Ons mannetje is ongeveer 12 kilo en zal ongeveer 83 a 84 cm zijn. Overdag heeft hij nummer 4 of 4+ luiers (pampers en AH) die prima voldoen. Omdat deze echter 's nachts lekten langs de rand als hij op zijn buik slaapt, zijn we voor 's nachts een maand of 2 geleden overgestapt op nummer 5 luiers (pampers active baby). Sinds kort lekt het echter weer langs de randen. Wat nu te doen. Nog grotere maat? ander merk? help! Hij wordt nu namelijk 's ochtends net te vroeg wakker omdat hij een natte buik heeft. Dat is erg slecht voor zijn (en daarmee ons) humeur.
De nieuwe active fit lekt hier altijd door. Ik zou ah/etos/kruidvat of de grone pakken pampers nummer 4+ of 5 nemen en dan goed opletten of de binnenste randjes goed zitten en als hij inderdaad altijd op zijn buik slaapt , de luier andersom omdoen.De achterkant van een luier kan meer hebben voordat hij echt volzit.
Hier geen problemen met de Pampers. Nog nooit doorgelekt. Maar ik denk dat wij een voordeel hebben dat mijn dochter niet veel drinkt en dus niet zulke natte luiers heeft. Hoeveel drinkt jullie mannetje? Vlak voor het slapen gaan nog veel? Als hij dan nog een hele fles leegslobbert praat je natuurlijk toch over 0,2 liter wat allemaal 's nachts die luier inkomt . Niet dat ik vind dat 'ie niet mag drinken hoor . Maar als hij met wat minder ook toe kan, scheelt dat misschien... Succes verder!
Ons zoontje had altijd het zelfde probleem. Vanaf ca 10,5 kilo de maat 5 luiers geprobeerd en daarmee was het probleem opgelost! Echter... nu toch weer het zelfde probleem. Ik gok dat hij nu ca 11-12 kilo weegt. Moet ik maat 5+ gaan proberen??? Hij drinkt wel veel en plast uiteraard ook veel. Maar anderzijds zit zn luier smorgens ook niet goed: bij zn buikje staat t vaak toch een beetje los, maar ik doe de luier altijd al goed strak en hoog dicht. Let altijd op de randjes die naar buiten staan, heb alle merken al geprobeerd... Dus hier niet bepaald een goede tip. ik lees wel even mee
Hier geen last meer van. Ik doe kraamverband (ja je leest het goed), dubbel in de luier. Nooit meer last gehad van een nat kindje 's ochtends of 's nachts!
Misschien sluit de luier niet goed meer aan? en heb je wel baat bij een ander merk voor de nacht. Hier gaat het goed met de actvite luiers van pampers maar ons zoontje plast niet zo veel snachts het is vooral overdag dat ik hier overvolle pampers heb. Maar je kan idd de luier andersom doen, de achterkant vangt idd meer op.
de active fit luiers absorberen volgens mij veel minder dan de normale pampers...wij hadden dit probleem namelijk ook, misschien ff de gewone pampers proberen?
Hier worden de luiers omgedraaid en geen probleem meer. Lees ook nog wel eens dat er een luierinleg in de luier word gedaan, en hiermee het probleem ook opgelost is.
mijn dochtertje is 21 maanden 15 kilo en 85 cm lang en heeft luiers nr 6 van kruivat merk extra dun voor 9,99 euro ik vind ze echt superrrrrrrrrrr waarom ik ben overgestapt van pampers naar kruidvatmerk omdat ze ook nachts doorlekte en nu geen last meer ervan heb mijn dochtertje slaap aardig lang gaat om 19,30 uur naar bed krijg een schone luier om en komt de volgende ochtend pas om 9.30 soms wel 10.30 en omdat ze al vanaf 10 maanden losliep en als ze dan zo wat volle luier aan had loopt dat ook moeilijk he daarom ben ik overgestapt succes