Bij mijn weten is dat vanaf volgende week, 1-1-2014 wel degelijk wetgeving... @TS: hoe groot is je kindje? Kan dat ermee te maken hebben?
maar hoezo ga je dan wel over als hij 1 word? is hij dan op zn 1e verjaardag ineens te groot voor de mc? mijn zoontje was ook absoluut niet te groot voor de maxi cosie maar werd er steeds ziek in. idd de oren er boven uit dan ben je veel te laat met overgaan naar de volgende stoel.
En ook logisch, want de autostoel is bedoeld als bescherming en moet om die reden je kind helemaal omvatten. Als het hoofdje er bovenuit komt, kan juist een van de meest kwetsbare lichaamsdelen van je kind veel en veel te gemakkelijk grote schade oplopen. Dat is overigens daarmee ook weer niet direct argument om naar een voorwaartse stoel over te gaan, maar als je kind met het hoofdje boven de stoel uitkomt, moet je in ieder geval wel UIT de maxicosi En dat het niet zou kunnen, dat een kind te groot is op die leeftijd: lengte zegt niet alles. Als een kind in verhouding een lang bovenlijf heeft, kan het met een kortere lengte dan een ander kind toch te groot zijn en het andere kind er nog wel in passen. Daarom is dat hoofdje juist zo'n belangrijke graadmeter en niet de lengte van een kind.
Per 1-1 is het nog geen wetgeving, dit hebben wij echt wel uitgezocht voordat we een stoel kochten. We hebben ook wel gekeken naar achterwaarts, maar de stoelen die op het moment dat wij hem moesten kopen verkocht werden stonden ons niet aan, toen was die van maxi cosi er nog niet, misschien hadden we dan een andere keus gemaakt. TS succes met de keuze die je moet maken, overal zijn voors en tegens voor te bedenken. Je moet dat doen waar jij je goed bij voelt.
OK, dan was ik al iets verder dan de wetgeving Ben het wel met je eens dat de keuze zeer beperkt is. Een hoop van de achterwaartse stoelen zijn voornamelijk via internet verkrijgbaar en een autostoel is nou typisch iets wat ik niet ga kopen voor ik heb kunnen proberen of het wel goed past in de auto en hoe m'n kind erin zit. Maar goed, dat zal in de loop van komend jaar vanzelf beter worden nu er alleen nog stoeltjes gemaakt mogen worden die voldoen aan de nieuwe eisen.
Hier ook zo'n mopperkontje in de maxi cosi. Ik hang er elke dag een ander speelgoedje aan, dat scheelt soms wel. Heb je al een spiegel geprobeerd? Naar zichzelf kijken vinden ze vaak ook leuk. De vervolg autostoel staat al een half jaar op zolder te wachten. Dit is gewoon een voorwaartse stoel, ik had nog niks over achterwaartse gelezen en ga nu niet de stoel van 200 euro op mp verkopen voor 50 om vervolgens weer een andere te kopen van 200
ff geheel off-topic, mogen er vanaf volgende week (2014) alleen nog achterwaartse stoelen verkocht worden dan? ik ben er niet zo mee bezig om eerlijk te zijn maar was afgelopen zaterdag in een grote baby zaak en daar stonden nog vollop voorwaartse stoelen dus zou zuur zijn voor zo'n zaak.... wij hebben dus ook een voorwaartse stoel, een kiddy met kussen voor zich. afgelopen zomer, toen wij deze stoel kochten stond er ook maar 1 achterwaartse stoel. dus ik snap heel goed dat ik niet de enige ben die een voorwaartse heeft of koopt nu, de keuze is nog gewoon te beperkt. en een stoel moet je toch echt passen hoe je kind erin zit voor je iets koopt en dat is vrij lastig via internet!
sorry hoor maar als jij denkt dat ik niet aan de veiligheid van mijn kind denk heb je het goed mis. Ik vind alleen dat er ook te gedaan kan worden. Het beste is dat je dan de hele dag thuis moet gaan zitten. vooral niet in het openbaar begeven dan kan er ook niets gebeuren met je kind. Zo wordt er door de onderzoekers en de media tegenwoordig gedaan. En dat vind ik TE. Dat is mijn mening en zoals ik al zei heeft iedereen zijn mening en dat respecteer ik ook. Zullen andere ook eens moeten doen/leren.