Mary Jane: dat huilen 's avonds komt heel veel voor. Ik las dat je BV geeft,wat je kindje doet heeft een naam, namelijk CLUSTEREN. Je kindje komt dan vooral 's avonds om drinken vragen. Het enige wat je moet doen, is aanleggen, aanleggen, aanleggen. Waarschijnlijk komen er een paar regeldagen aan, waardoor vraag en aanbod beter op elkaar zijn afgestemd. Clusterkindjes vinden een draagdoek vaak heel fijn, dan zijn ze dicht bij mama. Mijn kind was kampioen clusteren 's avonds, dit heeft maanden geduurde, na wat info opgezocht te hebben, begreep ik hem beter. Dus, installeer je lekker op bank of bed, en leg je kind gewoon aan, je kan met bv nooit teveel geven dus dat scheelt. Reduceer prikkels, als felle lampen, tv en radio uit, rustige omgeving enz. Inbakeren is een laatste redmiddel,daar moet je zeker niet te snel aan beginnen. Mocht je vragen hebben,dan kan je mij pb-en.
Hope huilde ook erg veel. ze wou niet slapen en was ook overprikkeld. Blijkt nu dat ze een buikslaper is. Heb ik overleg met het cb haar sinds gisteren op haar buikje in bed. Slaapt als een roosje en huilt haast helemaal niet meer.
@jingels: dank voor je reactie. Het stelt me wel een beetje gerust. Ik voed ook op verzoek, dus ik leg ook maar gewoon aan als ze verdrietig is. Of het nu troosten is of honger hebben, ik leg onbeperkt aan, want met borstvoeding mag dat inderdaad! Ik heb een draagdoek (minimonkey) gekocht, maar nog niet echt uitgeprobeerd moet ik eerlijk zeggen. Dat reduceren van prikkels doe ik ook al. Volle concentratie tijdens de BV en geen afleiding. Waarom moet je niet te snel met bakeren beginnen dan? De weg waaraan wij wonen (en waaraan Jadyn slaapt) is momenteel ook vrij druk. Er komt veel verkeer langs, lopen en rennen veel spelende (en schreeuwende) kinderen en aan de overkant wordt gebouwd (vaak met de radio aan). Ik ben bang dat deze prikkels ook bij haar binnen komen (terwijl ze slaapt)..... xx MJ
Hoi Mary Jane, ik zit met het zelfde probleem als jij (althans zo klinkt t ) en ook ik zit met de handen in t haar! Mijn kleine meid (7 weken) huilt ook zooo ontzettend veel! Ze schreeuwt en krijst zichzelf gewoon schor! Voor t voeden huilt ze..soms zelfs tijdens t voeden (ze vliegt de fles aan, is gefrustreerd, huilt) en na t voeden. Het enige wat ze dan nog wel es wil is rechtop tegen mijn schouder maar zodra ik haar op mijn arm leg begint ze weer te schreeuwen.. Ze komt ook heeel moeilijk in een diepe slaap..doet echt hazeslaapjes. Ik doe de R-en en ze is ingebakerd...maar ik word er steeds moedelozer van! Dus ik lees de antwoorden met je mee....ben benieuwd naar ervaringen/tips/antwoorden Groetjes Mirjam
Die draagdoek zou ik echt meer gaan gebruiken, dat werkte hier heel goed. Maar nog een tip: je zegt dat de bevalling heftig was. Dan kan het zijn dat in de schedelbasis en wervelkolom wat wrijving is geweest, waar je kleintje veel pijn van heeft. Gewone, uitwendige kijk en voelonderzoeken zullen daar niet op uit komen, want oppervlakkig lijkt het inderdaad allemaal goed te gaan. Een osteopaat kan je kindje wat beter onderzoeken hierop. Dat is een therapie die is afgeleid uit gewone fysiotherapie, maar die dieper gaat en meer aandacht heeft voor verbanden in het lichaam. Dus niet symptomen worden bestreden (bijv, zere knie) maar een aanhechting bij de schedelbasis die zorgt dat die knie iets scheef staat. Ik geef maar een voorbeeld, maar zo werkt osteopathie ongeveer. Kleine baby's ervaring die letseltjes als erg lastig en pijnlijk, terwijl ze dus niet echt waarneembaar zijn. Toen wij met Siem gingen, kregen we echt een ander kindje. Maar wat jingles zegt is ook absoluut waar. Probeer eventueel beide uit. Baat het niet, dan schaadt het zeker niet. Maar lastige bevallingen hebben bijna altijd gevolgen in schedel en wervelkolom. Succes! PS: ik ben geen osteopaat, maar heb me er meer in verdiept, omdat ik er goede ervaringen mee heb. Ik word nu zelf ook behandeld. Vraag mij dus geen medische dingen, daarvoor moet je bij de arts/osteopaat zijn.
