dreumes met SI problemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biene, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Hoi mede mama`s,

Ik ben op zoek naar mama`s die een kleintje hebben met SI problemen. Mijn dreumes heeft nu sinds maart fysio en dat gaat prima. Hij maakt sprongen vooruit.

Maar ik zoek mede màma`s om ervaringen mee te delen.

Waar ik bijv tegenaan loop:
    -nageltjes knippen is een drama
    -zometeen komt de kapper, ze is een schat hoor maar mijn binkie vindt het doodeng
    -erg angstig voor het onbekende
    -paniek bij kleding wat te strak zit, labels in zijn nekje
    -nieuwe schoenen is een drama
    -geen muts, handschoenen aan willen enz.

Hopelijk kunnen we ervaringen uitwisselen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Domme vraag waarschijnlijk, maar wat is SI?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik weet ook niet wat SI is, maar veel dingen vind ik dreumes-eigen klinken? Nageltjes en haar knippen is hier ook drama, handschoenen, muts en sjaal kun je echt vergeten... En schoenen hebben ook echt tijd nodig gehad, vond ze eerst niks. Nieuwe schoenen is altijd even wennen.
    En zo ken ik veel meer kinderen die dat als dreumes hadden, ook bv paniek bij kleding over het hoofd aantrekken. Of een hekel aan sokken.

Ik ben dus wel nieuwsgierig waar jij tegenaan loopt en in hoeverre dat met SI-problemen (waarvan ik dus niet weet wat het zijn) te maken heeft.

4. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    SI staat voor sensorische integratie.
    Kindjes die dit soort problemen hebben, hebben heel veel moeite met prikkelverwerking. Het is dan wel zo extreem dat ze in het dagelijks leven problemen hebben om normaal te functioneren.

Mijn zoontje krijgt twee keer per dag borsteltherapie. We moeten hem dan op een speciale manier borstelen zodat zijn hersentjes beter met de prikkels om kunnen gaan.

Natuurlijk is veel van dit soort dingen dreumes eigen maar mijn zoontje heeft dit van baby af aan. Hij liep ook laat, praat nog niet veel. Raakt ook in paniek als er druppels van bijv de regen op zijn handjes vallen. Hele simpele dingen die voor relatief veel problemen kunnen zorgen.

(als je er meer over wil weten mag je me PBen of je kunt het ook eens googlen)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ah ja, borsteltherapie ken ik wel! Ken kindjes waarbij dat goed heeft geholpen!

6. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Mijn zoontje doet het er ook goed op hoor.:)

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Meeste wat je beschrijft heeft mijn zoontje ook . Denk ook dat dit dreumes eigen is.

Deel Deze Pagina