Ikea Keuken apparatuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Cynnie1984, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Zoals jullie (misschien) wel weten hebben wij ons huis verkocht (driehoeks overeenkomst)

Nu nemen de mensen die in ons nieuwe huis zitten hun keuken apparatuur mee op de kookplaat na

Nu zit er een ikea keuken in en hebben we een muurtje van 1.20 waar we dus mooi onze oven (op werkhoogte) en koelkast in kunnen doen ook is er een kastje over voor een vaatwasser.

Maar nu de vraag....is de keukenapparatuur van Ikea goed?? wij hebben nu alles van Siemens maar dat vind ik eigenlijk veeeelste duur ;)

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kan je er niet bij helpen, maar ben zelf eingelijk ook erg benieuwd dus lees mee :D

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    De meeste apparatuur van ikea zijn van whirlpool/bauknecht.van zelfde fabrikant).
    Whirlpool en bauknecht staan er niet om bekend dat ze lang mee gaan.

Even googlen, er zijn veel meningen te vinden over de apparatuur van ikea.

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Maar ja zat ff te rekenen stel dat het voor 359 (oven) 10 jaar mee gaat dan vind ik het best okee

dan dat je een siemens oven hebt die 15 jaar meegaat voor 1700 euries zeg maar :)

ik heb al gegoogled maar zag eigenlijk vrij weinig, ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen :)

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Buuf heeft wat van Ikea. En werkt naar behoren

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Misschien lees ik het verkeerd, maar je hoeft toch niet perse apparatuur van Ikea te nemen? Ze nemen toch zelf alles mee? Dan kan je toch gewoon eigenlijk alle merken nemen die je wil? Of blijft het wel allemaal staan?

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee er zit nu een ikea keuken in ze nemen alle losstaande apparatuur mee, koekkast, oven en vaatwasser.

Nu willen we alles inbouwen met zo'n kast met laatjes eronder enzo. dus dat het 1 geheel word :) het is wel makkelijk als we dat allemaal bij 1 winkel doen ;)

8. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb een oven en gasfornuis van IKEA en ben zeer tevreden. Heb van allebei wel de duurste uit het assortiment..

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben de inbouw vaatwasser, koelkast en magnetron van IKEA.

Tot nu toe zeer tevreden over. Wij hebben een beetje de middelmoot genomen. Dus niet de duurste maar ook niet de goedkoopste.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Oh zo ;) Ja dat begrijp ik..

Ik denk dat je dan gerust apparatuur van Ikea kunt nemen.. prijs/kwaliteit verhouding zal inderdaad wel zijn zoals jij zegt..
    Al hebben wij helaas een afzuigkap van ongeveer 700 euro en dat ding is al een aantal keer kapot geweest..

Ik denk toch dat je gewoon geluk moet hebben of het lang mee gaat of niet..

Als je het mooi vind, persoonlijk vind ik de ovens e.d van ikea niet zo mooi, dan moet je het gewoon doen..

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Het is zeg maar een roomwitte keuken en ze hebben dus ook een oven die roomwit is vind ik wel grappig ;) en de rest zie je niet want daar zit een kastje voor :)

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dan krijg je wel een mooi geheel inderdaad.. Ik zou het gewoon doen.. Stel dat het over 7 jaar kapot is, heb je er toch weer 7 jaar plezier van gehad.

En dan wil je toch een nieuwe keuken, haha.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier nu 5 jaar een Ikea-keuken en tot dusver is enkel onze kookplaat defect geweest en vervangen onder garantie.
    (En daar kon Ikea ook nog eens weinig aan doen.. We hadden piekstroom na een stroomstoring en er was echt vanalles stuk in huis.)

Wij hebben dus een kookplaat, afzuiger, vaatwasser, koelkast en vriezer. En aan laten sluiten via Ikea.

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hadden in ons vorige huis een ikea keuken en ik vond het echt prima! Er zit 5 jaar garantie op de apparatuur. Er ging iets stuk aan de oven (veroorzaakt door slechte stroomverdeling in het huis, wij huurden het huis en de keuken, wasmachine en bubbelbad zaten op 1 groep...) en dat werd binnen een paar dagen door een whirlpoolmonteur gemaakt. Daarvoor had ik een AEG oven en die was binnen 2 jaar stuk... zegt dus niet alles...

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    okee dus gewoon doen...

ik moet elke keer aan die reclame denken NAPOOOLEOOOn die zuurtjes als ik jou naam lees :)

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    In mijn vorige keuken had ik ook alles van Siemens.
    Sinds 4 maanden hebben we een IKEA keuken met wat IKEA apparatuur. We hebben een oven, magnetron, koelkast, vriezer en afzuigkap van IKEA.
    Nog niet zo lang in gebruik dus, maar het werkt allemaal prima voor een leuke prijs.

17. Jel

Jel Niet meer actief

Wij hebben een inbouw vaatwasmachine van Ikea en zijn er zeer tevreden over.

18. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij hebben ook een Ikea keuken met inbouw apparatuur (alleen de kookplaat is van een ander merk, die hadden we namelijk al). De keuken staat nu 5 jaar en alles werkt nog steeds prima. Ik ben er erg tevreden over.

19. Hier alleen een oven van Ikea en dik tevreden over. Perfect ding. Kostte wel 550 euro geloof ik. Zit er nu 2 jaar in.

20. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Wij hebben al onze inbouwapp. van Ikea, nu zo'n 3 jaar en alles werkt nog steeds prima!

Deel Deze Pagina