aan de mama's met een babysense

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Wij hebben dus een babysense al vanaf het begin onder het matrasje liggen en het geeft mij echt een gerust gevoel.
    Maar als ik savonds weg ben zodat mijn vriend ons zoontje naar bed brengt, vergeet hij hem weleens aan te zetten. als ik dan terugkom en ik vraag heb je hem aangezet? en hij zegt nee, voel ik me al lichtelijk paniekerig worden en ga er meteen heen. dat is toch niet normaal?! ik ben bang dat die angst om wiegendood haast erger is geworden door dat ding.
    Als hij slaapt bij de oppas ligt daar natuurlijk geen babysense, en ik ben ook weer niet zo bezopen dat ik hem elke keer mee ga sjouwen;)
    maar ik ben dus wel altijd een beetje bang dat er wat gebeurt en ze er dan niet op tijd bij is. gelukkig gaat ze wel regelmatig kijken.

Wij gaan binnenkort een nachtje weg, dan gaat ons zoontje dus een nachtje logeren. Het voelt gewoon niet goed om hem een nacht zonder dat ding te laten slapen dus ik neem hem dan denk ik toch maar mee:)

hoe doen jullie dat als jullie kleintje uit logeren gaat? en gaat hij overdag (thuis) ook aan?
    Wanneer gaat hij onder het matrasje vandaan? ik kan me er nog niets bij voorstellen dat ik hem met 1 jaar weg ga doen. niet dat dat moet maar wanneer dan wel? Ik zal toch niet altijd die angst houden:(

ps moet er wel bijzeggen dat mijn zoon altijd met een tutlapje tegen/over zijn gezicht slaapt en dat ik daarom misschien wat banger ben.

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik begrijp je wel hoor, ook al heb ik geen babysense.
    Milan slaapt op z'n buik en thuis slaapt ie op een purflo matras maar als we weg gaan en ook naar de creche krijgt hij de aerosleep mee. Die heeft een vergelijkbaar luchtdoorlatend effect.
    Ik heb zo iets van als mij dat gerust steld, dan gaat ie gewoon mee.
    Die angst voor wiegendood heeft bij mij ook erg gespeeld, maar wordt naar mate Milan ouder wordt wel wat minder, gelukkig.
    Het risico wordt naar mate ze ouder worden ook kleiner.
    Succes ermee!

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik had er ook eentje voor jayla :D alleen 1 keer ging die s'nachts af dus ik vlieg als een idioot erheen, was er niets aan de hand! heb ik me zo van geschrokken dat jayla vanaf die tijd bij mij op de kamer slaapt :D

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik denk dat die angst door zo'n ding best groter wordt. Het gebeurt nl echt niet vaak hoor wiegendood. En je kindje is nu toch al 9 maanden? Een tutlapje kan dan echt geen kwaad, je kind zal hem echt wel weghalen als ie moeilijker ademt. Ik heb nooit zoiets gebruikt, ik ken het ook niet. Maar ik zou het ook niet willen gebruiken want ik denk dat je jezelf er alleen maar gek mee maakt. Je zegt dan wel een meer gerust gevoel te hebben maar je maakt je er juist drukker om denk ik.

5. Jiri

Jiri Lid

5 dec 2008
    50
    0
    0
    Wij hebben er ook eentje. En ik denk dat ik er hetzelfde mee omga als jou ;) Ik check ook altijd of ik hem toch niet vergeten ben en ook mijn vriend vraagt regelmatig voor de zekerheid of ik hem toch wel aan heb gezet. Hij staat bij ons zowel overdag als 's nachts aan. Op het KDV en bij oppas-oma en opa heeft ze er geen een, maar als we op vakantie gaan gaat hij ook mee. En idd, misschien is de angst om wiegendood er wel meer door geworden... Maar aan de andere kant slaap ik wel rustig 's nachts door de wetenschap dat de babysense aan staat. Zou ik die niet hebben dan vermoed ik dat ik toch wel een keertje ga kijken of alles nog oke is. Denk ook dat we hem als ze een jaar is wel eruit halen (ze is nu bijna 9 maanden).

