laten huilen of wat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by joel, Apr 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    t hier weer een ramp. we zijn nu laatste paar nachten niet midden in nacht wakker geweest maar nu altijd om 5. afgelopen nacht heeft hij tot6 gehuild en krijsend voor aandacht met kortpe pauze s ertussen. om 6 fles gegeven waar manlief niet blij mee was want hi moest leren in slaap te vallen maar ja 6 uur is vroeg maar dacht ach geef hem maar in de hoop dat hij daarna slaapt. vaak is dit niet t geval dus je snapt dat we op zijn wan thebben al 8 maand liggen klooien. wat zouden jullie doen. toch om 10 min erheen gaan en blijven doen tt hij stil is, en dan zal mijn man in bed blijven liggen want van hem moet ik hem maar laten janken, zijn nu ook kei chaggi tegen elkaar, niet normaal. of gewoon meteen fles geven maar kans dat hij wakker blijft is groot. of gewoon laten doen zonder ernaaar toe te gaan ook al duurt t mis. anderhalf uur,. weet t niet maar hij is bijna 10 maand en moet een tand voor doorkomen maar lijkt me sterk da thij dan 5 wakker word en niet meer slaapt.

2. Lide

Lide Actief lid

Jul 21, 2009
    126
    0
    0
    Joel, moest even paar keer je berichtje overlezen, volgens mij heb je het een beetje snel getypt. Als ik het goed begrijp is hij nu een paar nachten om vijf uur wakker, en is je vraag of je hem om 6 uur een flesje moet geven?
    En dat jullie nu al acht maanden worstelen met nachtelijk slaapgebrek? Wat naar zeg, ik snap dat je op bent.

Paar vraagjes:
    Is het bij kleintje in de kamer goed donker? Of merkt hij dat het licht wordt?
    Verdelen jullie de taken 's nachts oke? Dat een van jullie ook de mogelijkheid heeft even bij te slapen?
    Hoe gaat het slapen voor deze laatste nachten?
    Hoe laat gaat jullie mannetje naar bed? En hoeveel slaapt hij overdag?

Eea is herkenbaar: sinds het vroeger licht is, is kleintje hier ook rond zes uur wakker en vraagt dan -logisch- om flesje. Dat is voor hem ook het ritueel: wakker=fles, hij heeft dan ook gewoon echt honger na een hele nacht. Dus die geven we dan ook rond zes. We leggen hem dan terug en meestal slaapt hij niet meer, maar loopt zz wat te vermaken met wat knuffeltjes.

De periodes van tanden waren ellende: 's nachts vaak wakker, krijsen, ontroostbaar. We hebben hem dan vaker uit bedje gehaald om te troosten. Hij viel dan in onze armen weer in slaap. Het was duidelijk ander gehuil ook, echt van pijn en ongemak. Dat kon vaak een week of twee weken doorgaan, maar we hadden wel duidelijk dat het door de tandjes kwam, dus ook wel weer over zou gaan.

Heel veel sterkte!!

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ik zou flesje geven,even beneden spelen,verschonen en dan later weer gaan slapen,als dat mogelijk is.
    dit schiet natuurlijk ook niet op,je man ligt lekker in bed,en jij ligt je te ergeren in bed omdat je het sneu vind.
    is natuurlijk zwaar voor jou,hoop dat het een fase is....

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, 6 uur vind ik geen rare tijd.... Thirza heeft zoveel periodes gehad dat ze 6 uur wakker was en zeker met het vroege licht worden is dat helemaal niet gek natuurlijk.
    Ik zou 'm lekker uit bed halen en gewoon voor een vroege ochtenddut weer terugleggen rond een uur of 9 ofzo?
    Voor jezelf is het belangrijk om 's avonds op tijd erin te duiken, zodat je aan je slaap toekomt. Wij hebben 23 maanden slaapdrama's gehad, (en heel wat heftiger dan wat jij beschrijft), en dat was de enige manier om te overleven: zelf ook om 8 uru op bed duiken minimaal 3 avonden in de week...

5. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    nee 6 uur niet maar wel als hij al uur bezig is geweest en dit is de jongste dus kan niet echt terug snap je. en ik ga al wat vroeger te bed in nadeel van manlief, en die gaat er ooit uit maar ik spring volgens hem meteen en hij heeft zoiets van daag is wacht nog en ja dan erger ik me maar ik heb ook slaap nodig. moet niks voor niks naar psycholoog omdat ik er gewoon door heen zit van al die andere maanden. en om 6 geven wij een flesje of ja ik haha ik zei vanaf half 7 maar was t beu en weet dat dat normale tijd kan zijn voor kids maar ja hoe was t ervoor. huh k. t dagen goed en slecht. zo tot 7 uur en zo s nachts wakker dus hebben niet echt altijd zelfde tijd, t is zo goed als donker maar licht binnen laten helpt niet, cb is hier al geweest met tips maar helaas. ik werk altijd op zaterdag en daarom heb ik nu gezegd dat we om de week op zondag uit slapen( wat meestal toch weer niet lukt door mij) want eerst liet ik mijn man altijd liggen. meestal kreeg hij half 7 a 7 uur fles en dan ff daarna te bed en ging goed tot ff geleden weer dus ja zou t echt van tanden kunnen zijn?
    probeer vannacht nog een keer maar mijn grootste vraag is

laten huilen als hij om 5 komt. of meteen erheen en dan om zoveel minuten terug en meteen fles( maar da snapt hij snel denk en wil niet zo vroeg de dag laten beginnen)

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    flesje geven en proberen weer te slapen

7. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    ja maar 9 van de tien doet hij dat dus niet dus das ook probleem ander deed ik da wel haha

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    laten huilen kan ook niet,wat geef je s,avonds voor het slapengaan dan te drinken??
    en hoelaat

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier zijn twee dingen aan de hand een kindje slaapt niet langer door dan een uur of 5 in de ochtend.

Mijn tip wat ik deed en nu nog regelmatig doe is. Als ik dochter hoor er gelijk heen gaan ( een stap naast me bed) en maak een flesje daarna breng ik haar meteen weer terug naar bed met de mededeling het is nog nacht lekker slapen meisje meestal pikt ze dt.

Verder denk ik dat het verstandig is dit met je man te bespreken hoe of wat jij vind het zielig hij wil dat het kind door slaapt en gaat er niet uit.

Hij vind dat jij te snel reageer( ik vind dat niet) en daar bij dat om en om slapen op zondag vast houden het is niet alleen jou kindje en pak die rust een keer in de 2 weken dan ook voor je zelf.
    En je man is niet zielig hij is net zo goed vader als dat jij moeder bent.

Kortom hoop dat jullie er samen uit komen en dat jij wat meer rust gaat krijgen.

10. misa

misa Niet meer actief

Lastig. Ik vind 6 niet gek, maar wel als hij om 5 uur al begint. Misschien toch even een tijdje om de paar minuten er naar toe gaan..? En zo rekken tot 6?
    Hier is mijn zoontje gewend om er niet direct uit gehaald te worden. Hij kan zich wakker dan ook prima vermaken. Soms wordt hij voor 7 wakker en valt na even weer in slaap. Tussen 7 en 8 fles. Voor 7 eigenlijk nooit, tenzij hij savonds zijn fles niet heeft leeg gedronken. Dit is één keer gebeurt, dus nu proberen we te zorgen dat hij de fles wel leeg drinkt. :)

Misschien heeft je kindje wel iets meer nodig. Misschien kun je de laatste fles iets later geven of er iets door doen?

En zeker praten met je man. Ook al ben je niet met elkaar eens, probeer samen een keuze te maken wat je gaat doen.

11. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    ja i geef al 220 water met 7 scheppen en speciale nacht voeding dus maar idd t begint om 5 en dat vind ik te vroeg maar vanmorgen was t ineens net na half 7 zo raar maar had weinig geslapen dus probeer ochtend slaapje een paar dagen eraf te halen, maar bedankt

Share This Page