Huilen op het kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door KimberlyRomee, 11 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Hallo moeders! Ik hoop op wat advies van jullie. Mijn dochter is 2,5 jaar en gaat al vanaf een half jaar naar dezelfde opvang. Eerst de babygroep; hier gaf ik haar sochtends af en deed ze elke ochtend een beetje jammeren. Ze gaat trouwens 1 keer per week. Met 2 jaar moest ze naar een peutergroep. De eerste weken was het een drama met echt krijsen bij het afgeven. Dit werd wel wat minder maar zodra ik s ochtends zeg dat we naar “schooltje” gaan is het huilen en ik wil niet naar school dit dat. Ik tref haar deze week nu ook voor de derde keer aan midden op de dag dat ze of zielig op een bankje zit te huilen.

    Ze zeggen daar dat het overdag goed gaat maar toevallig de laatste drie keer tref ik haar zo aan. Dit ook op verschillende tijden. Ik vraag aan haar waarom ze niet wilt maar ze kan het naar mijn idee niet benoemen.

    Enig idee wat ik hiermee aan moet?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Dit is wel vaker met kinderen die 1x per week gaan. Sommige kinderen vinden dat prima, maar voor veel is het te weinig. Een week is lang voor een peuter en dan moeten ze eigenlijk steeds opnieuw wennen.
     
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Ja, 1x per week is te kort, ben zelf ook leidster, en ben er blij mee dat wij alleen maar kinderen hebben die minimaal 2x per week er zijn, bij ons zijn er ook geen contracten mogelijk voor maar 1 dag in de week. Vroeger wel ervaring mee gehad, en die kinderen, waren vaak niet de gelukkigste kinderen op de opvang. Dus mijn advies; of vaker heen laten gaan, of ermee stoppen.
     

Deel Deze Pagina