wanneer overgegaan naar grotere speen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Zuss, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is bijna 7 weken en drinkt nu flesjes van 150ml. Hij drinkt nogsteeds met speen 1. Maar nu de flessen wat groter worden, doet hij regelmatig langer dan 30min over de fles. Daarbij valt hij soms in slaap.
    Ik heb 3x een grotere speen geprobeerd, maar dan loopt de melk echt langs zijn kinnetje weer eruit.

Wat zeggen jullie: gewoon nog even wachten met de volgende speen of is het een kwestie van wennen/doorzetten...

2. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Is een grotere speen niet vanaf 3 maanden in principe? Misschien is hij nog niet helemaal toe aan grotere flessen. Een paar weken geleden probeerden wij over te gaan op 5 x 180+6. Toen kreeg hij ze nog niet leeg. Deze week weer geprobeerd en dat gaat nu heel goed.

Misschien kun je op de tijden dat je weet dat hij ze wel leeg krijgt de grotere flessen geven en op de andere momenten kleinere? Ik denk niet dat het echt aan de speen ligt... Helemaal niet als hij er altijd goed mee gedronken heeft.

3. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, hij is zeker toe aan grotere flessen... Maar omdat de speen klein (nr 1) is doet hij er dus lang over.
    Vandaar mijn vraag: dat 'geknoei' met een grotere speen (nr 2), betekent dat dat hij nog niet toe is aan een grotere speen of moet hij daar gewoon aan wennen?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben eigenlijk nooit een grotere speen gebruikt. Hoelang drinkt hij met de alles gutst erlangs speen? Want dat lijkt me niet fijn voor hem.

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Wij hebben heel erg lopen stoeien met de juiste fles. Bij ons ging alles juist te snel leeg. Vooral de difrax s fles. Nu hebben we jbpm door de voeding en dat gaat goed.

Hoeveel flessen krijgt je zoontje en meldt hij zich bij het niet leegdrinken van de fles eerder voor de volgende? Anders zou je misschien een andere fles kunnen proberen. Welke heb je nu?

6. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de eerste keer met de grotere speen lekkere knoeiboel, daarna ging het steeds beter. Moet even wennen voor je kleintje, de melk komt er ineens wat sneller uit dan gewend.
    Wij zijn rond de twee maanden naar speen 2 overgestapt, anders duurde de fles ook te lang. De hoeveelheid was echt wel nosig.

7. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Greyhound, dank voor je verhaal. Hoe lang duurde het voordat het een mindere knoeiboel werd. Een dag of 2? Of korter of langer?
    Ik heb het nu 3 flessen geprobeerd maar werd zo nerveus van de worsteling dat ik het voorlopig weer even heb opgegeven...

8. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben alleen grotere spenen gebruikt als het door bepaalde voeding (omneo) en jbpm beter ging met een grotere speen. Dus als de kleinste echt te klein lijkt dan zou je altijd nog kunnen indikken met pure jbpm van natufood.

9. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    hier drinkt T 5 flessen van 170cc/190cc fase 1 speen (speen 1) hij doet er nu ook 30/35 min over, maar laat m niet meer dan 30 min over doen. laatst speen 2 geprobeerd met jhbm en hij had zo leeg. nu geven we geen jhbm. En ik ben bang als ik hem speen 2 geef dat hij dan onrustig is tijdens de fles. de oudste zoon ben ik wel eerder overgestapt naar speen 2 met 8a9 weken, want die dronk kleine beetjes al heel langzaam (90cc/110cc en deed er 35min over)

Deel Deze Pagina