Sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Volgens mij heeft ons dochter de sprongetje tijd....
    Ze komt nu weer s'nachts om de fles, ze is heel onrustig geweest bij mijn vriendin en ze drinkt de fles maar voor de helft leeg.
    Wat betekend sprongetje eigenlijk en wat houd het in?
     
  2. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    In het boek oei ik groei staat wanneer de sprongetjes ongeveer zijn en wat je kunt verwachten. Ik vind het leuk om te lezen en om te zien of het ook klopt. Het verschilt wel per kind.
    Bij 18,19 weken hebben ze weer een sprongetje en dan gebeurt er veel in de ontwikkeling van de baby. De hersen omvang neemt dan ook toe.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Bloem
     
  3. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Maar wat zeggen ze dan in het boek wat er rond de 3 maanden gaat gebeuren en kan je dat boek ergens bestellen.
    En wat gaat er rond de 18-19 weken gebeuren?
     
  4. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Bij de meeste boekhandels is hij wel verkijgbaar hoor!

    Een sprongetje houdt in dat de ontwikkeling van je baby in sprongen gaat. Tijdens deze periode is je kind hangeriger, drinkt slechter, of slaapt slechter. Britt heeft een goeie week last van een sprong, en daarna is weer heel opgewekt en lijkt het net alsof ze heel veel heeft bijgeleerd.

    Het boek is echt een aanrader, niet om in één keer uit te lezen, maar om er steeds even bij te pakken als je denkt wat heeft mijn kind toch.
     
  5. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja heeel handig boek. Pak het er regelmatig bij hier.
     
  6. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Dit vroeg ik me nu ook af: Wat houd een sprongetje, wanneer maken ze een sprongetje. Hoor of lees ook soms dat een baby van 5 á 6 weken 4 sprongetjes in 1 weekend tijd maken. Kan dat en geld een sprongetje ook als je kind:
    1. hoofdje recht op houd,
    2. het draaien,
    3. door slapen,
    4. lachen naar je, enzo.....
     
  7. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Meld je aan voor deze site:

    http://sprongenwekker.d2.mailplus.nl/inschrijven.htm

    en je krijgt voortaan een mailtje wanneer zich ongeveer weer een sprongetje aan zou kunnen dienen - leuk!

    Daarnaast heb ik ook het boek 'oei ik groei', wat toch wel erg handig is. Dit boek is zelfs te bestellen via bol.com en denk ik ook wel op martkplaats te krijgen.

    Groetjes Six
     
  8. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
  9. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Tijdens een sprongetje kan een kind meerdere dingen gaan doen, maar deze dingen gebeuren niet in 1 keer. Het verschilt per kind wanneer ze wat kunnen.
    In het boek oei ik groei hebben ze het over een winkel waar ze dingen kunnen halen en dat gaat niet in 1x.
    Ik raad het boek wel aan hoor. Ben zelf niet zo'n lezer op dit gebied, maar vind het boek echt leuk om te lezen en te kijken of het klopt.
     
  10. ik heb me voor de zoveelste keer op die site aangemeld ik ben benieuwd of ik mail krijg,
    de kleine is nu 8 maanden komt er binnen nu en een korte tijd ook een sprongetje?
     
  11. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik heb het boek oei ik groei, vind het echt een fijn boek. aangezien echt alles erin staat.
    dus als ik mijn alarm krijg van de sprongwekker( als je hem krijgt)
    dan pak ik meteen mijn boek erbij.

    je kan altijd even in boeken winkel in het nboek kijken of je het wat vind.

    groetjes susanne
     

Deel Deze Pagina