marinte krijgt nu zon 3 weken bijvoeding. dit gaat prima. vorige week poepte ze echt wel 3 x per dag. maar nu heeft ze maandag voor het laatst gepoept. gister en vandaag alleen maar een heel klein "stukje" zo groot als een 2 euro muntje zeg maar. het is niet echt mega hard maar een beetj kauwgomachtig. ja sorry voor de smakelijke details nu heb ik ze vandaag al ieder keer wat extra water bij de fles gedaan en bij haar warme hap een lepeltje olijfolie. maar nog steeds niks. ze lijkt er geen last van te hebben maar toch heb ik wel graag dat ze poept. maar zou het aan de andere voeding liggen/ omdat ze eerst wel goed poepte. het laatste nieuwe wat ze te eten heeft gehad is courgette. kan ik nog meer doen? en wanneer moet ik de huisarts raadplegen? alvast bedankt
Mijn meisje krijgt nu zo'n anderhalve maand bijvoeding. De eerste weken kwam de ontlasting ook onregelmatig. Maar zo lang ze er geen last van heeft, zou ik er echt niets aan doen. Ik zou ook geen olie bij het eten doen, dat kan flinke darmkrampen geven. En dan weet je ook niet meer of hij krampen van het niet kunnen poepen heeft, of krampen van de olie. Geef je ook rijstebloem in de fles? MIjn dochter heeft volgens mij daar de meeste last van gehad. Evt. de rijstebloem weglaten. bij mijn dochtertje lijkt het ook op kauwgum, voor de bijvoeding poepte ze 1 keer daags, nu vaak 3 keer daags een beetje "kauwgum". Volgens CB arts kon dat geen kwaad, zolang ze maar niet lange tijd zat te persen. Indien je je zorgen maakt: gewoon effe de HA bellen, die kan heel eenvoudig even naar de darmpjes luisteren.
nee ze krijgt geen rijstebloem. oh van die olie wist ik niet. dacht dat er altijd gezegd werd dat je dat dan moest doen.
Als het je door een arts geadviseerd wordt (nav het verhaal over jouw kind) dan wel, anders doe ik nooit "wat er gezegd wordt". Immers het is heel lastig om in te schatten of het kwaad kan (lijkt me trouwens niet). Maar flinke verandering van ontlasting patroon is normaal, en zolang het lijkt alsof je kindje er geen last van heeft, dan niets doen. Indien je je zorgen maakt (of je kind er last van heeft): CB of HA bellen.
Kindicol van VSM wil ook goed helpen...heb er in het begin met mn kleine kerel ook last van gehad. Maar gaat over. Ze zeggen ja...alle begin is moeilijk hihi