Wat is de minimale temperatuur bij jonge baby's? Ik heb Sem zijn temp. net gemeten en deze was 35,9 terwijl hij erg warm aanvoelt... Hij heeft daarnaast heel slecht gedronken en veel daarvan ook nog eens uitgespuugd....
35,9 is geen drama hoor. Ik vind het wel meevallen. Heb je rectaal gemeten? Ik weet niet wat medisch gezien de mimimale temperatuur moet zijn, maar ik zou zeggen dat als hij vaker achter elkaar op verschillende tijdstippen op 35,5 en lager zit dat het dan wel erg laag wordt..? Zolang hij gewoon warm aanvoelt is het goed. Eventueel met blijvend lage temperatuur een extra dekentje of warmer aankleden?
Op zich ben ik ook niet zo'n panische moeder hoor maar ik heb even gegoogled en kon niks vinden, ja dat baby's lager dan 36,5 last hebben van een ondertemperatuur... Sem heeft duidelijk zijn dagje niet, weinig drinken, spugen, warm aanvoelen...als er maar geen mex griep op komst is
hei meis, je hoeft je niet ongerust te maken Het beste wat je kan doen is eens in de nek van je ukkie voelen.. is het klam of koud? dan mss een beetje warmer kleden of verarming ietsje hoger zetten... als hij in zn nekje normaal aanvoelt, dan is alles ok Neem anders nog eens voor hij gaat slapen zijn temperatuur en dan zie je het wel grtjs, cindy
Zijn hoofd plus nek was wat zweterig en klammig. Sem ligt nu op bed en ik maak hem rond 11 uur wakker voor drinken dus dan meet ik nog een keer de temperatuur, zal ook wel niks aan de hand zijn hoor, gewoon even niet lekker denk ik 8) Maar omdat ik las op verschillende dat de temp. minimaal 36,5 moest zijn vond ik 35,9 toch wel aan de lage kant
bij ons was het zo dat pasgeboren babies een temp. moesten hebben tussen 36.5 en 37.5 dus dat heb je wel goed gelezen, misschien vanavond na de laatste voeding even lekker een kruik om het bedje voor te verwarmen en als het morgen nog zo is de huisarts bellen....tenminste, dat zou ik doen
Ik heb de kruik idd al klaarliggen Daar zat ik zelf ook al over na te denken en morgen moest ik zowiezo de ha even bellen ivm de prik voor de mex griep dus kan ik meteen even over de temperatuur vragen! Bedankt iedergeval voor jullie antwoorden!