hey, sinds twee dagen moet Max erg veel moeite doen met poepen...zo erg dat hij soms moet huilen van de pijn. ik heb hem zelfs een keer moeten helpen met de thermometer omdat hij het er niet uit kreeg qua eten is er niks anders dan normaal...wel zag ik vanmorgen een wit puntje op zijn onderkaakje en het was een beetje dik...dus ik vermoed dat dat een tandje is...zou hij die harde/moeilijke ontlasting kunnen hebben door dat tandje? groetjes floor
Meeste kindjes krijgen diarree van tandjes Maar een tip bij moeilijk poepen: twee eetlepels lijnzaadolie per dag, werkt beter als die laxeermiddelen (hier tenminste)
Ik heb van de kinderarts toen lactulose voorgeschreven gekregen, werkt als een tierelier. Meeste kindjes krijgen inderdaad diarree als er tandjes doorkomen. Ken het probleem haha.
Hier hielp lactulose niet, aanpassen 'dieet' ook niet. Nu van de ha forlax gehad, hoeft niet elke dag anders zit de poep ineens achter in haar nek.
theelepeltje zonnebloemole in de voeding hielp hier goed. Van lactulose hoor je vaak dat ze buikkrampen krijgen (ik zelf ook).