ineens keihard huilen voor het slapen gaan...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mistra, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Lieve dames,

Hoop dat jullie wat advies of wijze raad voor me hebben...

Onze kleine man doet het op zich ontzettend goed, maar sinds 4 dagen heeft ie iets 'nieuws'. Hij krijgt standaard rond een uur of 18.30 de fles, nog even knuffelen en spelen, in bad en naar bed. Voor z'n echte diepe slaap (ik geef m rond 22.30 uur nog half slapend een laatste voeding).

Dit naar bed gaan ging, net als de rest vd dag trouwens, hartstikke goed. Soms wat jengelen om 'de dag te verwerken' en dat liet ik gewoon gaan. Duurde nooit langer dan tien minuten. En dan viel meneer in een diepe slaap.

De laatste dagen gaat onze boef meteen huilen als ik wegloop of als z'n muziekmobiel is uitgespeeld. Hij begint jengelig en dat laat ik 10 minuten gaan. Maar nu gaat ie echt hard krijsen. Dat trek ik niet en dan ben ik zo bij hem.

Hij is dan redelijk te troosten met een speentje (volgens mij iets anders dan zuigbehoefte, want voor en na z'n fles van 18.30 zuigt ie al veel op speen).

Wij willen overdag af en toe best een speen geven, maar liever niet in bed. Die verliest hij snel en dan is het weer brullen. Tot voor kort kreeg ons ventje ook nooit een speen in bed en dat ging altijd prima. Nu heb ik al 3 dagen wel de speen gegeven als ie zo gaat krijsen, maar ik wil niet dat onze kleine man hier aan went.

Sorry voor het lange verhaal.
    Herkenning bij iemand of tips?

Alvast bedankt!

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    klinkt mij als een sprongetje...

3. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Dacht ik ook al aan... Heeft ie volgens mij nog niet gehad, maar omdat de kleine man 9 dagen te laat is geboren zou hij volgens de Oei ik groei z'n sprong al gehad moeten hebben...? Ik vind het sprongengedoe sowieso ook een beetje vaag...

Maar stel dat het een sprong is... zou jij dan dat speentje (tijdelijk) geven in bed?

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Als je hem zonder speen wil laten slapen, dan zou ik het nu niet een paar dagen of een week wel doen. Voor je het weet zijn ze eraan gewend en afleren is veel moeilijker.

Zou hij misschien al naar een grotere fles willen, dus meer cc?

Of misschien slaapt hij de laatste tijd 's nachts of overdag lager dan normaal en is hij nu niet moe genoeg om te slapen.
    Dat heeft Kim heel sterk en die zet het dan ook op een brullen. Dan neem ik haar uit bed, laat haar nog even op zijn en probeer het dan weer. Dan valt ze wel zonder morren direct in slaap.

Het is altijd weer even vogelen als ze zo zijn, maar meestal is er wel een reden te bedenken als je goed nadenkt over wat ze anders doen dan normaal (meer slapen overdag bijvoorbeeld).

5. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Dank weer voor reactie :)

Grotere fles is het denk ik niet. Hij zit al op 180+6.
    Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat meneer nog niet moe is. Ook al is ie op zo'n moment al drie uur wakker... Dat moet ie toch wel moe zijn, lijkt me.

Ik geloof dat ie de laatste tijd overdag wel wat meer slaapt inderdaad... Ga er eens extra op letten.

Wel gek dat ie het alleen op een brullen zet rond 19/20 uur... Toch?

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca heeft dit ook met periodes...je hebt er nu niet veel aan, maar het gaat weer over.
    Op het moment zit Luca ook weer in die periode...heel vermoeiend.

Bij hem zijn het idd sprongetjes...als zo'n periode weer aanbreekt en ik kijk in het oei ik groei boek...klopt het precies.

Als Luca weer krijsend wakker word ga ik naar hem toe en leg hem weer neer, aai hem over zijn bolletje en zing een liedje.
    Meestal werkt het wel en valt hij weer in slaap.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Rond 19/20.00 uur huilen heel veel baby's. De avonduren zijn de onrustige uren, ze zeggen wel eens dat de kindjes dan hun indrukken van de dag aan het verwerken zijn. Het huilen is dan hun uitlaatklep. Als je allerlei uitjes op een dag hebt gehad (en je kindje veel prikkels heeft binnengekregen) dan merk je dat vaak 's avonds door het huilen wat ze die dag dan meer doen.

Maar het gaat inderdaad vanzelf weer beter. Ze kunnen niet elke dag hetzelfde zijn, ben ik ook niet ;)

8. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Sam heeft dit ook erg gehad. Bij haar was het pure vermoeidheid. Juist omdat ze zo moe was raakte ze erg overstuur.
    Ze was echt aan het gillen. Onze dame heeft een kort lontje, bij de eerste tekenen van vermoeidheid wil ze maar 1 ding: Naar bed!

We zijn het avondritueel gaan inkorten. Eerst in bad of wassen, even insmeren, pyama aan, voeden en naar bed. Als ze huilt troost ik haar meteen, maar probeer haar wel in bed te laten liggen.

Deel Deze Pagina