minder werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anothermom, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anothermom

Anothermom Niet meer actief

Hoi,
    graag wissel ik van gedachten met jullie over minder gaan werken. Ik ben nu zwanger van mijn 2e kindje en begin nu (18 weken zwanger) te merken dat het allemaal vrij veel is. Ik werk 3 dagen in de week en maak al gebruik van het uur extra pauze, dus werk effectief nog 7 uur op een dag. Met elke week die voorbij gaat kan ik me minder concentreren, krijg ik meer harde buiken met stress en ben gewoon erg moe rond de klok van 2. Denk dat het geen probleem moet zijn om was minder te werken, maar dan kom je dus gedeeltelijk in de ziektewet en ik begreep dat je dan met 34 weken verplicht al met verlof moet. Dat wil ik dus niet eigenlijk. 5 weken genomen met de vorige en dat was prima! En o ja, de kleine die al rondloopt (18n mnden) is vrij druk en actief, dus thuis echt rusten komt er ook niet van.
    Beetje een lang verhaal geworden, maar hopelijk hebben jullie tips! Weet gewoon niet goed wat ik moet doen.
    Bedankt!

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Met de punten die je noemt lijkt met 34 met verlof gaan me eigenlijk essentieel. Met een actieve en rondlopende kleine van 18 maanden kom je anders echt niet aan je rust toe voor de bevalling.

Je bent ook 'pas' 18 weken zwanger, als je het vol wilt houden tot je verlof denk ik dat je geen keus hebt en dus gewoon gedeeltelijk in de ziektewet moet gaan (met als gevolg 6 weken vooraf met verlof).

3. Anothermom

Bedankt voor je reactie! stiekem had ik dat ook al wel in mijn hoofd als ik verder ben ik waarschijnlijk echt wel met verlof wil/moet met 34 weken. Maar het is wat je zegt, ik ben nog 'maar' 18 weken, dan komen bij mij de duiveltjes in mijn hoofd: is het wel zo erg? stel ik me niet aan? stel ik mijn collega's niet teleur? Maar ja, ik moet aan de kleine ongeborene denken en die gaat voor alles!

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik vond 6 weken van tevoren met verlof echt heerlijk bij de 2e! Drukke baan (onderwijs) en ik was blij met de rust. We zijn eerst nog een week naar Center Parcs geweest.....
    Overigens moet ik erbij vertellen dat er bij mij een grote kans was dat de kleine eerder gehaald zou worden en dat is ook gebeurd bij 38 weken.
    Ik zou nu voor mezelf en vooral voor je baby kiezen en nu minder werken en dan maar ietsje eerder met verlof.....eventueel kan je het bevallingsverlof misschien nog verlengen met ouderschapsverlof?

5. Anothermom

ja, als je dat zo zegt denk ik: o,heerlijk al eerder met verlof, dus misschien moet ik het maar gewoon doen (mits de arboarts met e.e.a. akkoord gaat, heb nog nooit zoiets gedaan) en dan nog een maand onbetaald verlof ofzo. Heb trouwens ook nog geen vakantie opgenomen dit jaar..

Deel Deze Pagina