Als een kindje jarig is of naar een andere groep gaat van een kdv, geef je een tractatie/kadootje aan de kindjes. Maar wat doe je met de leidsters van de groep? Geef je ook wat aan hen? Zo ja, ideeen?
Een doosje met verschillende soorten theetjes Een potje met een leuk plantje(kleintje e/n het hoeft niet duur te zijn)
ja doe ik wel altijd wat ik altijd wel leuk vind: een kopje en daarin zakje thee,koffie,suiker en bijv chocolade en dan folie erom heen.. altijd leuk!
iets zelfgemaakts is natuurlijk altijd leuk. Je kunt ook een cadeautje doen, maar wat ik op mn vorige werk (babygroep) ook regelmatig meemaakte is dat ze een cadeautje voor de groep kochten. Dat vond ik ook een leuk idee. Dus een speeltje, een nieuw leesboek ofzo.
Laatste keer heb ik appelflappen gebakken. Voor de kinderen van een half velletjes bladerdeeg en een paar grote voor de leidsters. Ik hoorde laatst iemand die had een sminkboek gegeven met een basisdoos smink. Vond ik ook een leuk idee voor de groep.
waarom moet je de leidsters als je kind jarig is een kadootje geven. Iets lekkers bij de koffie is wat anders. Ik wordt een beetje naar van al die traktaties met allerlei speelgoed. Gelukkig hebben ze bij ons KDV aangegeven dat een doosje rozijnen leuk versierd genoeg is.
Ik kreeg laatst van een kindje uit mijn groep een zakje met zaadjes voor "vergeet me nietjes". Hij ging naar een andere groep. Vond het heel erg lief en orgineel! Als ik trouwens alleen een knuffel en een zoentje krijg op de laatste dag ben ik daar ook helemaal happy mee hoor! Wat verjaardagen betreft.. mijn ervaring is dat we eigenlijk veel te veel krijgen.. :S Altijd maar die lekkere dingen.. en dat terwijl we juist proberen op onze lijn te letten
Op verjaardagen doe ik eigenlijk niets voor de leidsters (niet onaardig bedoeld, het zijn schatten, maar ik zie niet zo goed in waarom). Alleen bij het afscheid van de groep heb ik m'n zoontje een mooi knutselwerkje voor ze laten maken.
mijn reactie was overigens over het afscheid bedoelt. Ik geef de leidsters wel wat als mijn dochter jarig is. Iets lekker voor bij de koffie en thee.
Ik had de kindjes een mandarijntje met een ontbijtkoekje cadeau gedaan en dat leuk ingepakt in cellofaan met lintjes. De leidsters had ik ook een mandarijntje gegeven en daarop een klein kaarsje van een beertje met een hartje tussen zn handjes. Waren vier kaarsjes voor 2,50. Ik wou het niet groots aanpakken, vind het niet nodig, maar op deze manier toch iets kleins en schattigs.