Mijn dochtertje is vier maanden en huilt zonder traantjes. Haar oogjes zijn nooit ontstoken geweest en bijna nooit vies. Toch begreep ik dat de meeste kindjes na twee en een halve maand met traantjes gaan huilen? Wie heeft er ook een kindje dat zonder traantjes huilt/huilde? En wanneer kwamen de traantjes? Het ziet er natuurlijk extra zielig uit met traantjes, maar het moet toch een keer beginnen, vind het nu wel lang duren.
Helaas die van mij ook niet......vroeg me ook al af wanneer dat zou gebeuren?? Staat er dan een bepaalde leeftijd voor??
mijn zoon huilde met 2 weken al dikke tranen ( als hij echt overstuur was) nu huilt hij ook weinig met tranen hoor oogjes worden wel nat... maar wanneer hij echt heel erg overstuur is... dan is zijn hele koppie nat
Mijn zoontje huilt ook nog niet met tranen. Al dacht ik dat ik van de week toch wat tranen zag, misschien een begin.
Tess heeft altijd gehuild met tranen, mijn neefje word zondag 1 en de keren dat hij met tranen heeft geteld en zijn op 1 hand te tellen.
Mijn dochter had zo rond de 1jaar pas tranen. CB-arts had gezegd dat t wel vaker voorkomt dat een kind pas 'laat' tranen krijgt, maar dat 1jaar toch wel ongeveer het punt is dat het in de gaten gehouden moet worden. Nu nog huilt ze vaker zonder dan met tranen, maar kan ook omdat ze gewoon niet zo heel vaak huilt, van verdriet zeg maar. Meestal is t huilen uit frustratie en dat is vaak zonder tranen. Als ze pijn heeft, huilt ze met tranen.
Thijs heeft vanaf de bevalling gehuikd met tranen. Echt heel zielig. Ik was hier erg verbaasd over! Ik dacht ook dat het een poosje duurde.
Bedankt voor de vele reacties. Fijn dat er meer baby'tjes zijn die ook nog zonder tranen huilen. Het antwoord van de cb arts, waar iemand over typte, houd ik in mijn achterhoofd. Groetjes!
Goh, nooit geweten dat kindjes dus ook droog kunnen huilen... Fenne heeft naar mijn idee ook vanaf de geboorte met traantjes gehuild, kan me niet anders herinneren eigenlijk.