ineens onverzadigbaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Tassie74, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.330
    681
    113
    Utrecht
    Beste voedingskundige,

Ons meisje is bijna 3 weken oud. Ik geef haar afgekolfde bv en kv. Ineens, sinds 2 dagen wil zij steeds frequenter eten, soms al na een half uur. Helaas valt zij tijdens het drinken in slaap en is heel moeilijk wakker te houden/krijgen zodat zij vaak niet alles opdrinkt. Wij geven dan ook kleinere hoeveelheden omdat het zonde is om bijna elke keer bv te moeten weggooien. Ook merken wij dat zij sinds een paar dagen melk teruggeeft (meer dan een mondje). Ik heb dan het idee dat ze echt genoeg heeft gehad.
    Wat zou het kunnen zijn? En wat kunnen wij doen om hiermee om te gaan?
    Zij drinkt erg gulzig en verslikt zich nog weleens en zij "kletst" veelvuldig tijdens het drinken en valt ineens in slaap.
    Het is misschien een warrig verhaal.....
    Oh ja, zij krijgt van ons maximaal 100/120 ml waarvan ze meestal 90 ml opdrinkt. Soms blijft er zelfs 50 of 60 ml over, wat we weer kunnen weggooien, terwijl we het wel op haar "tijd" geven en op haar verzoek.
    Zij drinkt normaliter om de 3/4 uur wat tot voor kort dus prima ging.
    Ik ben benieuwd naar uw antwoord, tips en/of adviezen.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Wat goed dat jij je kleine borstvoeding geeft, dat is de best mogelijke voeding voor haar! Een lactatiekundige kan je altijd erg goed te hulp schieten met vragen over de borstvoeding.

Het teruggeven van een mondje voeding en dat ze onverzadigbaar lijkt, heeft te maken met het gulzige drinken. Graag zou ik je willen adviseren om kleinere speen of een dental speen te gebruiken. Dit remt het drinktempo aanzienlijk af. Een verdikkingsmiddel zoals johannesbroodpitmeel toevoegen aan de afgekolfde moedermelk kan ook goed helpen!

Heel veel succes en een fijne dag!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

Deel Deze Pagina