verzekering

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jelle28, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik vroeg mij af hoe je dit voor de kleine moet regelen straks. Weet dat hij bij 1 van de ouders mee verzekerd word maar gaat dit dan meestal via de verzekering van de vader of juist van de moeder? En bel je gelijk na de bevalling je verzekering op om de geboorte door te geven of mag hier een aantal dagen tussen zitten?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het maakt niet uit bij wie ze op de polis komt, hier staat m'n dochter bij mij op. Ik heb het na de bevalling via internet geregeld, werkje van 1 minuut. Geen idee hoe lang je daar de tijd voor hebt, maar een paar dagen zal je wel hebben.

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn verzekering moet ik de geboorte binnen 30 dagen doorgeven.
    Ons kindje schrijven we bij mijn verzekering bij omdat ik veel uitgebreider verzekerd ben dan mijn man.

4. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Meestal heb je wel even de tijd. Ik heb de kinderen ook bij mij op de polis staan omdat ik uitgebreider verzekerd ben.

5. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Oké, dan weet ik dat ik me daar nu dus nog even niet druk om hoef te maken. Wil sowieso eerst nog kijken of ik niet beter over kan stappen maar moet de moed nog verzamelen oom me daar in te verdiepen *zucht*

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Je moet kijken, als er sprake is van verschillende verzekeringen, welke het meest uitgebreide is. Hier zitten we straks bij 2 verschillende aanbieders, manlief vrij basis omdat hij nooit ziek is en ik uitgebreid omdat ik chronisch ziek ben. Kleine komt dus bij mij op polis erbij!

7. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt 4 maanden de tijd om je kindje in te schrijven. Als je binnen die 4 maanden bent is de verzekeraar verplicht om je kindje in te schrijven per de geboortedatum.
    Het verstandigste is natuurlijk wel om dit zsm te doen na de geboorte.

Deel Deze Pagina