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon is 14 maanden, en ik zet 'm ook altijd nog aan hoor. Overdag en 's nachts. Bij oma en op de creche heeft hij er natuurlijk geen (bij oma wel een babyfoon met camera, maar die registreert zijn ademhaling niet), en dat zit me soms helemaal niet lekker. Nu wordt het wel minder, omdat hij ouder wordt.

Misschien maakt zo'n apparaat je juist wel bang ja... maar ik ben toch erg blij dat ik hem heb!

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb hem er ook sowieso uitgehaald toen ze n jaar was.. maar nog steeds ga ik s'avonds geregeld kijken en voordat ik ga slapen ook ff luisteren :D maar de angst dat er s'nachts iets gebeurd is echt wel minder hoor! niet weg maar wel minder :)

8. Madelon84

dat is dus een ware nachtmerrie!:$ moet er niet aandenken dat dat ding afgaat. gelukkig was het dan vals alarm maar je bent in 1 klap wakker! brrr gelukkig hier nooit gebeurd.

gelukkig een aantal met dezelfde angst.. ben dus idd bang dat het wel erger is geworden door de babysense.
    ben ook weleens sochtends wakker geworden dat mijn zoontje nog niet wakker was. dan gaan mijn hersens meteen: heb ik hem wel aangezet, straks is ie.. en dan ga ik meteen naar zijn kamertje. gelukkig zie ik het lampje al door de kier van de deur knipperen dus hij wordt dan niet wakker van mij:D
    als ik me dan voorstel dat ik niet zo'n ding heb zou ik snachts echt niet gerust kunnen slapen:)

9. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben geen babysense, maar wel een aeropsleep-matrasbeschermer.

Ik denk dat je zoveel zekerheid ontleent aan dat ding dat je je gewoon heel onzeker voelt zonder (klinkt vaag). Ik heb dat met babyfoon. Die MOET altijd aanstaan, en zo hard dat ik de baby's hoor ademen.

Maar als we ergens heen gaan, of als ze gaan logeren gaat het ook prima zonder hoor.

Gewoon loslaten wanneer jij je zeker voelt. En proberen vetrouwen te krijgen in je kindje.

Ik denk dat je hem in principe niet meer nodig hebt als je kind in staat is om zelf zijn hoofd weg te draaien als ie met zn neus in het matras ligt, en als er iets op zijn gezicht ligt, dat weg te doen zelf.

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    En mijn zoontje slaapt sinds ie 3 weken oud is op z'n buik en nog niet eens op zo'n aerosleepmatras..;), gelukkig ben ik er helemaal niet bang voor :D.

11. Madelon84

ik wou dat ik zo kon zijn!
    ik ken ook al 2 wiegendood gevallen dus dat speelt ook wel mee denk ik. niet dat ik de baby's kende hoor, niet eens de ouders.
    iemand uit de straat van een vriendin en oom en tante van een kennis.

adi, wat jij zegt klinkt helemaal niet vaag, zo is het gewoon!
    mijn babyfoon kan niet zo hard dat ik zijn ademen kan horen, maar ik heb wel een vriendin die er wel zo een heeft. en dat stelt ook heel gerust als mijn zoontje daar een keer slaapt.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben niet zo'n matje en ook geen airosleep matras. In het begin ging ik dus ook 100 x kijken... Maar langzaamaan wordt je daar iets gemakkelijker in, groeit er toch een stuk vertrouwen. Toen ze een maandje of 9 was ofzo, ging ik snachts als ik naar de wc ging, regelmatig nog eventjes kijken. Maar ook dat doe ik inmiddels niet meer.
    Voor we gaan slapen kijk ik eventjes en dan laat ik haar deur gelijk open (die is dicht als ze gaat slapen), zodat we haar kunnen horen op onze slaapkamer (babyfoon is en blijft beneden) en dan ga ik er pas naartoe als ik haar hoor. Als ze later wakker wordt, lig ik wel extra te luisteren hoor, maar verder is er wel een soort vertrouwen/rust gegroeid.
    En dat gaat bij jou straks vast ook gebeuren als je hem weghaalt, alleen wat later dan bij een ouder zonder een babysense of airosleep.
    Het begin zal gewoon rottig/stressig zijn, wanneer je het ook doet denk ik, maar dat zal iets zijn waar je even doorheen moet denk ik.

Deel Deze Pagina