Huilen na fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DvS, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ons zoontje begint altijd te huilen en wordt wat onrustig (met hoofd schudden, strekken enz.) als de fles leeg is, net of hij meer wil en we geven al 120 + 10 extra wat dus 130!
    Iemand een idee hoe dit kan. Na een tijdje kan ik 'm wel troosten en wordt hij rustiger.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heeft hij snel de fles leeg? Dan kan het zijn dat hij nog niet verzadigd is. Het duurt ongeveer 15 minuten voordat je een verzadigd gevoel hebt. Wat ook nog kan is dat hij nog zuigebhoefte heeft, je kan dan een speentje geven. Misschien blijft je zoontje honger houden en kan je flessen misschien ophogen. Hoe oud is je zoontje en wat weegt hij. Ook voeding voor hongerige baby's is nog een optie.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Eigenlijk dezelfde vraag als Machtelt. Ons kleintje deed dat ook maar die had binnen 10 min de fles leeg en was gewoon onverzadigd daardoor.

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Misschien heeft hij inderdaad nog zuigbehoefte?
    Of misschien heeft hij inderdaad nog honger? Ik weet niet hoeveel voedingen je geeft en hoe zwaar je kindje is, maar 130cc per flesje is toch niet zoveel? Misschien kan je wat meer aanbieden en dan kijken wanneer hij genoeg heeft? Ze geven zelf wel aan wanneer ze genoeg hebben.

5. Juli2009

Misschien leuk ter vergelijking... Onze dochter is bijna een weekje ouder, weegt rond de 4700 gram en krijgt 5x150cc. Meestal drinkt ze 2x 100/130cc en 3x150cc en komt ze uit op 730/750 cc per dag.

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hij is 1 maand en 1 week. Vorige week woog hij 4 KG. Hij krijgt nu 6 voedingen per dag en doet ongeveer 10/15 min. over de fles. Ik geef hem erna weleens een speentje maar meestal wil hij die niet.
    We zitten nu sinds 1 week op 130 en ik moet eerlijk zeggen dat als ik meer geef hij het denk ik wel wil want ik heb het nog nooit meegemaakt dat hij de fles terug geeft en dat hij genoeg heeft. Mijn kraamhulp zei ook dat baby's bijna nooit afslaan.
    Als hij hongerig is moet hij toch ook eerder komen van de honger? 's Nachts slaapt hij namelijk gewoon door 6/7 uur.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn eerste ingeving is verborgen reflux! Met drinken hebben ze geen last van zuurbranden en daarom willen ze meer als de fles leeg is. Hebben wij ook gehad en met Zantac was het probleem verholpen.

8. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Kinderen die flesvoeding krijgen hebben meer zuigbehoefte ná de voeding. Dat komt omdat ze een andere drinktechniek gebruiken én omdat ze minder hard hoeven te werken aan de fles dan aan de borst. Omdat het zuigelingen zijn, kan het zijn dat je kindje daarna nog even op je knokkel van je vinger wil zuigen of een speentje (aldus het CB hier).

Succes. Als ie gewoon goed groeit en aankomt is het denk ik geen honger maar goed, kan ook hongerige baby zijn hihi. Ja, blijft moeilijk bij die ukken. Ik zou laten zuigen even proberen. Als ie na een kwartier nog huilt als je terugtrekt (dan zou ie verzadigd moeten zijn) kun je nog wat voeding proberen.

9. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Dat vind ik een beetje snel geroepen gekeken naar de rest van de symptonen van verborgen reflux die ik toch niet heb genoemd..? :(

10. Juli2009

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ligt er net aan wat voor kindje je hebt. mijn babys huilden allebei altijd na de fles. volgens mij balen ze dan gewoon dat de fles al wer op is of zijn ze in een soort trance. ik maakte mijn dochter altijd even voor de fles leeg was "wakker"anders schrok ze vvan de lege fles. mijn zoontje doet dit nu ook en tis echt geen hogner want regelmatig laat ie toch wat staan

12. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!

13. Strana

Strana Lid

17 okt 2008
    73
    0