Super bedankt voor al jullie tips. Vandaag ging 't natuurlijk beter (zul je altijd zien) dus zie 't nu weer zitten. Had 't er gisteravond gewoon even mee gehad Ik leg nu in ieder geval direct aan wanneer ze aangeeft honger te hebben. Moet dat inderdaad maar even volhouden met verstand op nul, ook al is dat elke 1,5 uur. Het valt me ook op dat ze liggend beter drinkt dan in madonna of rugby houding... (voedde eigenlijk het meest in madonnahouding) Lag vanochtend om 11.00 dus ook even heerlijk op bed toen er visite aanbelde :-D Op de kolf ga ik me even verder oriënteren. Heb wel een persoonlijke set ('t gedeelte wat je op je borsten zet, met flesjes enzo) gekocht bij 't kraamzorgbureau en 't elektrische kolfapparaat konden we hierbij gratis gebruiken tijdens de kraamweek. Nu na de kraamweek kan ik 'm huren, maar ik kan er ook een handkolf van maken. Ga dus even contact met hen opnemen. Heb ooit van m'n tante gehoord dat mijn moeder vroeger ons ook inbakerde (bedacht ik me vandaag), dus kan allicht even vragen hoe ze dat deed. Mocht iemand anders nog nuttige tips hebben, dan hoor ik het graag! Voor nu in ieder geval bedankt!
Als je echt wil gaan inbakeren met doeken, zou ik even langs het cb gaan. Die kunnen controleren of haar heupjes goed zijn en je voordoen hoe het moet. Je kan ook zelf een electrische kolf huren, ik denk dat jij de Medela Symphony hebt gehuurd? De Pump in Style is vergelijkbaar. Maar als je alleen incidenteel kolft zou ik voor een handkolf gaan. Ga je straks weer werken, dan zou ik voor een electrische gaan. Is lekker relaxed! Oh ja, fijn natuurlijk dat het beter gaat! De eerste maanden verlopen sowieso vaak vrij rommelig, je kindje moet wennen, jij moet wennen en je hormonen vliegen ook nog door je lichaam . Wordt echt allemaal beter, nu zullen de goede en minder goede dagen elkaar voorlopig afwisselen...
Ik had hier de Ameda Lactaline Personal (volgens de site van de kraamzorg). Weest niet bang, ik doe niks overhaast hoor (wat betreft inbakeren of een kolf aanschaffen). Sta wel overal open voor, dus oriënteer me graag wat er allemaal mogelijk is. Voordat je kindje er is kun je nog zoveel lezen over vanalles en nogwat, maar pas nu ik er zelf mee te maken heb ga ik gericht informatie zoeken en blijft informatie hangen. Moet sowieso volgende week naar het CB, dus ben al een lijstje aan 't maken met vragen Heel ander ding: ik gebruik van die borstcompressen van de Hema (niet echt charmant, maar draag toch nog geen strakzittende shirtjes), maar die moet ik echt een aantal keer per dag vervangen en als ik niet oppas ben ik te laat. Het maakt niet uit hoe lang er tussen de voedingen zit volgens mij, heb 't na 2 uur, maar ook na 4 uur. Is dit normaal, blijft dit de hele borstvoedingsperiode zo? Wist wel dat je borsten konden lekken, maar had niet verwacht dat 't zoveel zou zijn. Misschien een beetje naïef van mij...
Hoi, Fijn dat het al beter gaat....wat betreft het inbakenen laat je goed voorlichten...ik heb daarom voor het bakerzakje gekozen omdat de maaiende armpjes toch tegen worden gehouden maar ze kunnen met de beentjes wel lekker in de kikkerhouding ( ik loop voor controle van de heupjes van mijn meisje).....En na het vaccineren mogen ze er ook gewoon in met een laagje minder kleding...traditioneel inbakeren mag niet de 1e 24 uur naar het vaccineren ( dit hebben ze mij wijsgemaakt, dus als het niet klopt?) Ik geef geen borstvoeding maar ik had dit in het begin ook, mijn kraamverzorgster adviseerde die van het kruidvat eigen merk...werkte het beste....bij mij klopte dat wel want zodra die kleine begon te huilen was het bij mij raak suc6
Minke, nee hoor je borsten passen zich op een gegeven moment aan en lekken niet zo vaak meer. Mijn borsten zijn al een tijdje zindelijk! Alleen bij het voeden lekt de andere even mee, maar dat los ik op met een spuugdoekje.
Jeetje, wat een gedoe he met zo'n kleintje. Ben je net van de shock bekomen van de bevalling en dat er opeens een nieuw lid in je gezin is, dan komt het hoofdstuk: Gebruiksaanwijzing. Bij ons waren ze die vergeten erbij te doen. Bij jullie ook..? Onder gebruiksaanwijzing versta ik: wat doet je kindje en waarom.. ik heb uren, avonden zitten kijken van 'wat is er nu met haar', 'wat wil ze'... Bij ons was t ook huilen. Op 1 staat dan de krampjes. Bijna alle baby's hebben krampjes. Sab simplex is vaak een betere remedie dan cinababy. Buikje masseen,babymassage, een lekker badje en veel knuffelen en bij mama zijn helpt ook. Stap 2. de onrust. Bij ons werkte de puckababy perfect. Mijn meisje wapperde zo met haar armen, spartelde echt.. dat deed ze altijd als ze niet in dr hummetje was. na avonden naast haar zitten opm de armpjes stil te houden, heb ik toen voor de puckababy gekozen. Minder strak en beperkt als echt inbakeren, maar wel zo dat ze geen last had van het ongecontroleerd maaien van haar armpjes en in ieder geval aan haar rust toe kwam. Rust was stap 3. Rust en regelmaat (heb je die folder van het CB gehad?) werkt. Is de nummer 1 behandelmethode voor onrustige baby's. Na rust en regelmaat komt het inbakeren. Bij ons dus de bakerzak. Gaat het dan nog niet goed, ga dan eens kijken naar medische zaken, als (verborgen) reflux of koemelkallergie... Vaak, vooral in bepaalde milieus of stedelijke omgevingen, wordt al veel te snel naar flesvoeding gegrepen als oplossing terwijl het uiteindelijk geen oplossing is voor een onderliggend probleem. Borstvoeding werkt, dus zet door! Het is de eerste maanden echt aftasten, en elkaar leren kennen. De roze wolk.. pffft! Ik ben er vanaf gevallen hoor. Het is keihard werken met een kleintje, vooral als het in het begin niet soepeltjes verloopt. Maar, alle cliches blijven waar, je krijgt er zoveel voor terug.... Tsja, ik ken jouw kindje niet, dus kan niet zeggen wat er nu is. Mijn advies is zelf heel goed te kijken en te bestuderen, en vooral op je eigen moedergevoel af te gaan... jullie komen er samen vast wel uit. (Zal ik je om te ontmoedigen maar niet zeggen dat bij ons pas na het riedeltje bakerzak - rust en regelmaat - reflux pas met 5 maanden de diagnose koemelkallergie is gesteld, en dat het me de juiste voeding pas met 5,5 maand eindelijk rust in de tent was...)
Ik zweer bij de osteopaat. Heb er echt een super ervaring mee. Ging er heen met het idee 'baard het niet, schaad het niet'. Maar kreeg een volledig ander kind terug.
Je zou ook nog eens aan verborgen reflux kunnen denken als het huilen aanhoudt als je denkt dat de eventuele regeldagen voorbij zouden kunnen zijn.