baby met hypertonie/ hoge spierspanning

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tallebal, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    hallo.

zijn er mensen die hiermee bekend zijn?

wat was de oorzaak en de behandeling?

groet.

Chantal

2. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een baby van 6 weken met veel spierspanning. Hij heeft zelfs al echt gespierde benen zo sterk! Van de week bij de osteopaat geweest blijkt dat z'n hele rechterkant goed vast zit en daardoor zijn spieren gaat aanspannen.... Nu 1x geweest en het is echt al een stuk beter.

Misschien bezoekje aan de osteopaat?

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Mijn zoontje heeft een te hoge spierspanning door een hersenafwijking (pvl).

Wij lopen bij fysiotherapie, logopedie, diëtist, oogarts, orthopeed en kinderarts met hem. We zijn nu bezig met een traject bij een revalidatiecentrum, dan komt er nog ergotherapie, maatschappelijk werk en een psycholoog bij te pas.

Heb je specifieke vragen?

4. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    Ik vraag mij af wat de oorzaak was. Kan inderdaad bij hersen beschadiging maar ook bij syndroom zoals bij onze dochter. Maar onze arts wil mri scan maken. wat kunnen ze daar mee?

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ons meisje heeft ook hoge spierspanning en overstrekt zich. Zijn met haar bij een osteopaat geweest (nu een keer). Wat hiervan de oorzaak bij ons is, durf ik niet helemaal te zeggen. Waarschijnlijk omdat ze met een ks is gekomen nadat ik wel het hele traject heb doorlopen tm persen enz. Ze was een sterrekijker en wilde er daardoor niet uit.

Ben benieuwd wat ze idd met een mri kunnen.

Succes!

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Meestal is de oorzak afgezien hersens etc een snelle
    Of langzame of ks bevalling.
    Kind komt niet het natuurlijke weg en dat verporzakt spier spanning.
    Zo verholpen bij osteopaat.

Die spaning zit niet in spieren zelf maar in vlies wat eromheen zit die is te kort zeg maar zo heb ik het begrepen van onze ostropaat

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Tallebal,

Quinten heeft rond zijn uitgerekende datum een mri gehad. Hierop kunnen ze duidelijk de beschadigingen ziek die bij hem de hoge spanning veroorzaken. Wat hij heeft zijn cysten in het motorische deel van de hersenen. Deze veroorzaken storingen in de boodschap vanuit de hersenen. Hierdoor kijkt hij bijvoorbeeld scheel.

Op een mri kunnen ze dus de hersenen helemaal controleren op beschadigingen en afwijkingen.

Overigens hoef je voor quintens beschadiging geen neuroloog te zijn om het te zien. Zijn hersenen zijn net gatenkaas. Verklaart hier dus gewoon al zijn problematiek.

Deel Deze Pagina