ervaringen met een EEG of ERG of VEP bij een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joyciejj, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Mijn zoontje van 6 maand heeft nystagmus en we moeten nu naar maastricht voor te kijken hoeveel hij ongeveer ziet en hoe de hersenen de ogen aansturem!
    Heeft iemans hier ervaring mee? Hoelang duurt het is het pijnlijk enzz? Kreeg je gelijk de uitslag?

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn dochtertje van 3 heeft de afgelopen maand een EEG gehad. Dit was geen prettig onderzoek voor haar. Het krassen op haar hoofdhuid was behoorlijk pijnlijk. We kregen een week erna de uitslag via de kinderarts.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier verschillende keren maar dat was tussen dag 3 en dag 15 van zijn geboorte.

Het duurde telkens verschillend. De laatste was met een helmpje zoals u zoontje zou krijgen, daarvoor was het met naalden.
    Het doet wel een beetje pijn want ze schroeven die naalden of pinnen echt goed vast op het hoofdje dus het kan zijn dat er hele kleine schaafwondjes zichtbaar zijn na de eeg.
    We mochten er tijdens een eeg bij blijven maar ze mochten ons geen informatie geven, dit mocht alleen de kinderarts. Toen ze bezig waren spraken ze in zo een extreme doktertaal dat we er niet veel van begrepen.
    Wij kregen altijd op dezelfde dag nog alle informatie tenzij het s'avonds gedaan werd

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Mijn dochter was wel wat ouder toen ze een EEG kreeg (2 jaar) maar dit was niet pijnlijk voor haar. Er werden geen krasjes gezet, er werd een soort pasta gebruikt wat ze zelf niet vervelend vond (terwijl ze zeker op die leeftijd snel overstuur was). Tijdens het EEG viel ze gelukkig in slaap, dat was ook precies de bedoeling. Ze was alleen overstuur van het laatste gedeelte, toen ze met lichtflitsen gewekt werd. Maar dat duurde gelukkig maar kort.

De uitslag kregen we later via de kinderarts. De laborant mag deze uitslag nooit zelf geven.

5. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter heeft in haar eerste jaar verschillende EEG's gehad. Ze vond het niet vervelend. Hier werd ook een soort pasta gebruikt. Alleen het vastmaken van de snoertjes voor de 24 uurs EEG was vervelend omdat ze dan iets gebruiken wat erg stinkt. Weet ff niet meer wat, maar dat was echt misselijkmakend. Verder geen probleem hier.

6. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Oke ik weet ook niet meer precies de naam van het onderzoek...
    ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen

Deel Deze Pagina