welke fles voor melk met rijstenbloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door madelief78, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    het cb heeft me geadviseerd om 2 flessen te maken met rijstenbloem. (de ochtend en de avondfles).
    ik ben begonnen met 1 schepje en wil het zo opbouwen naar 2 of 3.
    maar mijn zoontje krijgt de melk dan niet uit de fles.

heeft iemand tips voor welke fles werkt?

ik vraag me ook af of ik het goed aanmaak want de rijstenbloem lijkt niet op te lossen. weet ook niet of dat moet hoor.
    ik heb nu 180ml water dan doe ik er 6 schepjes voeding en 1 schepje rijstenbloem in. dan roer ik 1 minuut en dan doe ik het in de fles en schud de fles ook nog eens goed.
    lastig steeds weer die nieuwe dingen waar je eigenlijk niks van weet....

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Wij gebruiken papspenen. En we hebben difrax flessen waar gewoon eigenmerk papspenen van de kruitvat of drogisterij in gaan. Maar het kan zijn dat je het gat groter moet maken als je pap geeft. Gewoon een grote stopnaald verhitten die in het gat een paar keer heen en weer halen en dan met de naald erin onder de kraan. Want met het soort rubber van de speen kan het zijn dat deze anders direct naar de oorspronkelijke grote terug gaat. Vraag me niet hoe het kan maar het is me opgevallen. Sucses meid ;)
    En al het begin is moeilijk, ik heb hier ook wel eens gestaan van Hoe ga ik dit aanpakken.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben onze gewone difrax S flessen, en met de pap gebruiken we een 3-standen speen (gebruiken we zowiezo altijd) op standje 3.

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik zit met hetzelfde probleem. de rijstebloem lijkt hier ook niet op te lossen.

Ik ga vanavond proberen om de voeding wat warmer temaken en dan weer af te laten koelen.

Misschien als het wat heter is en wat langer staat het dan een wat beter papje wordt.

ik laat je weten hoe het gegaan is hahaha :)

5. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Ik gebruik ook de difraxfles, werkte prima met rijstebloem, Bambix, you name it. Je kunt dan inderdaad variëren met spenen. Heeft difrax goed over nagedacht. :) Succes met uitvogelen!

Mmmh, met niet-oplossen heb ik eigenlijk geen problemen gehad... In die tijd moest ik wel gekookt water geven, omdat ik Friso comfort gaf. Misschien helpt idd extra warm water?

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Wij hebben de avent fles met nr 3 speen gehad. Gaat als een tierelier.

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    sorry dubbel

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lost rijstebloem dan echt op? hier ook niet hoor volgens mij....

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nou je het zegt athina zit ik ook eens na te denken.
    Hier loste het ook niet op maar bleef het zachte flokkjes.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rijstebloem lost niet helemaal op maar maakt er een soort papje van (moet dus wel vochtopnemen). Wij gebruiken de 1-2-3 speen van Avent en dat werkte goed (3 speen werkte hier niet maar dat hangt er vanaf hoeveel schepjes erdoor doet).

Ik gebruik warm water uit de kraan (wel flink warm) en dat werkte prima. Naarmate de fles afkoelt, 'stolt' de rijstebloem (is met bambixpap ook zo).

11. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik heb net het cb aan de lijn gehad en zij zei ook warmer water.
    het gekke is ook dat hij de voeding de ene keer er wel uit krijgt en de andere keer niet. eer gisteravond wel met de 1-2-3 speen van difrax maar toen hij 150ml op had kreeg hij er niks meer uit.
    en vanochtend kreeg hij er nog geen 50 uit.
    denk nu ook dat het meer aan het voeding bereiden ligt dan aan de speen.
    het cb gaf als tip. 150ml handlauw kraanwater aanmaken met 6 scheppen en dan 30 ml heet kraanwater met de schepjes nutrix
    dat ga ik vanavond maar proberen en anders maar in 2 keer voeding aanmaken.
    heb ook de large speen van difrax gekocht dus ga even kijken of dat ook helpt.

12. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Voor een fles met 180cc water en 6 schepjes doe ik het volgende. 120cc kraanwater (koud) en 60cc gekookt water in de fles. Poeder erbij, beetje draaien met de fles zodat het water de poeder gaat opnemen. Daarna de bambix/rijstebloem erbij en goed schudden. In het begin hadden we ook oplos problemen met de rijstebloem/pap maar sinds we het op deze manier doen niet meer. O ja, we gebruiken wel de Difraxfles met L-speen.

13. jolan78, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat raar dat er zoveel problemen mee zijn. Wij gebruiken 4 volle scheppen rijstebloem op 180 cc. Een paar seconden roeren met een vork. M speen van Difrax en het is klaar. Het gaat allemaal op. Water gebruiken we gewoon uit de kraan en warmen het op in de magnetron.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik merkte hier bijvoorbeeld met pyamapapje wel, dat er soms precies een vlokje ofzo voor het gaatje kwam, waardoor het even verstopte. Dus tussendoor moesten we soms schudden en dan ging het weer prima...

16. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    heb gister geprobeert met de L speen van difrax. ging veel te snel. dus nu maar medium gekocht. want met small krijgt hij het er echt niet uit.
    heb gister ook de fles wat warmer gemaakt en toen ging het redelijk goed. hoop dat het vanavond met de medium speen helemaal goed gaat.

17. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    naja medium speen gaat ook veel te snel. nu snap ik er niks meer van.

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik gebruik de Avent fles met de 2 speen.. 3 gaat te snel en 1 krijgt die het niet uit..

Hier zit er nog wel maar 1.5 schep in..

Deel Deze Pagina