Hier hebben rust en regelmaat ook echt goed gewerkt. Ik ben wel gaan inbakeren met de swaddle-me doeken. Ook dat hielp goed. Bij ons kwam het oververmoeid en overprikkeld zijn door verborgen reflux. Ze krijgt hier nu medicijnen voor. Ik ga nu nog steeds niet heel graag met haar de deur uit. Even wandelen of even naar m'n moeder ofzo gaat goed, maar ik merk dat als ik boodschappen samen met haar heb gedaan dat ze daarna alweer minder gezellig is. Ik kom dus ook niet echt ergens met haar, laat haar het liefst gewoon thuis en in haar eigen bedje slapen. Het is voor mij misschien lastig en saai, maar ik heb mezelf ermee als ik wel veel op pad ga. Ze is dan gewoon niet te genieten en ik heb toch echt liever een gezellig kind. Ach ik ga er ook maar vanuit dat het tijdelijk is, ze is nu nog zo klein, als we een jaar verder zijn zal het allemaal alweer heel anders zijn.
Hee meiden, Het is een wondertje. Ons meisje heeft gisteravond gewoon geslapen! Ze is eerst met haar vader in bad geweest. Waarschijnlijk is ze daar zo moe van geworden dat ze heerlijk ging slapen. Vannacht kwam ze wel wat sneller (ongeveer om de drie uur) maar dat had ik er wel voor over. Ze heeft niet langer gehuild dan het gewone 'in slaap huilen'. Wat een geweldige ervaring. Vanavond maar weer in bad denk ik! Heb gisteren het CB gebeld of er een wijkverpleegkundige langs kom komen om het inbakeren voor te doen. Ik word teruggebeld. @Mirthe: en ik dacht...als ze straks 4 maanden is gaat het allemaal vast beter....maar zo oud is jouw kindje al! @mirwar: lees maar mooi mee, hoor! @juud: die draagdoek heb ik gisteren nog geprobeerd, maar het schreeuwen werd alleen maar erger! xx Mary Jane
Het gaat ook echt veel beter al hoor. Ik heb een geweldig gezellig, vrolijk meisje, maar ze is nog wel snel onder de indruk van dingen en snel overprikkeld. Ze huilt niet veel meer, maar merk gewoon dat ze het niet leuk vindt als we veel op stap gaan. Ze is dan minder gezellig. Het huilen gaat echt snel afnemen, maar je blijft waarschijnlijk gewoon wel een tijdje beperkt in wat je kan doen. Ach het went ook hoor. Ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn, vooral nu met mooi weer, kom ik evengoed wel buiten. Als ze oververmoeid en overprikkeld zijn kan een draagdoek het idd ook alleen maar erger maken. Bij sommige babies werkt het wel goed, maar die van mij ook niet. Bij haar werkte inbakeren en in het eigen bedje in een donkere kamer het beste.
