Die verschillende huiltjes is inderdaad niet iets van de eerste weken... dan moet je je kindje nog helemaal leren kennen en laten huilen heeft helemaal geen zin. Eva heeft de eerste 2 maanden eigenlijk elke avond bij mij of mijn vriend op de borst gelegen en als ze vast sliep legden we haar in de wieg. En nu valt ze gewoon zelf in slaap in haar eigen bed (slapen bij ons kan ze helaas niet meer...) ... verwennen kan voorlopig echt nog niet.
Over een paar weken weet je wel een beetje wat en hoe (oh, nu heeft ze honger, is ze het spuugzat, krampjes, moe...), maar nu zou ik haar nog lekker bij je in slaap laten vallen als ze zo huilt. Zo hebben wij het gedaan. Ja, jammer dat je er geen gebruiksaanwijzing bij krijgt hè ? Ben je straks twee weken echt helemaal alleen of komt hij 's avonds nog thuis? Anders zou ik wel aan een vriendin of moeder vragen of ze een paar uurtjes per dag wil komen helpen, anders kom je zelf echt nergens meer aan toe.
nee, hij blijft echt 2 weken dag en nacht weg, dus zal het alleen moeten gaan doen. Weet niet echt iemand die elke dag ff kan komen helpen helaas dus zie wel hoe ik het doe. Zijn zat vrouwen die het altijd alleen doen dus moet toch lukken. Alleen het kolven, omdat ze niet aan de borst wil, moet ik ff zien of dat lukt tussendoor. Ben ik toch telkens een half uur mee zoet om de 3 uur.
hier is sven de eerste maanden vaak op de arm of naast mama in slaap gevallen. wij geloven niet in verwennen en ik vond het ook niet nodig dat hij huilend in slaap viel, ook niet om de indrukken te verwerken. hij had daar bij ons namelijk geen last van. hij is zelf zijn ritme en gewoontes gaan zoeken en nu slaapt hij gewoon op zijn eigen kamer, wordt wakker weg gelegd en prutteld soms alleen, omdat hij het zo gezellig vind bij ons. dat 3 keer prut en hij slaapt. met deze warmte slaapt hij overigens wel heel slecht en huilt hij ook vaker, hij heeft er echt heel veel last van, dus nu blijven we soms even bij hem zitten als we hem in bed leggen, dan kan hij even na teuten.
Tja ik ben zelf ook niet van het laten huilen maar Lena is ook erg wakker, altijd geweest. Als je haar 24 uur per dag vermaakt blijft ze ook evenzolang wakker. Dat was al vrij snel zo. Ze heeft het vaak wel nodig om even te huilen om in te slapen. Als ik haar bij mij of bij mijn man legde, vond ze alles weer reuze interessant en bleef ze gewoon wakker. Wat wij dan deden was gewoon bijhouden hoe lang ze huilde. Een minuut of drie huilen lijkt namelijk al gauw op een half uur voor jezelf. 9 van de 10 keer sliep ze voordat er vijf minuten om waren. Wanneer dit niet het geval was, of ze ging echt brullen, haalden we haar eruit om ff te knuffelen. Daarna, eventueel na nog wat eten, sliep ze eigenlijk altijd. Verwennen kan niet en laten huilen is niet goed volgens de huidige opvattingen, maar als je kindje dat gewoon effe nodig heeft om dingen te verwerken is het ook niet goed om haar weer op te pakken en nog moeier te maken. Doe gewoon wat je denkt dat goed is...
Valhalla, zo doen wij het ook al een tijdje. Maar een kindje van 2 weken laten huilen vind ik echt zielig. Je hebt er als ouders dan nog helemaal geen benul van wat er aan de hand kan zijn. Naarmate je je kindje beter leert kennen, weet je er beter mee om te gaan. Al ben ik zelf van de week de mist in gegaan, Eva leek niet zo hard te huilen, maar ze is erg verkouden en is haar stem een beetje kwijt. Kwam ik boven was ze helemaal nat en verhit en heeeeel verdrietig .
