Huilen, onrustig, druktegevoelig: herkenbaar en tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popsel, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Mijn meisje van 11 maanden is een druk meisje. Ze zwaait van enthousiasme met armpjes en beentjes, is ondernemend maar heeft wel een pittig karaktertje :)

Als haar iets niet zint laat ze dit duidelijk merken door wat te gillen en haar vuistjes te ballen. Nu schenk ik hier niet altijd aandacht aan maar ontkom er niet altijd aan. Alleen spelen is echt maar even leuk, wil het liefste alles wat ze aanwijst kijken, in boekjes kijken, etc.

Ze slaapt prima, overdag 2x2 uur en de gehele nacht. Maar ik merk de laatste tijd dat ze huileriger en onrustiger gaat slapen. Net of ze nog niet klaar is met de dag maar weet dat ze wel wil gaan slapen. Helaas herken ik haar vermoeidheidsignalen moeilijker.

Neem vandaag: fijne dag met opa en oma gehad, goed geslapen, uurtje weggeweest. Ze kan sinds een paar dagen vanuit zit gaan liggen/kruipen en dit ook geoefend. na het avond eten thuis, geen geduld voor de laatste fles, snel gedronken en gehuild vanaf pyamaatje aandoen tot in bed liggen. Huilend de deur dicht gedaan en na een paar (lange) seconden stil.....

Nu houd ik me wat vaster aan een bepaald dagschema maar is dit gedrag herkenbaar of heb ik een echt druktemakertje? Maak me al druk met adhd etc......Ik probeer voldoende rust te geven maar ze is dan zelf zo onrustig/ondernemend. Tijdens het eten zit ze wel rustig tot ze klaar is of genoeg heeft of iets niet lust ;)

iemand tips of herkenning?

Alvast bedankt voor het lezen :)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Ons manneke is nog niet zo oud, dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar zit er geen sprongetje rond 11 maanden? Ik heb wel eens gehoord en hier gelezen op het forum dat dat een hele heftige kan zijn! Misschien is dat hetgene wat je kleintje dwarszit?

Liefs!

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Met 11 maanden heb je idd weer een sprongetje en als ik zo lees wat ze opeens allemaal extra kan, dan zou dat het best wel eens kunnen zijn. Probeer zoveel mogelijk je ritme erin te houden dan weet ze iig wat er komen gaat.

En adhd kunnen ze volgens mij pas vanaf 4 jaar vaststellen, dus om je daar met 11 maanden al druk over te maken lijkt me een beetje aan de vroege kant ;)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

met 11 maanden zit idd een sprongetje.

maar los daarvan, ben jij zelf of je man een druk type? Ties is namelijk erg onrustig, slaapt meestal nog niet door en heeft erg veel moeite tot rust te komen. hij ongeduldig en een drammer.

maar dat heeft hij heel erg van mij, ik heb een mini mannelijke versie van mezelf op de wereld gezet :D

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Precies mn dochter toen die zo oud was...en nu nog haha. Maak je borst maar nat. Kan alleen maar zeggen probeer zo consequent mogelijk te zijn met alles.

6. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Bedankt allemaal!
    Ik vind mezelf en mijn vriend redelijk rustig. Wel ben ik altijd erg enthousiast en blij, wellicht dat ik dit overdraag aan mijn dochtertje :)
    En adhd was even een hersenspinseltje van mij, was te ver door aan het denken. Moet ik helemaal niet doen.....:)
    En een sprongetje: daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Zal het boek er nog eens bij pakken.

Bedankt!

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook een meisje van (bijna) 11 maanden, ook zo'n druktemaker. Zit geen seconde stil en laat duidelijk blijken wat ze wel/niet wil. Denk idd dat we nu weer in een sprongetje zitten want ze is me de hele dag aan het uitproberen, erg vermoeiend.

Als je je voorhoud dat deze periode ook weer overgaat is het te doen ;). En niet teveel afwijken van haar schema en maar 1x per dag een 'indrukwekkend' uitje scheelt hier ook veel.

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier exact hetzelfde. Alles beweegt aan haar, ze lacht de hele dag naar alles en iedereen maar kan ook heel driftig worden als iets haar niet zint. Tot voor kort sliep ze 2 x 2 uur maar da's over. De nachten gaan heel goed. Ik merk wel dat ze 's avonds ook moeilijker gaat inslapen. Maar er is ook weer een tandendrama op komst dus dat kan het ook zijn. Hier hou ik me maar zoveel mogelijk aan het ritme vast en voor de rest go with the flow.

Deel Deze Pagina