Hoi meiden, Wij zijn nu zwanger van ons tweede kindje. Bij onze eerste hebben we eigenlijk gewoon potjes aangeschaft, maar nu heb ik mijn oog laten vallen op de beaba babycook. Is dat wat? Wie heeft er ervaring? Is het een superaankoop of juist een miskoop geweest? Groetjes, Banjabes
Echt een aanrader! Hier draaide hij op een gegeven moment 2 keer per dag. Het is een fijn en handzaam apparaat. Groente of fruit in het mandje, beetje water er in en hij stoomt het lekker gaar. Mandje keren en pureren tot je het fijn genoeg vindt. Echt super handig. Ik zou hem iedereen aanraden en ik denk ook echt dat je hem snel weer terug verdient. Het is even een paar dagen zoeken naar de hoeveelheid water en voeding maar dat heb je echt snel door.
Hier hebben we er ook eentje besteld en ik zou niet meer zonder willen. Een potje heeft onze kleine nog nooit gehad. Alleen maar verse gestoomde groenten en lekker dat ze het vindt! Ik heb 'm bij de geboortewinkel gekocht en zie net dat 'ie daar nu maar 99 euro is. Ik heb nog minder betaald met een kortingscode. Even googlen, vind je vast wel een code.
Bedankt meiden, Klinkt als echt een aanrader dus. Dat ik hier niet eerder achter ben gekomen zeg! Wij krijgen weer een meisje, dus in principe hebben we niets echt meer nodig. Dit vindt ik dan wel weer heel leuk om bij elkaar te sparen (we gaan gewoon geld vragen) en zo als kraamcadeau te kopen.
Ik vraag me af, is het niet net zo makkelijk om het te stomen in de magnetron of zelf te koken in een pannetje? Ik sta 's avonds altijd te koken, dus een pannetje erbij zetten voor de beeb. Als zo'n cooker echt veel makkelijker is, dan ga ik hem ook aanschaffen. Ik wil mijn kleine graag vers laten eten met "echte" smaken. Fruit mag van mij uit potjes.
Ik heb er geen en kook alles gewoon kort in een pannetje, daarna pureren met de staafmixer of prakken. Kost bijna geen tijd, daarna de hele boel in de vaatwasser en klaar. Waarom heb je daar een apparaat van 100 euro voor nodig?
Rozeroos: dat zou je ook kunnen proberen denk ik. Het lijkt mij handig dat het apparaat dit voor je doet, maar gewoon op de ouderwetse manier kan ook lijkt me. Het is maar net wat je zelf handig vindt.
Wij hebben bijv. geen staafmixer . Je pureert het in hetzelfde apparaat. 100 euro is best veel geld, dat is zo. Op marktplaats vind je ze ook 2ehands voor minder. In vergelijking tot potjes kopen, geloof ik wel dat je het er meer dan uithaalt. Zelf (mee)koken is natuurlijk ook een goedkope manier, hoewel gas (wij koken op gas) wel weer veel duurder is als stroom. Het is een afweging die je maakt. Ik vind het ook fijn de babycook mee te kunnen nemen. Een stopcontact vind je overal wel!
Dit dus.,.. En nu kan ik lekker grotere hoeveelheden maken en invriezen...dan hoef ik ook niet elke dag te koken en krijgt onze kleine man toch elke dag vers
Een staafmixer heb je al voor een tientje ofzo...dus die heb je er veel eerder uit lijkt me. Voor 100 euro moet je nogal wat porties maken wil je het eruit halen...zelfs als je de dure gas van dit moment gebruikt.
Ík heb er 1 via marktplaats gekocht en vind het ideaal. Er zou alleen wel een grote bak om mogen zitten want ik maak het voor 1a2 weken te gelijk en nu moet ik het dan in 2x doen. Maar idd als je gewoon een staafmixer heb daar kan je ook mee doen. Maar het mooie van de babycooker vind ik dat je het eerst kunt stomen!
Miskoop en echt nergens voor nodig. Kleine moeite om wat groente van jezelf apart te houden of apart voor de kleine te koken of stomen en in te vriezen. Staafmixer a 9 euro van d blokker en klaar. Blenderen doe je trouwens maar heel kort. 2 maanden en daarna werkt het prima om het eten te prakken met een vork. Ik hield altijd wat groente van mezelf apart. Als ik iets ging eten wat kleine niet mocht dan trok ik wat uit de vriezer wat ik van te voren al in porties klaar had gemaakt. Ook lagen er zakjes diepvriesgroenten in, even gezond als vers. Makkelijk klaar te maken als ik iets aparts at. Dus ik zeg, zonde van het geld.
Hier geweldige ervaringen met de babycook. Ik maak al het eten vers en met de babycook bespaar ik veel tijd. Gewoon de aardappels en groenten klein snijden, in het mandje gooien en stomen maar. We hebben ook een staafmixer, maar ik vind het stomen zo belangrijk, dan blijven alle voedingswaarden behouden.
Waarom zo'n duur ding kopen? Ik heb dit: STABIL Stoompaninzet - IKEA Ook ik vind het stomen belangrijk en doe hier nu al onze groente in, ook die voor mijn dochter. Aangezien wij eten nooit hebben gepureerd daarna gelijk op het bordje geschept. En ander prakken met een vork, of anders: http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/huis/electronica/staafmixer-(80007013) Lijkt me een stuk makkelijker en bovendien is je eigen eten hierdoor ook gezonder doordat het is gestoomd?
Precies. Kan je gewoon boven je eigen pan met eten hangen. Is evenveel werk en tijd als alles in zo'n duur ding stoppen..
Had het voor mijn eerste ook gekocht (is nooit gebruikt, tenzij als flessenverwarmer op reis). Zo onhandig ding en bij mij kreeg ik het ook niet proper (alles in de vaatwas en was echt proper toen ik het eruit haalde. 3 dagen later zit er precies schimmel in de randjes) Ik kocht bvb 2 of 3 bloemkolen als ze in promotie stonden, idem voor het vlees. Alles met bodempje water en de aardappelen in een grote kookpot, niet afgieten (is toch maar een bodempje en maakt het smeuiiger) en de mixer erin. Goed voor een portie of 10 en dan de diepvries in. Ook kan je een kookpot vol water doen en daar zo'n stoominzet indoen (ik gebruik gewoon een stalen vergiet werkt ook).
Wij hebben hem te leen van schoonzus. Ik wilde hem altijd al, maar wat valt hij tegen. Zowel de kwaliteit als bv de manier waarop het voedsel gemalen wordt. Hier dus ook een stoommandje en deze retour afzender!