaar dat het in de bijsluiter wordt afgeraden voor kinderen onder de 2 jaar. Maar goed, eigen keus natuurlijk... Van een aspirientje krijg je ook de ergste ziektes volgens de bijsluiter. Een arts schrijft niet iets voor als het echt niet kan.
De baby (3 wk) van een kennisje heeft laatst op de SEH gezeten omdat ze steeds stopte met ademen. Kwam door de baby Luuf die op de hydrofiel zat. Zou ik dus niet doen? Stomen op de badkamer al geprobeerd voor de voeding? Heel j hete douche aanzetten en dan met haar op een stoel in de badkamer gaan zitten. Daro heeft pipetjes met zoutoplossing die je leegknijpt in het neusje. Vind ik fijner dan een neusspray. Beterschap met je kleintje!
Daro ampullen bij kruidvat halen, mijn jongste heeft rs gehad en wij hebben dus veeeeeel moeten spoelen. Tis dat ze het in het zkh voor deden anders had ik niet zon plens water in haar neus durven spuiten, maar ik had er wat voor over gehad als ik dit bij de oudste had geweten. Neusspraytje is veel te oppervlakkig, spoelt bijna niks weg vergeleken met neusspoeling!