@ Mary Jane: was het de 1e keer dat je zo'n doek probeerder? Want een beetje weerstand, zeker de eerste keer, is niet vreemd hoor. Je kleintje moet daar natuurlijk ook even aan wennen en misschien is t ook wel gewoon een heel pittig ding die (net als die van mij) even door moet hebben 'hee verrek..maar dit is best prettig! ' Dewi heeft gisteravond ook goed geslapen! Dus na de een na laatste voeding (om 19.30). Ik heb haar mee naar boven genomen, op de commode gezellig even gebrabbeld en gelachen. Toen naar de slaapkamer (ze slaapt nog bij ons op de kamer) en daar op bed heel rustig de fles gegeven (Ik had de tv er ook gewoon zachtjes bij aanstaan, de gouden kooi natuurlijk niet missen! ) en daarna na het boeren en even bijkomen in haar wieg gelegd en toen is ze in slaap gevallen..Heb maar 1x weer t speentje er in moeten doen maar normaal is dat wel 50x! Helemaal top! Hopelijk vanavond weer!
Hahah nou idd! Ik heb de swaddle me besteld (had em eigenlijk gister al verwacht! grrr!) ben benieuwd of dat wat beter gaat want ik doe t nu steeds met een lakentje en ze is zooo sterk! Moet t echt met ducktape vastplakken! Offtopic: ben de verloskundigenpraktijk aan t zien (keek ik tijdens de zwangerschap ook steeds) en wat worden die baby's dan snel groot zeg! Dat 'pasgeborene' is er heel snel af ook al is t nog steeds zo'n kleintje!
Me and my big mouth....Ik druk op verzenden en de deurbel gaat hahaha. De swaddle me! Ben benieuwd...pfff moet je em ook nog eerst wassen voor gebruik ook...
welke swaddle me heb je besteld? Mijn babe heeft net weer een voeding gehad. Daarna een rondje door de tuin, even gekletst op schoot en heel even in de box en toen weer naar bed. Daar ligt ze inmiddels 4 minuten te huilen. Het gaat nog niet keihard, dus ze zal zo wel in slaap vallen....hoop ik..
Uhh..'cotton flannel maat small' staat erop! Ben benieuwd hij zit nu in de was! Die van jou slaapt overdag altijd boven in eigen bedje? Die van mij slaapt in de kinderwagenbak, zo leert ze ook aan allemaal omgevingsgeluiden te wennen. Ze gaat straks ook naar het kinderdagverblijf (waar ik zelf ook werk) en daar zal ze ook moeten leren slapen met geluid om zich heen. Om de hoeveel uur krijgt jouw kleine voeding? en hoeveel? Die van mij komt nog vaak elke 3 uur! (zoals nu...) moet eigenlijk elke 4 uur. Ik geef dan 160 cc borstvoeding. Nou ik zal haar gaan voeden!
