huilen op KDV

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Onze zoon gaat 1,5 dagen naar het KDV. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Behalve de laatste tijd. Hij is dan onrustig en moet veel huilen. Mijn vriend brengt hem weg en dan gaat het goed, maar iedere keer als ik hem op haal krijg ik te horen dat hij zijn dag niet had en veel moest huilen. Eenmaal thuis gaat het wel.

Nu weet ik dat mijn kleine aap graag veel aandacht wil hebben, Thuis krijgt hij 1 op 1 aandacht en dan gaat het prima. Op het KDV wordt hij in de box gelegd, maar dat pikt hij niet. Dus dan moeten ze ook met hem rondlopen. ZO zijn ze en hele poos met hem bezig terwijl ze ook andere kindertjes hebben.

Gisteren was het heel erg. Toen kregen ze hem niet stil en was hij erg overstuur en gefrustreerd. Zelf denken ze dat als hij eenmaal gaat kruipen en zijn eigen weg kan gaan, dat het dan beter wordt. Ik voel me toch wel een beetje schuldig en vraag me af wat er aan de hand is. Verwennnen wij hem te veel door teveel aandacht thuis te geven (hij is de 1e). Alleen spelen gaat matig tenzij je bij hem in de buurt zit. Kan zijn dat het een fase is. Ik hoop het.

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dit probleem hadden wij toen de kleine ongeveer vier maanden was (hij moest toen nog leren om alleen te spelen maar wisten wij veel).
    We hebben hem toen een week 5 minuutjes per keer in de box gelegd, de week erop 10 minuutjes, enzovoort.
    Nu kan hij zich best een uurtje amuseren als dat nodig is. Soms merken we zelfs dat hij er behoefte aan heeft om even met zijn speeltjes te keutelen.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik denk dat ze gelijk hebben als ze lekker op de grond kunnen kruipen/tijgeren.

Lisa tijgert ook heerlijk tussen alle kids door en ze merken niet eens dat ze er is. (nu heb ik wel een makkelijk kind hoor)
    Maar als ze lekker op de grond rond banjert dan zullen de andere kids vast veel aandacht aan je zoontje geven:D

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Het is vaak een fase waarin ze heel veel willen maar nog niet kunnen..

5. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    haha ik merk het thuis ook. Hij kan zo boos worden als hij ergens niet bij kan. Ik heb dan de neiging om het hem te geven, maar dat moet ik eigenlijk laten. Maar dan wordt hij nog bozer. Pittig ding hoor. Heeft tie niet van mij:)

Hij is al wel aardig bezig op zijn buik, dus ik hoop dat het voortbewegen snel komt.

6. fafje

fafje Niet meer actief

als ze toch met hem in de armen lopen, mag hij dan niet (met toezicht) paar minuutjes lekekr op een kleedje op zn buikje spelen..?

mijn zoontje kon vanaf 7mnd vooruit komen, maar vooraf ging dat wel gepaard met enorme frustraties op de grond...maar toen widle hij absoluut niet in de box..

7. Trotsemamsvan2

Trotsemamsvan2 Actief lid

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig ik ben niet de enige met een erg pittig ding! ;)
    Ons manneke is nu bijna 4 maanden, en precies zoals jij het beschrijft zo is zijn gedrag ook. Hij wil graag entertained ( hoe schrijf ik dat ) worden, en zolang hij dingen kan zien en bezig wordt gehouden is het goed, maar alleen in de box, op zijn rug, dat houdt hij echt maar 5 min vol, soms 10 en dan is het krijsen! Hier houd ik hem ook lekker bij me, knuffelen, en op mn arm, maar daar hebben ze op de creche niet atijd tijd voor, ons ventje is nu 2x wezen wennen en gaat straks 2 dagen naar de creche. Ik vind het ook wel vervelend gevoel dat hij daar misschien wel veel zal huilen omdat hij niet zoveel aandacht krijgt als thuis. Maar ik denk ook dat zodra hij kan kruipen dat hij zn energie kwijt kan. Hij wil zo veel en het lukt nog niet. Nouja het is nu even lastig maar als hij groter is zal het hem wel ten goede komen ;) Ik was als baby precies zo zegt mn moeder, what goes around..haha! Mn dochter daarintegen was een HELE makkelijke baby! Dus we zijn flink verwend, dit is wel even aanpoten soms, maar ook wel weer ontzettend leuk,. dat karakter zit er al zo in. Hij heeft trouwens overdag wel veel slaap nodig om alles te verwerken, jouw kleine ook? Dan kan hij ook huilerig worden als ie moe wordt.

succes, je bent dus zeker niet de enige die hiermee dealen moet ;)crecheleidsters moeten hem ook leren kennen, net zoals je dat zelf als moeder moet.

