zindelijk laten worden hoe doe je dat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door simone 24, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik heb een zoontje van bijna drie. ik ben er nog niet echt mee bezig geweest met oefenen voor de zindelijkheid. nou valt me op dat mijn zoontje steeds in een hoekje gaat zitten zich zelf zeg maar terug trekt om in zijn luier te poepen. met speelsende wijs stickers een potje alles neergezet en uitgelegd met een sticker plakken voor een plasje enz hij keek me meer zo aan van hu wat bedoel je. zitten op het potje vind hij wel leuk maar doet natuurlijk nog niks. steeds als ik denk hij trekt zich terug zet ik hem gauw op het potje maar echt door hebben hoe het moet? moet ik gewoon weer stoppen of nog even doorgaan? hoe begon jullie kindje zindelijk te worden en hebben jullie nog tips?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje toonde eigenlijk nog helemaal niet echt tekenen van zindelijkheid maar ben er op een gegeven moment gewoon mee gestart omdat ik hoogzwanger was van de tweede, het mij wel handig leek en omdat het zomer was en lekker weer. potje in de kamer/ buiten gezet en paar keer uitgelegd dat als hij moest plassen hij het daarop kon doen. Dit snapte hij niet. Wel ging hij er weleens op zitten ( voordoen!) en toen er ineens een pasje kwam ( hij zat al een half uur, ik ben er bij gaan zitten, boekje voorgelezen) toen heb ik heel blij gedaan en mocht hij een sticker uitzoeken. Vervolgens ging hij elke 5 minuten zitten voor een druppel!! Ik heb dit een paar dagen beloond en daarna er vanuit gegaan dat hij het snapte ;) Hierna alleen stickers gegeven als hij het ook een half uur kon ophouden.
    Daarna een stapje verder en op de wc geprobeerd en later ook met (luier) broekje aan. In 6 weken tijd was hij hele dagen "zindelijk" met heeeeel af en toe een ongelukje en muv de slaapjes.
    Waarschijnlijk was hij er klaar voor, anders had mijn aanpak waarschijnlijk niet gelukt...
    helaas toen mn dochter geboren werd was hij weer terug bij af en pas na 2,5 maand zijn we het weer aan het oppakken. Gelukkig pakte hij het binnen een paar dagen wel weer op.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Koop het boekje 'Potty training in one week' van Gina Ford.. trek er inderdaad een week voor uit en voila! Zoonlief was met 23 maanden dagzindelijk en met dochterlief wachten we nog even tot het eerste mooie weer (april ofzo) en zal dan ook 23 maanden zijn!

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heb er helemaal niks aan gedaan, Het ging hier vanzelf.
    Natuurlijk wel potje neergezet etc. en een keer uitgelegd wat de bedoeling was, maar het ging echt vanzelf. Deze dingen lukken tocch alleen pas (9 van de 10 keer) als ze er zelf klaar voor zijn.

5. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    boekje is inderdaad een leuk idee, druif78 wat jij had daar hoop ik eigelijk op :) mijn kleine kennende werkt het voor hem zo. maar ja die eerste druppels he.. aja ik hou het inderdaad dan nog maar een paar daagjes vol op die manier en als hij dan nog geen druppetje heeft gedaan dan wacht ik wel dat hij zelf komt. bedankt voor de tips

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb geen tips of wat dan ook, maar lees ff mee!
    Mijn oudste zoontje is nu 2 jaar en 4 mnd en is ook niet zindelijk..., ben er ook neit mee bezig, maar misschien dat het toch een keer tijd word om er mee te beginnen..?!
    Vanaf welke leeftijd begin je eigenlijk ongeveer met zindelijkheids training..., want heb geen idee eigenlijk!

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    gewoon een potje kopen wij hebben er 1 met een muziekje die vind ze geweldig! en luier uitdoen zodra er een muziekje komt roepen wij blij GROTE MEID! en krijgt ze een sticker
    .
    wij hebben de luier gewoon uitgedaan en in dr blote billen laten lopen

inmiddels heeft ze na 1 week een onderbroekje en broek aan en kan ze alles zelf :)

ze is nu 2 weken 100% luier vrij ook snachts:D en 1 ongeveer een maandje zindelijk en dat is zo wennen zeg geen luiers haha

Deel Deze Pagina