Hee mirwar, Ik kom net bij het consultatiebureau vandaan. Ik had gisteren gebeld omdat ik wou gaan bakeren. De wijkverpleegkundige belde mij en ik kon bakerdoeken en een boekje van Ria Blom komen halen. Nu ga ik eerst dat boekje lezen en dan komt ze maandag om mij te leren hoe het moet. In verband met de rust en regelmaat slaapt mijn dochtertje de laatste week alleen maar boven in haar eigen bedje ja. Zo weinig mogelijk prikkels. Ze hoeft gelukkig in augustus pas naar het kdv. Jadyn drinkt overdag ook om de drie uur, hoor. Langer slaapt ze bijna nooit. Soms wel korter. 's Nachts haalt ze soms de vier uur. Hoeveel ze drinkt weet ik niet, want ik geef borstvoeding. Hoe heb jij dat gemeten dan? Of kolf jij altijd de borstvoeding? Mijn voeding stroomt rijkelijk en/want Jadyn zuigt krachtig. Meestal is ze na tien minuten drinken verzadigd. xx MJ
Hoi MJ! Ja de wijkverpleegkundige is hier bij mij thuis geweest om het inbakeren uit te leggen/voor te doen maar ik moet zeggen dat het best een gedoe is. Met twee hydrofielluiers deed ze het en op t einde moet je het dan vast tapen op de rug..Maar Dewi is zo sterk en bewegelijk dat het een heel gedoe is! Heb haar nu in de swaddle (in t zonnetje was ie snel droog! ) en volgens mij ligt ze daar wel lekker in. Hij is wel heeel klein! Ze kan haar beentjes nog maar NET strekken... Ze is alleen al weer vanaf 11.15 hazeslaapjes aan t doen (tis nu bijna 16.00) dus dat vind ik zooo vervelend voor haar! Ze krijgt nu bijna weer een voeding en daarna meteen maar in de swaddle kijken of t helpt.. Ik kolf alles...Het bv geven was een drama! ze kreeg steeds geen grip op de tepel en ondertussen SPUIT het eruit waardoor zij er helemaal onderzit en de tepel nog natter en gladder wordt. Ik heb wel moeite om voldoende voeding eruit te krijgen...krijg met moeite 100cc uit twee borsten..moet dus de hele dag opsparen en af en toe een flesje hypoallergeen geven (nutrilon) anders heb ik nooit genoeg..daar baal ik heel erg van! Heb in t begin enorme tepelkloven en borstontsteking gehad..maar heb er toch elke keer weer aangelegd (huilend en met de tenen krom..wat een pijn!) dus heb nu echt zo'n gevoel van 'pfff is dat allemaal voor niets geweest?' Ze kan en niet goed uit de borst drinken en ik heb zo weinig voeding...balen hoor! Misschien maar es een topic openen of sommigen tips hebben hoe je meer voeding kan krijgen.. In augustus dus pas naar t kdv? wat lekker! heb jij tot dan verlof ofzo? Ik moet 1 juni weer heen maar heb er wel weer zin in! xx Mirjam
@MJ: lees eerst heel goed over inbakeren voordat je eraan begint. Je brengt je kindje vaak in een hele diepe slaap, wat niet altijd goed is. Ria Blom adviseert inbakeren alleen als laatste redmiddel, is dit bij jou echt het geval? http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... eding.html Hier een artikel wat je toch even moet lezen,voordat je een beslissing maakt. Is het niet een goed idee om een lactatiekundige te raadplegen? Zij kan je waarschijnlijk uitstekend begeleiden bij deze intensieve periode.
Dat heeft onze dochter ook gehad, het ging echt twaalf uur achter elkaar door! Ik heb van alles geprobeerd, ik weet niet wat het was, maar er was iets dat wel geholpen heeft, want nu gaat het echt perfect! Ik heb in ieder geval een bakerzakje gekocht zodat ze rustiger slaapt, en overdags leg ik haar ook vaker in haar bedje. Ze is nu lekker uitgerust en komt door het zakje dieper in slaap omdat ze niet meer zo met haar armpjes maait en haar handjes zijn nu niet meer zo koud. Ook ben ik gestopt met borstvoeding. Volgens het cb kreeg ze teveel binnen (ze groeide ook prima), want ik hoorde steeds spuug omhoog komen. Dat slikte ze dan door, het kwam er niet uit. Maar dat spuug schijnt zuur te zijn, en dat doet zeer. En wat daartegen helpt is drinken, dus ze vroeg steeds meer, en ik gaf het, waardoor ze nog meer spuug omhoog kreeg... Een cirkeltje dus... Ik was er zo klaar mee dat ik overgegaan ben op de fles en een paar dagen later was het over. Ook geef ik de cinababy druppels, maar niet af en toe als ze last heeft, mar standaard drie keer per dag. Misschien zit er iets tussen waar je wat mee kan? Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Als ze zoveel huilt raakt ze ook oververmoeid natuurlijk. Sterkte!