Tja.. ik vind het ook moeilijk... Bovendien slaap Elian bij ruimtegebrek op onze kamer dus het is wel lastig. Hij heeft nu ook behoorlijke last van darmkrampjes en alhoewel ik vaak het verschil hoor tussen huilen van de krampjes of huilen omdat hij niet in bed wil liggen is het soms toch gissen. Als hij echt te lang doorhuilt en zichzelf overstuur helpt dan haal ik hem er gewoon uit en knuffel ik hem net zo lang totdat hij gekalmeerd is. En daarna proberen om hem nog een keer in bed te leggen. Hij mag echt best wel wat huilen maar het moet me niet te gek worden. Las ook ergens online dat je een jonge baby echt nog niet kan 'verwennen' door hem te knuffelen als hij huilt..
Ik laat Yara ook niet alleen overstuur huilen. Ik heb het gedaan in de eerste weken omdat 'ze' zeggen dat het helpt. Na 2 keer had ik er genoeg van en lag ze bij mij in de draagzak, beneden in de kinderwagen of bij mijn man op de borst als ze niet kon slapen. Nu heeft ze last van eczeem en zit daardoor soms letterlijk en figuurlijk slecht in haar vel. Dan troost ik haar in haar bedje als ze overstuur is. Dan zit ik naast haar en leg mijn hand op haar hoofd. Daar ontspant ze van en valt rustig in slaapt. Het is belangrijk om voor jezelf te ontdekken wat voor jullie het beste werkt. Maar als ze zo klein zijn kan je ze nooit teveel knuffelen en vasthouden
ik heb danisha de eerste 3 maanden ook veel op de arm gehad en wou niet zelf gaan slapen... later is het goed gegaan.. nu gaat ze heerlijk spelen met haar knuffel en daarna gaat ze heerlijk slapen..
ik weet niet of het huilen of jengelen is? maar veel kinderen van die leeftijd hebben dan echt wel hun "huiluurtje" zeker als je ze naar bed legt, want ze willen natuurlijk liever bij papa of mama blijven kroelen... ik heb dat hier ook gehad met Zoë hoor...ze huilde als ik haar naar bed bracht (ff na haar fles van 19 uur) en was direct weer stil als ik haar oppakte of Ed...begon zelfs te lachen de uitgekookte...maar ja ze horen ook te huilen, en aangezien Zoë op de dag verder bijna niet huilt is het ook wel goed voor ze om af en toe lekker te "mogen" huilen.... je ziet ook vaak bij kindjes die niet "mogen" huilen omdat mama of papa dat zo zeilig vinden dat ze ook totaal niet moe zijn en om de 3-4 uur blijven komen voor eten...terwijl ze als je ze savonds even lekker laat huilen, ze moe in slaap vallen, en pas veel later weer komen voor hun voeding... ik zou zeggen laat de kleine lekker even huilen meid, een kindje dat niet huilt is ook niet goed...enne tis goed voor de longetjes...daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen hoor, ze hebben zo door wanneer je ze "laat liggen" en wanneer ze "hun zin"krijgen... succes
Ik moet zeggen dat sinds ik Tim, overdag in de box leg, na de voeding, En hem daar een kwartiertje laat liggen en dan naar bed breng, dat het al een stukje beter gaat. Misschien dat hij gewoon niet moe was. Hij heeft alleen nog veel moeite tussen 12 en 2 uur. Hij maakt dan hazeslaapjes. Tussen 3 en 6 wordt hij wel eens wakker, maar dan blijkt er toch vaak een boertje vast te zitten. Het gaat de laatste 2 a 3 dagen erg goed (niet te hard zeggen), dus we boeken vooruitgang. Hij heeft de laatste 2 a 3 dagen dan ook weinig gehuild. Het lijkt erop dat we elkaar leren kennen! Thx voor de reacties! Ik denk inderdaad dat iedereen voor zichzelf uit moet maken, hoe je ermee omgaat. Het is maar net waar je voorstander van bent.
Tja, geniet er maar van dat hij in ieder geval slaapt . Sinds een week slaapt Eva bijna niet meer overdag... ze is wel echt moe, maar alles is interressanter dan slapen. Na 3 kwartier jengelen heb ik het dan ook wel gehad.... Maar dit zal heus wel weer goed komen, ik weet dat ze het kan . En 's nachts slaapt ze heel erg goed.