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    @trotsemamavan2, hij slaapt sinds 1 maandje wat meer overdag. Maar daarvoor ook niet. Ik vind het wel goed dat hij naar de crech gaat. Hij zal het toch moeten leren en ik weet dat ze hem niet de hele dag laten huilen. Ze lopen ook veel rond met hem en spelen samen met hem en de andere kindertjes. Alleen ze moeten hem ook wel eens alleen laten als er ergens anders aandacht vereist is.

Verder blijf ik hem lekker aandacht geven. Ik werk 4 dagen in de week en als ik hem eind van de middag bij zijn oppas of KDV ophaal dan zijn die uren ook exclusief voor hem en dan gaan we lekker kroelen. Dus ja hij krijgt gewoon veel aandacht van zijn papa en mij.

Ga zo eens bellen, kijken of hij zich vandaag wat beter gedraagt.

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    denk dat het idd overgaat als hij zich wat kan voortbewegen. mijn dochtertje heeft de box nooit wat gevonden, huilde in het begin ook vaak. maar sinds ze kan kruipen en staan is ze zo vrolijk. alleen maar lachen! en ze kruipt op het kdv de hele ruimte door, speelt met de kindjes enz. dus hou hoop ;)
    hebben ze op het kdv ook een mat waar ze op de grond op kunnen liggen? dat hebben ze hier wel en dat hielp op zich wel. kunnen ze wat meer zien en vaak met kindjes naast elkaar. is toch wat meer entertainment dan alleen in de box liggen..

10. adi

adi Niet meer actief

Wat voor babyboxen hebben ze bij jullie op het kdv? En wat voor leer/ speelvisie voor de babys? Hoe motiveren ze kleine babys om zich te amuseren en te ontwikkelen?

Ik zou deze dingen ook even bespreken op de groep. Ze hebben natuurlijk meerdere babys en ik kan me niet voorstellen dat de babys OF alleen maar in de box liggen OF rondgedragen worden.

Hebben ze geen grondboxen waar meerdere babys bij elkaar op hun buikje gelegd worden. En dat er dan overal verschillende uitdagende speelgoed en lichtjes e.d. liggen om babys te motiveren om zich voort te bewegen.

Ik herken deze fase overigens ook. Een kindje wil veel, maar kan nog niet zoveel. Ik zou je wel willen adviseren om hem thuis de kans te geven om zelf dat speeltje te pakken dat net buiten zijn bereik ligt. Frustratie hoort bij het leerproces. Om dan meteen het speeltje te geven help jij hem eigenlijk niet mee.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Herkenbaar, hier ook zo'n fase gehad. Pure frustratie. Zoveel willen, maar nog niet kunnen.
    Het was over toen ie zich vooruit wist te bewegen. Ik kreeg ook veel te horen dat ie zo onrustig was en ontevreden en veel moest huilen. Ik zat vaak met een vervelend gevoel op mijn werk en bij het ophalen zat ik al te denken wat ze nu weer voor negatief commentaar op m zouden hebben.

12. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ook hier herkenning! Mijn zoontje gaat 1 dag in de week en vind het ook niet altijd even leuk. Bij hem is ook het probleem dat hij niet zo goed slaapt. Niet zo goed slapen=sneller boos=niet alleen willen spelen. Ook vind hij het lastig om met de drukte om hem heen om te gaan, of dat nou in de box, wipper of op de grond is. Buiten in zn kinderwagen vind hij het wel altijd leuk en kijkt hij zn oogjes uit. Als ik m kom halen en ze zijn buiten zit hij als een koning in zn wagen met allemaal kindjes om hem heen die m aandacht geven, haha!
    Maar tegen mij werd idd ook gezegd dat het vast beter ging als hij zichzelf kon voortbewegen, dus we wachten het nog maar even af, wordt als het goed is vanzelf makkelijker zou je denken ;)

Deel Deze Pagina