dreumes 15mnd praat amper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gelukje7, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hallo allemaal,
    Mijn zoontje van 15 maanden 'praat' heel veel maar onverstaanbaar. Paar maanden geleden kon hijduidelijk mama en papa zeggen maar dit doet hij nu niet meer. Hij zegt sowieso niets na wat wij zeggen. Hij liep wel met zijn eerste jaar.
    En hij begrijp het goed want als ik zeg waar is mama, papa, of een van de namen van de honden lijkt hij precies diegene aan.
    Ik praat veel tegen en met hem maar op een of andere manier pakt hij het niet op. Een vriendje die nog twee maanden jonger is kan al Dankjewel en zo zeggen. Die heeft wel een grotere broer, dat wel.
    Is dit niet een beetje laat? iedereen zijn eigen tempo natuurlijk maar ik weet zeker dat als ik over tijdje naar het cb ga, dat ze erover gaan zeuren. (Die zeuren namelijk om elk ding wat buiten het gemiddelde is)

2. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn oudste was ook heel laat, maar ieder kind heeft zo z'n eigen tempo. Ik vond het in ieder geval niet erg.
    Voeden jullie je kind tweetalig op? Dat was bij mijn dochter de reden dat ze later ging praten dan normaal.

3. Tobias is ook 15 maanden, maar die praat ook nog niet hoor!! Ja, in zijn eigen taaltje, maar niet verstaanbaar. ;) Hij kan wel wat woordjes nazeggen maar uit zichzelf zegt hij niks.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat er met 15 nog erg weinig mis is.

Onze oudste kon met 24 maanden zo'n 10 woordjes zeggen. En zelfs dat was geen probleem. Een paar maanden later kon hij woordzinnen van 3 a 4 woordjes maken.

Kindjes kunnen doorgaans niet alles tegelijkertijd en volgen hun eigen tempo. Accepteren en niet te veel vergelijken.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948