dat tijd bijhouden is wel een punt ja jammer genoeg bleek bij ons dat het "uren" huilen ook daadwerkelijke uren waren maar dan weet je wel waar je aan toe bent he
Hoi, onze Emmilie huilde na 2 weken steeds meer. Niets hielp, troosten niet, laten huilen niet. Als ze al in slaap viel in onze armen waren het maar korte slaapjes van een half uur, daarvan rust een baby niet uit. Van het cb kregen we het advies te gaan inbakeren met een Pacco inbakerdoek. Dat helpt! Ze protesteert 10 minuutjes, maar dan valt ze in een diepe slaap en slaapt ze 3 tot 4 uur acher elkaar. Ik wil maar zeggen, dat het bij je nemen van je baby niet altijd de goede oplossing is. Verwennen kan niet op zo'n jonge leeftijd, dat klopt, maar door je kleine steeds vast te pakken, kan ze ook overprikkelt raken en niet meer in een diepe slaap komen. Inbakeren zorgt ook voor geborgenheid en voor een diepe slaap. Succes met de kleine!
Kristieneke, ik heb ervoor gekozen om Eva dan maar bij me te nemen ipv inbakeren. Inbakeren voelde voor mij niet fijn (want ze kon dan niet bewegen) en je moet het ook weer afleren. Eva rolde met 4 maanden al om, dus toen hadden we het al moeten afbouwen, ben dus blij dat we er niet aan begonnen zijn. Als je kleintje in je armen of op de borst lekker kan slapen, zou ik dat voorlopig doen. Je kindje wil gewoon ook graag bij je zijn, met inbakeren bereik je juist het tegenovergestelde. Draagdoek is ook een goede optie als je je handen vrij wil hebben, is echt zo makkelijk! En heerlijk voor je kindje! In hun eigen bed slapen komt daarna wel.
Als je baby goed slaapt als ze bij je ligt, is dat natuurlijk prima. Bij ons ging Emmilie echter steeds korter en slechter slapen en was ze echt ontroostbaar. Juist door haar in onze armen te nemen, werd ze overprikkeld. Heel sneu om zo'n klein kindje met een rood aangelopen gezichtje helemaal gespannen in je armen te hebben. Vandaar dat wij hebben gekozen voor inbakeren. In eerste instantie is het de bedoeling dat ze er 6 weken in ligt en dat je dan probeert af te bouwen. Het ziet er inderdaad niet zo leuk uit, maar omdat ze nu wel goed slaapt en gezellig is als ze wakker is, is inbakeren voor ons een goede oplossing. Emmilie werd juist wakker van haar eigen bewegingen. Wil natuurlijk niet zeggen dat het voor iedereen een goede oplossing is en we zijn de inbakerdoek ook pas gaan gebruiken na advies van het cb. Overigens kan een baby in de Pacco doeken wel nog de beentjes bewegen, alleen de armpjes niet meer. Als in je armen nemen helpt, zou ik dat ook doen, maar als het niet helpt, dan is inbakeren een uitkomst en brengt het rust in huis voor jezelf en voor je kindje.
hmm wat betreft dat bewegen in bed... hebben we nu met eigen ogen gezien wat anne snachts allemaal uithaalt in bed omdat ze helemaal uberzielig was met vanalles en nogwat.. mocht ze 1 nachtje bij ons slapen. eerste paar uur ging perfect.. ze lag stil, sliep niets aan de hand echter midden in de nacht.. ging ze rechtop zitten, rondje draaien, knieen onder dr billen.. op dr zij, op dr rug.. weer op dr buik en daarna weer op dr knieen en op een gegeven moment zat ze zelfs rechtop terwijl ze sliep dus... dan weet ik wel weer waarom dat inbakeren bij ons zo goed werkte hoor (en ja voor de liefhebbers.. ze heeft daarna alweer 2 nachten zonder problemen in dr eigen bed geslapen)
Wij kregen ook van het cb meerdere malen het advies om in te bakeren, maar het voelde voor mij niet fijn. Eva sloeg zichzelf telkens wakker en zo duurde het telkens erg lang voor ze sliep en als ze sliep, sliep ze maar kort. Na een paar weken doorzetten ging het stukken beter. Saskia, wanneer was dat dan dat ze bij jullie in bed sliep? Eva gaat ook haar hele bed door, terwijl ze slaapt. Ze kan in haar slaap zelfs beter kruipen dan als ze wakker is . Als ik 's avonds (ongeveer om het uur) ga kijken, ligt ze telkens weer anders en ook ergens anders.